2021. február 9., kedd

02.09. kedd - KÖRNYEZETISMERET (5.óra)

Kedves Gyerekek!

Az elmúlt órán megismerkedtünk a kutyákkal. A mai órán egy másik állatról fogunk tanulni, de nem árulom el, mi lesz az. Hamarosan kiderül. Jó munkát! :)


1. Ismétlés-kutya: Először is arra kérlek, hogy ismételjük át a kutyákról tanultakat! Amint ügyesen megválaszoltad a kérdéseket, rákattinthatsz a lenti feliratra. Akkor kiderül számodra, hogy ma milyen állatról tanulunk.

 

Kérdések:

·

·           Háziállat vagy vadállat?

·           Milyen állat az őse?

·           Mi fedi a testét?

·           Mit eszik?

·           Mit iszik?

·           Milyen hangja van?

·           Jó-e a szaglása?

·           Kistestű vagy nagytestű állat?

·           Hol lakik?

·           Mondj egy kutyafajtát!

·           Mi a feladata a vakvezető kutyának?

 

Nagyon megdicsérlek, ügyesen megválaszoltad a kérdéseket! Kattints ide!

Kitaláltad, hogy a mai órán a macskáról tanulunk!

 

2. A macskák: Most pedig szeretném, ha megnéznénk, amit a macskákról tudni kell. A képek és feliratok segítségével keresd meg a válaszokat a kérdéseimre! Kérhetsz anyától segítséget.

  • Háziállat vagy vadállat? háziállat
  • Milyen állatokra hasonlít? tigris, párduc, oroszlán, leopárd
  • Hány lába van? négy
  • Mi borítja a testét?  szőr
  • Kistestű vagy nagytestű állat? kistestű állat
  • Milyen testrészei vannak?  fej, fül, orr, szem, száj, lábak, mancsok, farok, nyak, has, hát stb.
  • Mit szeret enni, inni?  hús, konzerv, táp, egér, víz, tej
  • Hogyan kommunikál a cica?  nyávog, dorombol
  • Milyenek a mancsai, karmai?  négy mancsa van, behúzható karmai vannak, amik hegyesek
  • Milyen a látása, hallása, szaglása?  jó a látása, hallása
  • Mire való a bajusza?  azzal is érzékelni tudja a környezetét 
  • Hol lakhat a cica?  udvaron, lakásban
  • Hogyan szaporodik?  elevenen szül, tehát megszüli kicsinyeit, emlős állat



 

Nagyon ügyes voltál! Ezeket kérlek jól jegyezd meg!

 

3. Videó: Hogy még több dolgot megtudj a cicákról, hoztam neked egy videót is. Arra kérlek, hogy figyelmesen nézd meg! Miután megnézted, mondd el, hogy mit tanultál meg belőle! Videó - macskák

 

4. Plakátkészítés: Egy érdekes feladatod lesz. Plakátot kell készítened. Kérd meg anyát, hogy a lent található képeket és feliratokat nyomtassa ki neked! Azután készítsd el a saját macskás plakátod a sok-sok tudnivalóval. Ehhez ollóra és ragasztóra is szükséged lesz. Segítségként hoztam neked egy mintát. Az alapján is dolgozhatsz. Vágd ki a képeket, feliratokat és ragassz!

Ezeket nyomtassátok ki:


Mintadarab:



5. Igaz/hamis: Most, hogy rengeteg dolgot megtudtál a macskákról, egy kis játékra hívlak. Egy igaz/hamis feladatot hoztam neked. Szükséged lehet egy kis segítségre az állítások elolvasásakor. A képek is segíteni fognak. Döntsd el, hogy az állítás igaz/e vagy hamis! Húzd a megfelelő oldalra! Igaz-e a macskára?


6. Színező: Mára még egy színezőt hoztam neked. Ha ezzel elkészülsz, végeztünk a tanulással. Válaszd ki azt, amelyik a legjobban tetszik! Nagyon fontos, hogy a valóságnak megfelelően színezz? Milyen színűek lehetnek a macskák? Gondold ki és dolgozz pontosan!




Házi feladat:

- Fedezd fel a világot! Környezet-ismeret könyv 35.oldal. Oldd meg a feladatokat!

  1. Nézd meg és sorold fel, hogy miben hasonlít egymásra ez a 4 macska! Miben különböznek?
  2. Rajzolj a tálakba ételt és italt a macskáknak!
  3. Grafit ceruzával vezesd el a macskákat az egerekhez!

 

Nagyon megdicsérlek, amiért szépen dolgoztál! Sok mindent megtanultál ma is. Holnap újra találkozunk itt. :)

Berni néni

 

 

 


T2: 2021. 02. 09. kedd - Matematika (1-2. óra)

Jó reggelt!

A mai napon kettő matematika, egy hittan, egy testnevelés és egy környezetismeret óránk lesz. Kitartó és ügyes munkát kívánok! :)

Válaszolj a kérdésekre! Segítenek a képek.

- Mi a mai dátumunk?  Ma 2021. Február 09. van.

- Melyik hónapban vagyunk? Hogy hangzik ez a mondókánkban?


- Milyen nap van ma?






- Kik ünneplik ma névnapjukat? (Abigél, Alex) Fiú vagy lánynevek?

- Vannak ilyen nevű ismerőseid?

- Milyen ma az időjárás?

- Szereted, ha ilyen idő van kint? Miért?

- Melyik évszakban vagyunk?

- Hogyan kell felöltözni télen?


- Melyek a téli hónapok?

- Mondd el a mondókánkat a hónapokról!


A mai matematika órán tovább gyakorolunk a 10-es számkörben.

 

1. Kártyázás: Vedd elő a számos kártyáid 0-10-ig! 
  • Tedd a számokat növekvő sorrendbe 0-10-ig! 
  • Számolj el 0-10-ig a kártyákra mutatva!
  • Számolj el visszafelé 10-0-ig a kártyákra mutatva!
  • Mutass a legnagyobb számra! Milyen két számjegyből áll?
  • Mutass a legkisebb számra!
  • Mutass a: 6-ra, 8-ra, 10-re, 5-re, 7-re, 9-re, 2-re! 
  • Mutass a 2 kisebb számszomszédjára!
  • Mutass az 5 kisebb számszomszédjára!
  • Mutass a 9 kisebb számszomszédjára!
  • Mutass a 6 kisebb számszomszédjára!
  • Mutass az 1 nagyobb számszomszédjára!
  • Mutass a 7 nagyobb számszomszédjára!
  • Mutass a 8 nagyobb számszomszédjára!
  • Mutass a 3 nagyobb számszomszédjára!

Tedd el a kártyákat!

 
2. Számlálás: Számold meg, miből mennyit látsz! Mutass a számra!




3. Mintás párosító:  A feladatban színes, mintás téli csizmákat látsz. A fenti csizmán láthatod, hogy hiányzik belőle egy rész. Az alsó képek közül válaszd ki, amelyik összeillik a csizmával!

4. Relációk: Ebben a feladatban fánkokat fogsz számolni. Melyik oldalon számoltál több fánkot? Jelöld meg! fánkos reláció

5. Számok sorba rendezése: Tedd sorba a számokat a megadott minta alapján! Mindig mondd ki hangosan a számot! számok sorba rendezése


6. Összeadás: Gyakoroljuk az összeadást is! A feladatban meg kell találnod, hogy melyik autó, melyik garázsba tud beparkolni. Add össze az autón lévő számokat! Párosítsd a megfelelő garázzsal! Szeretném, ha az ujjaidat vagy a számegyenest használnád az összeadáshoz! autós összeadás


7. Kivonás: Oldd meg a kivonásokat! Írd az eredményt a sor végére! használd az ujjaid vagy a számegyenesed! 


8. Sorminta színezés: Nézd meg a csigát! Milyen színnel van színezve a háza? Vedd elő ezeket a színes ceruzákat! Ezután folytasd a csiga házának színezését! 


Köszönöm a mai munkád matematikából! Nagyon sokat dolgoztál!
Berni néni

T1 és T2: 2021. 02. 09. kedd - Testnevelés (4. óra)

Sziasztok!

Kettő feladatot hoztam nektek testnevelés órára. Jó mozgást!

1. Torna: Állj vállszélességű terpeszbe! Tedd a kezeid csípőre!

.      Fejkörzés mindkét irányban (csípőn a kéz, kis terpesz) 4-4 kör

·         Fejfordítás jobbra-balra 4-4 ismétlés

·         Fejhajlítás előre-hátra 4-4 ismétlés

·         Fejdöntés jobbra-balra 4-4 ismétlés

·         Vállkörzés előre-hátra 5-5 kör (könyök oldalt, kezekkel a vállak érintése, kis terpesz)

·         Csuklókörzés mindkét irányban 10-10 számolásig (kezek összekulcsolása mellkas előtt, hajlított könyök)

·         Páros karkörzés előre-hátra 6-6 kör (magas tartásból indul előre/hátra, nyújtott könyök, lassú tempó, minél közelebb a fülhöz, továbbra is kis terpesz)

·         Malomkörzés előre-hátra 10-10 kör (jobb kéz magas tartásban, bal kéz mély tartásban, nyújtott könyök, minél közelebb a fülhöz)

·         Törzsdöntés jobbra-balra 6-6 ismétlés (csípőn a kéz, vállszélességű terpesz)

·         Törzshajlítás előre-hátra 6-6 ismétlés (csípőn a kéz, vállszélességű terpesz)

·         Térdkörzés mindkét irányban 10-10 számolásig (zárt lábak behajlítva, combon támaszkodás)

            ·         Bokakörzés mindkét irányban 10-10 számolásig, mindkét lábbal

2. Utánozós feladat: Utánozd le a képeket!


Berni néni