2020. április 16., csütörtök

Hittan Figyelmeztetés

Hittan

Figyelmeztetés

Kedves Elsősök!

Megkérek mindenkit, hogy legkésőbb április 17-ig  küldje el a kért feladatokat!

https://www.maiige.hu/

Ezen a héten a 34. történetet nézd meg, végezd el a feladatokat. Hány kincset gyűjtöttél össze?
34. A felhők közé


Áldás, békesség!
Ildikó néni

Gyógytestnevelés

Szia!

Ma egy nehezebb feladat következik, de bízom benne, hogy meg tudod csinálni. Kérlek írj vissza nekem, hogy mennyire volt nehéz. Köszönöm.

A videót itt találod: Mélyhátizom erősítése

Szép napot: Ági néni

Környezetismeret 2020.04.16.

Kedves Gyerekek, a mai környezetismeret órán még mindig az évszakokkal foglalkozunk, ezen a belül az aktuális évszakkal a tavasszal ismerkedünk meg szélesebb körben, ahogy az előző órákon is tettük!


Évszakok ismétlése:

Sorold fel az évszakokat!
Sorold fel a tavaszi hónapokat!
Sorold fel a nyári hónapokat!
Sorold fel a őszi hónapokat!
Sorold fel a téli hónapokat!
Sorold fel mind a 12 hónapot!


A következő képen a négy évszakot látod, a feladatlap alján pedig ruhaneműket, melyek összekavarodtak. Az lesz a feladatod, hogy szétválogatod a ruhákat és a megfelelő helyre teszed! Gondold végig, hogy mit viselünk tavasszal, nyáron, ősszel és télen és ez alapján dolgoz! Jó munkát!




Tavasz:

 Mint már az előző órákon megbeszéltük, hogy a tavasz a megújulás, a természet újjászületésének időszaka. Az idő egyre melegebb, a napsütéses órák száma nő, a természet kizöldül, a virágok növekedésnek indulnak. 
Számtalan tavaszi virágot ismerünk, melyeket az előző órán, amiket össze is gyűjtöttünk. A mai órára egy aranyos mesével készültem nektek, ami szintén a tavaszról, a virágokról és az isteni illatokról szól! Nézzétek figyelmesen!




Remélem tetszett a mese, a következő feladatod az lesz, hogy Te is készíts gyönyörű tavaszi virágokat! Kérlek nyisd ki a környezetismeret könyvedet az 58. oldalon és rajzold be a virágcsokor hiányzó részeit.

Az 59. oldalon színezd ki a virágokat! Csak két színt használj, az egyik színt a jobbra hajló virágnak és egy másik színt a balra hajló virágnak! Jó munkát, figyelmesen dolgozz!

Nagyon ügyes voltál! Sok puszi, Lilla néni :)




Magyar 2. óra 2020.04.16.

Kedves Gyerekek! A második magyar órát is egy érdekes feladattal kezdjük, bízom benne, hogy ügyesen dolgoztok továbbra is!

Figyelemfejlesztés:

1. kép: Egy szekrényt látsz a képen, ahol játékok sorakoznak. Szeretném, ha felsorolnátok, hogy milyen játékokat láttok az egyes polcokon!Néhány játéknak sajnos elveszett a színe, a Te feladatod lesz, hogy újraszínezd őket, kérlek úgy színezd ki, ahogy a polcon szerepel! Figyelmesen dolgozz!





2. kép: Bohócokat látsz a képen, mindegyik bohócnak van egy párja, aki ugyanúgy néz ki! Segíts nekik megtalálni egymást! Figyelj arra, hogy a bohócok kezében a lufi és a kalapjukba tűzött virág is egyező legyen! Jó munkát!



Írás:

Az óra további részében írni founk, de mielőtt megkezdenénk a munkát, az ujjainkat kell bemelegítenünk. A mai órán az ujjtornára nem egy mondókát hoztam, hanem egy izgalmas videót, kérlek nézzétek meg és próbáljátok elvégezni az ujjgyakorlatokat! 


Remélem mindenkinek sikerült az ujjait előkészíteni az írásra! Kezdjünk is hozzá! Vedd elő a Játékház írásfüzetedet és nyisd ki a 29. oldalon!
Az előző írás órán az " e " betű írásával foglalkoztunk most ezt fogjuk gyakorolni és összekapcsoljuk más korábban tanult betűkkel!
Természetesen most is lehet a munkát egy nagyobb A/4 méretű papiron kezdeni, az előírásba a szülők segítségét kérem!
Jó munkát kívánok, várom az elkészült feladatokat!

Ügyes vagy! Puszi, Lilla néni :)

Magyar 1. óra 2020.04.16.

Drága 1. b. osztályom!! Remélem mindenki jól aludt és felkészült a mai napra! Jó munkát kívánok!

Napindító:
Ma 2020. április 16. csütörtök van, névnapjukat ünneplik a Csongorok. Milyen név?
Milyen nap volt tegnap? 
Milyen nap lesz holnap?
Milyen évszak van?
Melyek a tavaszi hónapok?

Figyelemfejlesztés:

1. kép: Figyelmesen nézd meg a polcokat, mond el, hogy mit látsz az első polcon, mit a másodikon stb. Ha ezzel végeztél keresd meg az ugyanolyan sorrendű játékokat a feladatlap jobb oldalán és kösd össze a megfelelővel!






2. kép: Figyelmesen nézd meg a képet, mond el, hogy mit látsz az első sorban, mit a másodikban stb, majd válaszd ki, hogy melyik játék következik a megadott sorokban!






3. kép: Figyelmesen nézd meg a feladatlapot, sorold fel, hogy mit látsz az első sorban, mit a másodikban stb, majd folytasd a sort!
Jó munkát!






Olvasás:

Vedd elő a Játékház Olvasókönyvedet és nyisd ki a 48. oldalon!
  • Olvasd el a magánhangzósort a lap tetején!
  • Olvasd el a mássalhangzósort!
  • Olvasd el a kétbetűs szavakat, fentről lefelé haladva oszloposan!
  • Olvasd el a szavakat és rajzold le a füzetedbe! (fa, fiú, lufi, kefe, futó)
  • Nevezd meg a képeket a lap alján, tapsolva szótagold el, majd mutasd meg melyik hangot hallod a szó elején!


Játék:



Ügyes voltál, várlak a következő órán! Lilla néni :)


Testnevelés 2020.04.16.

Kedves Gyerekek! Ma ismét az irányokat, a térbeli tájékozódást fogjuk gyakorolni mozgásos formában. Már egészen régen volt ilyen óránk, és tudjátok, hogy nagyon fontos a rendszeres gyakorlás! Ha az irányokat jól ismered, jól tájékozódsz a térben, az sokat fog neked segíteni abban is, hogy minél magabiztosabban tudj tájékozódni a matematika könyvben, vagy olvasás közben, illetve a téged körülvevő világban. Jó munkát kívánok!

1. Irányok: A feladatokban a JOBB kezeddel mutogass!
  • Mutass magad elé!
  • Mutass magad mögé!
  • Mutass bal oldalra!
  • Mutass lefelé!
  • Mutass jobb oldalra!
  • Mutass felfelé!

2. Testrészek a) rész: Bármelyik kézzel mutathatod a testrészeid!
  • Érintsd meg a fejed!
  • Érintsd meg a nyakad!
  • Érintsd meg a hasad!
  • Érintsd meg a hátad!
  • Érintsd meg a térdeid!
  • Érintsd meg a lábfejeid!
  • Érintsd meg a bokád!
  • Érintsd meg a könyököd!
  • Érintsd meg a vállad!
  • Érintsd meg a csuklód!


3. Testrészek b) rész: Segítségként az utasítás előtt meg lehet kérni a gyermekeket, hogy emeljék fel a jobb/ bal kezüket (amelyikkel az adott feladatban érinteniük kell).
  • Érintsd meg jobb kézzel a bal lábfejed! 
  • Érintsd meg bal kézzel a jobb bokád! 
  • Érintsd meg jobb kézzel a bal könyököd! 
  • Érintsd meg bal kézzel a jobb vállad!
  • Érintsd meg bal kézzel a jobb csuklód!

4. Arc részei:
  • Érintsd meg a jobb füled!
  • Érintsd meg a bal szemed!
  • Érintsd meg az orrod!
  • Érintsd meg a szád!
  • Érintsd meg az állad!
  • Érintsd meg a homlokod!
  • Érintsd meg a tarkód! 

5. Arc részei a társadon: Hívj segítségül magadnak egy társat! Most az ő arcának részeit kell megmutatnod! Végig a BAL kezeddel mutogass!
  • Érintsd meg a társad száját!
  • Érintsd meg a társad homlokát!
  • Érintsd meg a társad állát!
  • Érintsd meg a társad füleit!
  • Érintsd meg a társad szemeit!

 6. Gyakorlás tárggyal: Válassz magadnak egy tárgyat! Lehet kislabda, plüss, kispárna. A tárggyal fogsz most dolgozni!
  • Tedd a tárgyat a fejed fölé!
  • Tedd a tárgyat a hasad elé!
  • Tedd a tárgyat a hátad mögé!
  • Tedd a tárgyat az arcod elé!
  • Tedd a tárgyat a jobb válladra!
  • Tedd a tárgyat a jobb bokádhoz!
  • Tedd a tárgyat a jobb füledhez!
  • Tartsd a tárgyat a bal kezedben!
  • Tedd a tárgyat a térdeid közé!

Köszönöm szépen, ha elvégezted a feladatokat! Remélem, sikerült jó sokat gyakorolnod! Ügyes vagy! Puszi, Lilla néni :)