2020. március 26., csütörtök

Hittan gyermekbiblia

Hittan

Gyermekbiblia

Kedves Gyerekek! 

A következő hetekben egy telefonos applikáció segítségével megismerünk 41 bibliai történetet. 
Első feladat: töltsd le a telefonra az alkalmazást!


Ezen a héten az első két történetet nézd meg, végezd el a feladatokat. Hány kincset gyűjtöttél össze?
1. Kezdetben
2. Az első bűn
Szeretnék kérni visszajelzést, hogy boldogultatok.
Áldás, békesség!
Ildikó néni

Gyógytestnevelés

Sziasztok!

Mai feladat egy kis lábtorna

A videó megtekintéséhez katt ide

Ági néni

Magyar 2. óra 2020.03.26.

Kedves Gyerekek, kezdjük a második órát két játékkal, melyben a képek kezdőbetűjét kell kitalálnotok!

1. Játék: Találd ki, hogy a képen szereplő tárgy "i" vagy "ó" betűvel kezdődik!

https://wordwall.net/play/1038/107/652

2. Játék: Találd ki, hogy a képen szereplő tárgy "m" vagy "p" betűvel kezdődik!

https://wordwall.net/play/1038/642/383


Új betű gyakorlása:

Remélem emlékszel, hogy az előző magyar órán az "á" betűvel foglalkoztunk! Most az lesz a feladatod, hogy Anyukádnak felolvasod a betűsorokat! Figyelj, mert az "a" és az "á" betű sűrűn váltakozik!

A következőkben a Játékház olvasókönyvre lesz szükséged, kérlek nyisd ki a 40. oldalon és olvasd fel a pirossal bekeretezet részben szereplő magánhangzósorokat, majd pedig a mássalhangzó sort is!
Ezután oszloposan olvasunk először a kutya oszlopát, majd a kakas oszlopát és így tovább.

Utolsó feladatod, hogy megnézed a képeket a lap alján és megmondod, hogy mit látsz. Tapsolva szótagold el a szavakat és mutasd meg, hogy melyik hangot hallod a szóban!

Bízom benne, hogy ügyesen dolgoztál, ezért hoztam Nektek egy kis dalt, remélem tetszeni fog és mosolyt csal az arcodra!!! Puszi: Lilla néni :)

Magyar 1. óra 2020.03.26.

Kedves Gyerekek, kezdjük el a mai napot is a szokásainknak megfelelően!

Ma 2020.03.26. szerda van, névnapjukat ünneplik az Emánuelek. Fiú vagy lány név?
Milyen nap van ma?
Milyen nap lesz holnap?
Sorold fel a hét napjait!
Milyen évszak van? Mi jellemző erre az évszakra? ( időjárás, természeti változások, ruházat)
Sorold fel a tavaszi hónapokat!


Betűgyakorlás:

Sorold fel a tanult betűket, balról jobbra haladva. Mondj mindegyikkel egy szót, aminek a kezdőbetűje azonos a táblán szereplő betűkkel!


Új betű tanulása:

A következőkben szavakot fogsz látni, kérd meg az Anyukádat, hogy olvassa fel neked! Az lesz a feladatod, hogy a szavakban bekarikázod a tanult betűket! Segítséget nyújt az elő feladatban használt kép.


  • ásó
  • ágynemű
  • áfonya
  • álom
  • árnyék
  • árpa
Milyen kezdőbetű szerepel a felsorolt szavaknál? ( á )
Ez lesz az új betű, amit a mai órán tanulunk! Mondj 3 olyan szót, ami "á" betűvel kezdődik és nem szerepel a felsorolásban!

Új betű gyakorlása:


Keresd meg a feladatlapon az "á" betűket és színezd ki!
Amennyiben nincs lehetőség a feladatlap kinyomtatására, az is elegendő, ha megmutatja a gyermek a szülőnek, hogy hol vannak az "á" betűk és megszámolják, hogy az 1. és a 2. feladatban hány "Á" és hány "á" betűt találnak!

Játék:
Az óra végét egy kis játékkal szeretném zárni! Találd ki, hogy "a" vagy "e" betűvel kezdődik az adott szó!
https://wordwall.net/play/1037/739/730 

Remélem ügyesen dolgoztál! Lilla néni :)

Környezetismeret 2020.03.26.


Kedves Gyerekek! A mai környezetismeret órán, még mindig a víz világnapja témakörben dolgozunk. A víz alapvető lételemünk, mely nélkül nem tudunk élni, de nem csak nekünk, embereknek van rá szükségünk, hanem az állatoknak és a természetnek is. Hoztam nektek egy kedves mesét Párácskáról, kérd meg Anyukádat, hogy olvassa el neked! Remélem tetszeni fog! 


Zelk Zoltán: Párácska 

Régen történt ez, nagyon régen, s olyan nagyon messze, hogy még a torony tetejéről sem lehetett odalátni. Egy kis felhőcske született a hegy fölött, de olyan szép göndör felhőcske, hogy a nap és a hold egyszerre bújtak ki az égen, csak hogy láthassák a kis felhőt. A vihar is kézenfogta kis unokáit, a szellőket, így indult el velük meglátogatni Párácskát, a most született kis felhőt. Büszke is volt a felhőpapa és a felhőmama gyönyörű gyermekére, és gyakran mondogatta felhőpapa szomszédainak: – Meglátjátok, mire megnő: zivatar lesz belőle! – Az bizony – mondogatták a felhőszomszédok -, zivatar, de még országos eső is lehet… Csak felhőmama búsult, mikor ezt a beszédet hallotta: ő azt szerette volna, hogy mindig ilyen kicsi maradjon gyermeke, ilyen szelíd és göndör. Sohase kiáltson haragos villámszavakat, ne veszekedjen mennydörögve a földdel, s ne verje le jégkavicsokkal a gyümölcsfák virágait. Amíg így aggódott felhőmama Párácska sorsa fölött, az egyre növekedett, egyre erősebb lett, s egyedül szaladgált a hegy csúcsai felett. Egyik reggel odaállt szülei elé, és így szólt: – Most már megnőttem, erős vagyok, engedjetek el világot látni. Felhőpapa büszkén nézett Párácskára, s így válaszolt: – Menj csak, fiam, vándorold be az eget, szórjál villámokat, mennydörögj hangosan, légy erős, büszke felhő… Felhőmama így szólt: – Menj, fiam, járd be az eget, szeresd az erdőket a rét virágait, és szelíd légy, mint nénéd, a szivárvány… Párácska egy-két esőcseppet könnyezett, elbúcsúzott szüleitől, repülni kezdett az égen. Mikor egy erdő fölé ért, hallotta, hogyan sóhajtoznak odalent az ágak: – Ó, felhőcske, öntözz meg minket, mert halálra száradunk! A kis felhőnek eszébe jutottak anyja szavai, s megöntözte a tikkadt lombokat. Aztán tovább vándorolt, s egy rét fölé ért. Amikor meglátták az elsárgult fűszálak, mindnyájan könyörögni kezdtek: – Ó, kedves felhőcske, ne hagyj szomjan halni minket! Párácska őket is megöntözte, és boldogan hallgatta, hogyan kortyolják a fűszálak az esőcseppeket. De akkor már bizony nagyon kicsike felhőcske volt, úgy megfogyott az erdő és a rét megöntözése után, hogy még szállni sem tudott volna, ha meg nem könyörül rajta a szél, és nem fogja erős karjai közé. Alkonyodott már, mikor egy búzatábla fölé ért, ahol a gazda éppen szomorúan leste az eget. Mikor a kis felhőt meglátta, örömmel felkiáltott: – Ó, drága felhőcske, vidítsd fel az én kalászaimat, mert ha elszáradnak, nem süthetek kenyeret a gyermekeimnek! A kis felhő rögtön esővé változott, s a szomjas kalászok boldogan hajladoztak az esőben. A szél pedig hiába kereste kis barátját, mert az már eltűnt az égről, hogy tovább éljen falevélben, fűszálban, margarétában, búzában, kenyérben.

Remélem tetszet a mese, ha van kedved rajzold le nekem Párácskát!

Hoztam nektek ma is egy játékot az óra végére! Jó munkát! Lilla néni :)

https://wordwall.net/play/999/921/812

Testnevelés 2020.03.26.

Kedves Gyerekek,  mivel a héten már 3 napon is nagyon sokat tornáztatok, és pénteken is lesznek még gyakorlatok, úgy gondoltam, ma egy másféle feladatot kaptok tőlem. Ennek a megoldásához nem mozogni kell, hanem gondolkodni, törni a fejeteket. Remélem tetszeni fog! Kérjétek a szüleitek, testvéreitek segítségét, akiknek köszönöm a közreműködést! Várom a feladatok megoldását.

Itt található a feladat:   https://wordwall.net/play/985/437/527

Ma se maradjon ki a mozgás, válasszatok valamilyen udvari vagy benti játékot, ami a mozgással kapcsolatos (udvaron fogócska, hintázás, mászókázás, futás, cigánykerekezés, a szobában bukfencezés, birkózás, játék kislabdával)
Jó munkát kívánok! Lilla néni :)

Testnevelés 2020.03.27.

Kedves Gyerekek ma ismét labdázni fogunk! Keress egy kisebb labdát, amit meg tudsz fogni egy kézzel is! Ha éppen nem tudsz labdát használni, akkor fogj egy plüss állatot, valamilyen játékot, amit meg tudsz fogni egy kézzel.
1.      Bemelegítés: Mozgasd át a kezeid! Végezz csuklókörzést mindkét irányban 10-10 számolásig! Mondd el és mutogasd is el a mondókát!
Ujjaimat mozgatom, közben vígan mondogatom (ujjak ki-behajlítása)
Kifordítom, befordítom (kézfej ki-befordítása)
Lefordítom, felfordítom (kézfej le-felfordítása)
Zongorázok, furulyázok (ujjakkal zongorázó, furulyázó mozdulat utánzása)
Erősebb lett a kezem, a tornát befejezem (tapsolás)
2.      Ha labdával dolgozol, végezd el a következő 3 feladatot! Ha más tárggyal dolgozol, hagy ki! (esetleg a feldobás-elkapás elvégezhető, ha biztonságos az adott tárggyal)
·         Sarokülésben labda gurítása egyik kézből a másikba a talajon (számolj 10-et belőle)
·         Állva labda feldobása-elkapása magadnak (számolj 10-et a dobásból)
·         Labdapattogtatás, először jobb kézzel, utána ballal (addig pattogtasd, ameddig csak bírod, amíg el nem gurul)
3.      Labda/ tárgy átadása fej fölött: álló helyzet, először hajlított, majd nyújtott könyökkel, 10 átadás, a gyermek számoljon hangosan
4.      Labda/ tárgy átadása test előtt: álló helyzet, nyújtott könyökkel, mindkét kar oldalt, egyszerre behozzuk a két kart és átadjuk a labdát/ tárgyat, majd vissza kinyújtjuk oldalra, 10 átadás
5.      Labda/ tárgy átadása hát mögött: álló helyzet, hajlított könyökkel, átadás után a kezek kihozása oldalra, 10 átadás
6.      Labda/ tárgy körbeadása hasnál: álló helyzet, a labdát/ tárgyat körbeadjuk a has körül, mindkét irányban 5-5 kör
7.      Labda/ tárgy körbeadása térdnél: előrehajlás állva, körbeadás a térdek körül, hajlított könyök, mindkét irányban 5-5 kör
8.      Labda/ tárgy körbeadása/ gurítása bokánál: előrehajlás állva, átadás/ gurítás egészen közel a talajhoz, labda esetén a talajon, hajlított könyök
9.      Labda/ tárgy körbeadása test körül: ülő helyzet, hajlított térdekkel, átadás körbe a teljes test körül (hát mögött, lábfejek előtt), 5-5 kör
10.  Labda/ tárgy átadása térd fölött-alatt: ülő helyzet, hajlított térdekkel, átadás a térdek körül fent-lent, 5-5 kör
11.  Melyik volt a kedvenc gyakorlatod? Mondd el szüleidnek, testvéreidnek!
Köszönöm nektek a mai munkát, gyerekek! Biztosan sokat ügyesedtetek a labdával! Kellemes hétvégét kívánok nektek! Puszi: Lilla néni :)