2020. április 21., kedd

Testnevelés 2020.04.21.

Kedves Gyerekek! Mivel egészen rég voltak már labdás gyakorlatok, így ma ez lesz a feladatotok.
Dolgozzatok pontosan, élvezzétek a feladatokat!

1. Bemelegítés: 
Labdázás előtt bemelegítünk egy kicsit. 
Végezd el a következő gyakorlatokat:
- térdkörzés mindkét irányba 10-10 számolásig
- bokakörzés mindkét lábbal, mindkét irányba 10-10 számolásig
- csuklókörzés mindkét irányba 10-10 számolásig

Mondd el és mutogasd is el a mondókát!
Ujjaimat mozgatom, közben vígan mondogatom (ujjak ki-behajlítása)
Kifordítom, befordítom (kézfej ki-befordítása)
Lefordítom, felfordítom (kézfej le-felfordítása)
Zongorázok, furulyázok (ujjakkal zongorázó, furulyázó mozdulat utánzása)
Erősebb lett a kezem, a tornát befejezem (tapsolás)

  
2. Labdás gyakorlatok: 
Keress otthon egy közepes vagy kisebb méretű labdát! Ha nem tudsz most labdát elővenni, akkor keress egy plüssállatot! Olyan állatot keress, amit lehet a földön gurítani vagy rúgni!

a)  Ülj le a földre nyújtott ülésben! Az első néhány gyakorlatot ebben a helyzetben kell végrehajtani. Minden gyakorlatból 10-et számolj magadnak hangosan!

Labda átadása fej fölött: A labdát tartsd a jobb kezedben, a fejed fölött add át a bal kezedbe! A könyököd legyen nyújtva, minden átadás után engedd le a kezeidet magad mellé!

Labda átadása test előtt: A labda legyen a jobb kezedben, a hasad előtt add át a bal kezedbe! A könyököd legyen nyújtva, minden átadás után hozd ki a karjaidat oldalra!

Labda körbeadása: A labda legyen a jobb kezedben! Add körbe a hasad magasságában a tested körül, elől-hátul! (elől-hátul átadás számít 1-nek)

Labda görgetése lábon: Két kézzel fogd a labdát, és görgesd végig egészen a hasadtól a lábujjadig, majd vissza! (oda-vissza számít 1-nek)


Labda gurítása a térdek alatt:  Hajlítsd be a térdeid! A labda legyen a jobb kezedben! A térded alatt gurítsd át a bal kezedbe, majd vissza!


b) A következő feladatokat párban kell végrehajtanod. Keress magadnak egy társat, akivel tudsz dolgozni! Minden gyakorlatból 10-et számolj hangosan! (csak a gyermek gyakorlatai számítanak, tehát oda-vissza számít egynek)

Labda gurítása két kézzel: Ülj le a pároddal szemben terpeszülésben! Két kézzel gurítsátok egymásnak a labdát! Figyelj, hogy egyenesen guríts

Labda dobása: Maradj terpeszülésben! Két kézzel dobd át a labdát a társad kezébe! Amikor te várod a labdát, tartsd fel a kezeid! Figyelj az irányra és a dobás hosszúságára!

Labda gurítása egy kézzel: Ülj sarokülésben! Jobb kézzel gurítsd a labdát! A bal kezed a combodon pihenjen. Ha végeztél a 10 gyakorlattal, ismételd meg bal kézzel is!

Labda dobása: Állj fel! Két kézzel dobd át a labdát a társadnak! Figyelj a magasságra, irányra, hosszúságra!

Labda rúgása: Maradj állva! A labdát rúgd át a társadnak! Figyelj rá, hogy a labda a földön guruljon! Figyelj az erőre, irányra! Amikor a társadtól hozzád érkezik a labda, állítsd meg a lábaddal, és csak utána rúgd neki vissza!

Végeztünk a mai testnevelés órával. Pakold el az eszközt, amit használtál! Köszönöm a mai munkád!
Köszönöm a pároknak a segítséget! Lilla néni :)

Ének-zene 04.21. kedd

Ének óra a Föld napja alkalmából

Kedves Gyerekek!
Ahogyan azt már a tegnapi technika órán megbeszéltük, április 22-én, szerdán fogjuk ünnepelni a Föld napját. Úgy gondoltam, hogy a mai ének órát is szánjuk rá Földünk ünneplésére! A mai órán olyan dalokat, énekeket fogunk ismételni, vagy tanulni, amelyet kapcsolódnak a természethez, a környezetünkhöz.
Jó munkát kívánok!

1. Első dalunk ma a Tavaszi szél című dal lesz. Úgy gondoltam ez egy nagyon szép dal ahhoz, hogy megünnepeljük bolygónkat, és a tavasz szépségeit. Énekeljétek el egyszer a dalt! 


2. A mai második énekünk egy új dal lesz, melynek címe Süss ki, Napocska! Talán már hallottátok korábban is, de most együtt is megtanuljuk és mozogni is fogunk hozzá.
Először csak hallgasd meg a dalt, próbáld meg megjegyezni a szöveget!
Ezután végezd el a dalhoz tartozó mozgást is, miközben hallgatod és énekled! Kétszer ismételd!
Mozgás:
Süss ki napocska (mutatóujjal hívogató mozdulatok)
Itt apád, itt anyád (mutatóujjal lefelé mutatás)
Sót törünk, borsot törünk (öklökkel törögető mozdulatok)
Tökkel harangozunk (kezek összekulcsolása, nyújtott karokkal harangozó mozdulatok)


3. Hoztam nektek még egy új dalt a mai óránkra. Szerintem nagyon szép és kedves kis dal, a címe Reggeli harmat Hallgassátok meg kétszer a dalt, és amint tudjátok, énekeljétek is a szöveget! Bízom benne, hogy hamar meg tudjátok tanulni! 

Válaszoljatok a kérdésekre!
- Melyik napszakot ábrázolja a dal?
- Tudod, hogy mi az a harmat?
- Hogyan tudnád másként mondani azt, hogy "a virág a réten tárja a kelyhét"?
- Te láttál már a természetben lepkét? Ha igen, milyen színűeket? 


4. A következő feladatban a természet hangjait fogjátok meghallgatni. Nincs más dolgod, mint meghallgatni és elmondani, hogy mi az, amit hallottál! Fülelj nagyon és figyelj! 
(A linkre kattintva egy oldal fog megnyílni, ahol a kis háromszögre kattintva elindíthatóak a hangklipek. Néhány van, ami hosszabb, ezeket elég addig hallgatni, míg a gyermek felismeri, hogy mit hall. Köszönöm a segítséget!)

  
A mi Földünk csodálatos hangjai:
 
5. Óra végére hoztam nektek egy videót. Nézzétek meg és hallgassátok a dalt!


Vége a mai ének óránknak.
Remélem, hogy tetszettek a természettel kapcsolatos dalok és a feladat is!
Köszönöm a mai munkátokat!
Köszönöm a segítséget minden hozzátartozónak!
További szép hetet mindenkinek!
Berni néni 

Matematika 2. óra 2020.04.21.

Kedves Gyerekek, folytassuk a matematika órát egy izgalmas rajzolós feladattal!

1. kép: Jól nézd meg, hogy mit látsz az első négyzetbe és rajzold le ugyanazt a második négyzetbe! Segítség lehet, ha megszámolod a pöttyöket! Jó munkát!





2. kép: Folytasd az elkezdett sort! Figyelmesen dolgozz, számold a pöttyöket és próbálj egyenes vonalat húzni a két pötty között!


Számlálás:
  • Számolj el 1-től 10-ig! (mutasd az ujjadon)
  • Számolj 10-től visszafele!
  • Számold meg hány ujjad van!
  • Számold meg hány lábujjad van!


Számkörbővítés:

Vedd elő a Matematika tankönyvedet (zöld) és nyisd ki!

60. oldal feladatai: Mindig soronként haladj!
  • Számold meg hány állatot látsz!
  • Számold meg hány kockát látsz!
  • Számold meg hány ujjat látsz!
  • Számold meg a pöttyöket a dominón!
  • Nézd meg a számképet!
61. oldal feladatai: 
  • Számold meg az üvegekbe mennyi szilva van és kösd az üvegeket a megfelelő számokhoz! Segítség lehet, ha a pöttyöket összehúzod az üvegben levő szilvákkal!
  • Számlálj a számegyenes segítségével először 0-tól 10-ig, majd visszafele 10-től 0-ig!

A következőkben a Matematika Gyakorlókönyvedre (sárga) lesz szükséged, vedd elő!

64. oldal feladata:
  • Számold meg miből mennyit látsz, rakj annyi pöttyöt (lentről indulj) majd döntsd el melyik a több és rakd ki a kacsacsőrt!
65. oldal feldata:
  • Számold meg miből mennyit látsz és karikázd be a megfelelő számképet!

Nagyon ügyesen dolgoztál, várom az elkészült munkákat!!! Sok puszit küldök, Lilla néni :)






Matematika 1. óra 2020.04.21.

Kedves Gyerekek! Örülök, hogy ma is együtt tanulhatunk, bízom benne, hogy ügyesen dolgoztok majd!

Napindító: 
Ma 2020.április 21. kedd van, névnapjukat ünneplik a Konrádok.
Milyen név?
Milyen nap van ma?
Milyen nap lesz holnap?
Sorold fel az évszakokat!

Milyen évszak van most?
Sorold fel a tavaszi hónapokat!


Figyelemfejlesztés:

1. kép: Nézd meg a képeket, és rajzold be a megfelelő számú pöttyöt az ujjak alá! Vigyázz a helyes rajzolásra!

  • lefelé mutató: 2 pötty
  • felfelé mutató: 3 pötty
  • jobbra mutató: 5 pötty







2. kép: Tengeri állatokat látsz a képeken, mindegyik állatnak más és más a száma. Az lesz a feladatod, hogy beírd a megfelelő számokat az állatok alá! Legyél nagyon figyelmes!


Összeadás, kivonás gyakorlása:

A következőkben a Matematika tankönyvedben (zöld) fogunk dolgozni, kérlek vedd elő és nyisd ki!

58. oldal feladatai:
  • Nézd meg az alakzatokat, számold meg és írj fel összeadásokat!
  • Végezd el az összeadásokat! Segítségedre lehet az ujjad vagy a számegyenes!
59. oldal feladatai:
  • Nézd meg az alakzatokat és írj fel a kivonásokat!
  • Végezd el a műveleteket!


Játék:
Nagyon ügyesen dolgoztál, már csak egy játékos feladat vár rád!




Várlak a következő órán! Lilla néni :)


Környezetismeret 2020.04.21.

Kedves 1. b. osztály, a mai környezetismeret órán a Föld napjáról fogunk tanulni. Holnap lesz a Föld napja, de mi már ma is ismerkedünk vele!


Föld napja története:

1970. április 22-én Denis Hayes amerikai egyetemi hallgató mozgalmat indított el a Föld védelmében. Azóta a diákból az alternatív energiaforrások világhírű szakértője lett. Már mozgalmának megindításakor több mint 25 millió amerikai állt mögé, ma pedig szinte az egész Földre kiterjed az általa kezdeményezett mozgalom. A FÖLD NAPJA célja, hogy tiltakozó akciókkal hívják fel a figyelmet a környezetvédelem fontosságára. Magyarországon 1990 óta rendezik meg.

A mai órára hoztam nektek két érdekes mesét, ami a Föld és annak megóvásának fontosságáról szól! Kérlek figyelmesen nézd meg!

1. mese: Glóbi bemutatkozik a Föld bolygó mesél a gyerekeknek




Remélem tetszett a mese, kérlek rajzold le nekem a saját Glóbidat! 



2. mese: Lola meséi: Kukasziget és palackpulcsi


Lola megtanulta az anyukájától, hogy milyen fontos a szelektív hulladékgyűjtés és az újrahasznosítás, remélme Ti is megjegyeztétek ezek fontosságát! Vigyázzunk együtt a Földünkre!

Ügyesen dolgoztál! Holnap folytatjuk a Föld napját! Puszi, Lilla néni :)