2021. március 9., kedd

03.09. kedd - MATEMATIKA ÓRA (1-2. óra)

Jó reggelt! 💚

Ma kettő matematika órával kezdjük a tanulást. Azután hittan,testnevelés és környezetismeret óráink lesznek. Jó munkát kívánok! :)

Mielőtt elkezdenénk a feladatokat, válaszolj a napi kérdéseimre!

- Mi a mai dátumunk?  Ma 2021. Március 09. van.

- Melyik hónapban vagyunk? Hogy hangzik ez a mondókánkban?



- Milyen nap van ma?


- Milyen nap volt tegnap?

- Kik ünneplik ma névnapjukat? (Franciska, Fanni) Fiú vagy lánynevek?

- Milyen ma az időjárás?

- Szereted, ha ilyen idő van kint? Miért?

- Melyik évszakban vagyunk?

- Hogyan kell felöltözni tavasszal?



- Melyek a tavaszi hónapok?


- Mondd el a mondókánkat a hónapokról! 

A mai napon tovább folytatjuk a 16-os szám tanulását.

 

1. Bemelegítés: Bemelegítésként végezd el a következőket!

  • Számolj el 0-20-ig hangosan!
  • Számolj el 20-0-ig visszafelé hangosan!
  • Mutasd a kezeden: 4, 10, 8, 7, 5, 6, 3, 11, 15, 13, 16 !
  • Mondd el, mennyit mutat a kéz!










 

2. Számlálás: Számláld meg, miből mennyit látsz! Mutass arra a számra/ karikázd be azt a számot, amennyit számoltál! (Nem szükséges kinyomtatni, elegendő ha a monitoron rámutat a megfelelő számra, ha így könnyebb.)


 

3. Lila tankönyv 52-53.o.: Vedd elő a lila színű matematika tankönyved! Vegyél elő egy kihegyezett grafit ceruzát is! 

A könyv 52. oldalával kezdjük. Feladataid:

  1. Írd fel az összeadást és kivonást a szaloncukrok számának megfelelően!
  2. Nézd meg, hogy mi a b betű értéke! A b értékét mindig úgy kapod meg, ha az a értékéhez hozzáadsz 2-t! Adj a felső számokhoz mindig 2-t és írd a négyzetekbe! 
  3. Számold ki az összeadásokat, kivonásokat! Mindig írd fölé! Kösd a számegyeneshez!


53.o. feladatai:

  1. Nézd meg jól a pénzérméket! Láthatod rajtuk, hogy mennyi az értékük. Add össze az érmék értékét és írd a négyzetekbe! A feladat második részében pedig a megadott szám szerint neked kell rajzolnod! Rajzolhatsz 1, 2 vagy 5 forintos érméket is.
  2. Számold ki az összeadásokat és kivonásokat!


4. Pénzérmés feladat: Mivel a tankönyvben találkoztál egy pénzérmés feladattal, így hoztam neked egy hasonlót interaktív formában. Nézd meg a pénzérméket és válaszd ki a képhez a megfelelő összeadási műveletet!  pénzérmés feladat

 

5. Narancssárga tankönyv 53-54-55.o.: Mivel ma kettő matematika óránk is van, így még tovább dolgozunk a könyvekben. Most a narancssárga tankönyved vedd elő! Legyen nálad egy grafit ceruza és egy piros-kék ceruza kihegyezve! 

Kezdjük a munkát az 53. oldalon. Feladatod:

Ezen az oldalon a 16-os szám írását fogod gyakorolni. Nagyon fontos, hogy megtanuld helyesen leírni ezt a számot is. Inkább lassabban, de pontosan dolgozz! Biztos vagyok benne, hogy ügyes leszel! :) Tudod már, hogy egy 1-es és egy 6-os számot kell írnod egymás mellé.

Mielőtt elkezdjük az írást, melegítsd be a kezed ezzel a számodra kedves mondókával:  kéztornás videó

  • Felül a nagy 16-ost írd át pirossal!
  • A következő sort pirossal írd!
  • A következő sort kékkel írd!
  • Ezután pedig grafit ceruzával dolgozz!


54. o. feladata:

Ezen az oldalon fogkeféket látsz. Számold meg, mennyi fogkefe van a kék vonal előtt és mennyi van utána! Írd le ennek megfelelően a vonal fölé az összeadást! A vonal alá írd le fordítva is! Arra kérlek, hogy próbáld önállóan megoldani a feladatot, hiszen az iskolában ez már sikerülni szokott! :)

(A feladat elkezdése előtt kérlek húzzatok a példa szerint egy-egy vonalat a sorok végére a gyerekeknek!)

 

55.o. feladata:

Ez a feladat is már ismerős lesz neked. A sorokban pirossal és kékkel kell színezned a korongokat. Lentebb leírom, melyikből mennyit színezz. Színezés után írd a vonal fölé az összeadást a piros-kék korongok számának megfelelően! A vonal alá fordítva írd fel, a kékhez add a piros korongokat! 

Így színezz:

  • 2.sor: pirosra 7 korongot, kékre 9 korongot
  • 3.sor: pirosra 8 korongot, kékre 8 korongot
  • 4.sor: pirosra 9 korongot, kékre 7 korongot
  • 5.sor: pirosra 10 korongot, kékre 6 korongot
  • 6.sor: pirosra 11 korongot, kékre 5 korongot

 

6. Összeadás 16-ig: Most pedig interaktív feladatban is gyakoroljuk az összeadást. Számold ki az összeadásokat-kivonásokat! Mindig figyelj rá, hogy melyik jelet látod a feladatban (- vagy +)! Ha kiszámoltad, húzd oda a megfelelő eredményhez!  összeadás, kivonás gyakorlása 16-ig


Nagyon sokat dolgoztál ma! Jutalomként ha van kedved, játssz valamelyik memóriajátékkal! Köszönöm a munkád, nagyon megdicsérlek! Kitartást nektek, hiányoztok! 😘

Szuperhősök - memória 

Hercegnők - memória 


Berni néni

03.09. kedd - TESTNEVELÉS ÓRA (4.óra)

Sziasztok!

A mai testnevelés órán két feladatotok lesz. Jó munkát, jó tornázást! :)

1. Torna: Állj vállszélességű terpeszbe! Tedd a kezeid csípőre!

.      Fejkörzés mindkét irányban (csípőn a kéz, kis terpesz) 4-4 kör

·         Fejfordítás jobbra-balra 4-4 ismétlés

·         Fejhajlítás előre-hátra 4-4 ismétlés

·         Fejdöntés jobbra-balra 4-4 ismétlés

·         Vállkörzés előre-hátra 5-5 kör (könyök oldalt, kezekkel a vállak érintése, kis terpesz)

·         Csuklókörzés mindkét irányban 10-10 számolásig (kezek összekulcsolása mellkas előtt, hajlított könyök)

·         Páros karkörzés előre-hátra 6-6 kör (magas tartásból indul előre/hátra, nyújtott könyök, lassú tempó, minél közelebb a fülhöz, továbbra is kis terpesz)

·         Malomkörzés előre-hátra 10-10 kör (jobb kéz magas tartásban, bal kéz mély tartásban, nyújtott könyök, minél közelebb a fülhöz)

·         Törzsdöntés jobbra-balra 6-6 ismétlés (csípőn a kéz, vállszélességű terpesz)

·         Törzshajlítás előre-hátra 6-6 ismétlés (csípőn a kéz, vállszélességű terpesz)

·         Térdkörzés mindkét irányban 10-10 számolásig (zárt lábak behajlítva, combon támaszkodás)

·         Bokakörzés mindkét irányban 10-10 számolásig, mindkét lábbal

 

  

2. Utánozós feladat: Utánozd le a képeket! 

 


Remélem, jól esett a mozgás! :)

Berni néni

T2: 03.09. kedd - MATEMATIKA ÓRA (1-2.óra)

Jó reggelt! 💚

Ma kettő matematika órával kezdjük a tanulást. Azután hittan,testnevelés és környezetismeret óráink lesznek. Jó munkát kívánok! :)

Mielőtt elkezdenénk a feladatokat, válaszolj a napi kérdéseimre!

- Mi a mai dátumunk?  Ma 2021. Március 09. van.

- Melyik hónapban vagyunk? Hogy hangzik ez a mondókánkban?



- Milyen nap van ma?


- Milyen nap volt tegnap?

- Kik ünneplik ma névnapjukat? (Franciska, Fanni) Fiú vagy lánynevek?

- Milyen ma az időjárás?

- Szereted, ha ilyen idő van kint? Miért?

- Melyik évszakban vagyunk?

- Hogyan kell felöltözni tavasszal?



- Melyek a tavaszi hónapok?


- Mondd el a mondókánkat a hónapokról! 


A mai órára sok-sok gyakorlást hoztam neked matematikából. Jó munkát kívánok! :)

 

1. Bevezető számolás: Végezd el a következőket!

  • Hangosan számolj el 0-10-ig! Az ujjaidon is mutasd!
  • Hangosan számolj el visszafelé 10-0-ig! Az ujjaidon is mutasd!
  • Mondd el 0-10-ig melyik a legkisebb és legnagyobb szám! Mutasd is!
  • Számold meg, mennyi grafit ceruzád van!
  • Számold meg, anya mennyi szívecskét készített neked elő matematikából!
  • Mutass a kezeden: 7, 3, 10, 2, 8, 0, 5, 1, 9, 4, 6 !

 

2. Hiányos számsor: A feladatban egy számsort látsz, amiből kimaradtak számok. Tedd a hiányzó számokat a számsorban a megfelelő helyre!  számsor


3. Számlálás: Vegyél elő egy grafit ceruzát! Számláld meg, miből mennyit látsz! A képek mellé bal oldalra rajzolj annyi pöttyöt, amennyi képet számoltál!

 

4. Kép-számjegy egyeztetés: Számláld meg, miből mennyit látsz a képeken! Hangosan számlálj! Jelöld meg a megfelelő számot! Arra kérlek, hogy mindig olvasd ki hangosan a három számot, amiből választhatsz!  kép-számjegy egyeztetés

 

5. Összeadás: Ebben a feladatban az összeadást fogjuk gyakorolni. Olvasd ki hangosan az összeadás műveletét! A korongos képek közül válaszd ki, melyik illik a művelethez! Az első szám jelöli a kék korongokat. Annyi kék korongnak kell lennie, ami az első szám. A második szám pedig a piros korongokat jelöli.  Jelöld a megfelelő képet! Számold is ki az ujjaidon az összeget!  összeadás- korongok

 

6. Kivonás gyakorlása: Gyakorold a kivonást! Olvasd ki hangosan a műveletet! Számold ki az ujjaidon! Tedd a megfelelő csoportba az eredménynek megfelelően!  kivonás

 

7. Összeadás- kivonás: Számold ki a középen megjelenő összeadást, vagy kivonást! Mindig figyelj rá nagyon, hogy melyik jelet látod (-/+)! Csoportosíts az eredményeknek megfelelően!  összeadás,kivonás

 

8. Pótlás: Ezeknek a pillangóknak pöttyös szárnyuk van. Neked kell segítened abban, hogy az elveszett pöttyöket megrajzolod nekik. 

  • Számold meg, mennyi pötty van a pillangó szárnyán!
  • Rajzolj hozzá annyit, hogy összesen 6/8 pöttye legyen!
  • Számold meg, mennyivel pótoltad a pöttyöket, mennyit rajzoltál te!


 

9. Ujjkép memória: Ebben a memóriajátékban nem számokat fogsz látni. Kezeket látsz, amik számokat mutatnak. Találd meg a párokat! Segíthet, ha mindig hangosan kimondod, mennyit mutat a kéz!  ujjkép memória

 

+1 feladat: Kösd össze a számokat növekvő sorrendben 1-10-ig! Milyen képet kaptál? Ez bizony egy szép tavaszi pillangó. Színezd ki kedved szerint!


Köszönöm a munkád! Nagyon megdicsérlek az ügyes számolásért! :)

Berni néni

Hittan Húsvétra készülünk

 Hittan

Húsvétra készülünk

Kedves Szülők!

A tavaszi szünetig négy hittanóra lesz. Ennek megfelelően az alábbiakban több órára való anyagot találnak. Azt ajánlanám, hogy a Jézus életéről szóló rajzfilmeket vetítsék le a gyermeküknek jutalomképpen a tanulás után. Visszaküldendő feladatot nem kérek.


Hallgassák meg az alábbi zeneszámokat!

Az én Istenem formagyakorlat

Hús vér templom - Sztojka Armandó


Ismerjék meg a húsvét történetét az alábbi bemutatók (ppt) segítségével!




Olvassák el a digitális tankönyvet!

Jézus útja a kereszttel - digitális tankönyv

Az emmausi tanítványok útja - digitális tankönyv


Feladat: Nézzék meg az alábbi rövid rajzfilmeket!

Az első karácsony

Jézus csodái

Az utolsó vacsora

A húsvéti történet

Áldás, békesség!

Ildikó néni