2021. február 9., kedd

T2: 2021. 02. 09. kedd - Matematika (1-2. óra)

Jó reggelt!

A mai napon kettő matematika, egy hittan, egy testnevelés és egy környezetismeret óránk lesz. Kitartó és ügyes munkát kívánok! :)

Válaszolj a kérdésekre! Segítenek a képek.

- Mi a mai dátumunk?  Ma 2021. Február 09. van.

- Melyik hónapban vagyunk? Hogy hangzik ez a mondókánkban?


- Milyen nap van ma?






- Kik ünneplik ma névnapjukat? (Abigél, Alex) Fiú vagy lánynevek?

- Vannak ilyen nevű ismerőseid?

- Milyen ma az időjárás?

- Szereted, ha ilyen idő van kint? Miért?

- Melyik évszakban vagyunk?

- Hogyan kell felöltözni télen?


- Melyek a téli hónapok?

- Mondd el a mondókánkat a hónapokról!


A mai matematika órán tovább gyakorolunk a 10-es számkörben.

 

1. Kártyázás: Vedd elő a számos kártyáid 0-10-ig! 
  • Tedd a számokat növekvő sorrendbe 0-10-ig! 
  • Számolj el 0-10-ig a kártyákra mutatva!
  • Számolj el visszafelé 10-0-ig a kártyákra mutatva!
  • Mutass a legnagyobb számra! Milyen két számjegyből áll?
  • Mutass a legkisebb számra!
  • Mutass a: 6-ra, 8-ra, 10-re, 5-re, 7-re, 9-re, 2-re! 
  • Mutass a 2 kisebb számszomszédjára!
  • Mutass az 5 kisebb számszomszédjára!
  • Mutass a 9 kisebb számszomszédjára!
  • Mutass a 6 kisebb számszomszédjára!
  • Mutass az 1 nagyobb számszomszédjára!
  • Mutass a 7 nagyobb számszomszédjára!
  • Mutass a 8 nagyobb számszomszédjára!
  • Mutass a 3 nagyobb számszomszédjára!

Tedd el a kártyákat!

 
2. Számlálás: Számold meg, miből mennyit látsz! Mutass a számra!




3. Mintás párosító:  A feladatban színes, mintás téli csizmákat látsz. A fenti csizmán láthatod, hogy hiányzik belőle egy rész. Az alsó képek közül válaszd ki, amelyik összeillik a csizmával!

4. Relációk: Ebben a feladatban fánkokat fogsz számolni. Melyik oldalon számoltál több fánkot? Jelöld meg! fánkos reláció

5. Számok sorba rendezése: Tedd sorba a számokat a megadott minta alapján! Mindig mondd ki hangosan a számot! számok sorba rendezése


6. Összeadás: Gyakoroljuk az összeadást is! A feladatban meg kell találnod, hogy melyik autó, melyik garázsba tud beparkolni. Add össze az autón lévő számokat! Párosítsd a megfelelő garázzsal! Szeretném, ha az ujjaidat vagy a számegyenest használnád az összeadáshoz! autós összeadás


7. Kivonás: Oldd meg a kivonásokat! Írd az eredményt a sor végére! használd az ujjaid vagy a számegyenesed! 


8. Sorminta színezés: Nézd meg a csigát! Milyen színnel van színezve a háza? Vedd elő ezeket a színes ceruzákat! Ezután folytasd a csiga házának színezését! 


Köszönöm a mai munkád matematikából! Nagyon sokat dolgoztál!
Berni néni