2021. április 16., péntek

04.16. péntek - KÖRNYEZETISMERET (4.óra)

Kedves Gyerekek!

A mai környezetismeret órán ismételni fogunk. Az eddig tanult állatokkal kapcsolatos feladatokat hoztam nektek. Jövő héten fogunk újabb állatokkal megismerkedni. Jó munkát! :)

 

1. Állatok: Mely állatokról tanultunk már részletesen? Mondd el a képek segítségével! Mondj mindegyik állatról 2-2 tulajdonságot, amit megtanultál! Te melyik állatról tanultál a legszívesebben?

ház körüli madarak - baromfiudvar lakói

macska

kutya

szarvasmarha


madarak


2. Kitalálós mese: Nézd meg ezt a kitalálós mesét!  Melyik állat hangját hallod? Ebben a videóban többféle háziállattal is találkozni fogsz.  Állathangok

 

3. Mit eszik: Nevezd meg a képen látható állatot! Mit eszik? Jelöld meg!  Mit esznek az állatok

 

4. Vízi/szárazföldi állatok: Válogasd ki a képeket a kettő csoportba! Vízi vagy nem vízi állatot látsz a képen? Nevezd meg és húzd a megfelelő csoportba!  Vízi/szárazföldi állatok

 

5. Baromfiudvar lakói/ más háziállatok: A mai utolsó feladatban ismét csoportosítanod kell az állatokat. Most aszerint kell válogatnod, hogy baromfi vagy más háziállat van a képen! Tedd az összes képet a megfelelő csoportba!  Baromfi/más háziállat

 

Köszönöm a munkád! Ügyesen dolgoztál! :)

Ma még vár ránk egy testnevelés óra, de itt most szeretnék elköszönni. Nagyon büszke vagyok rátok,  nagyon sokat dolgoztok, kitartóak és ügyesek vagytok! :) Jövő héten visszatérünk az iskolába és ott folytatjuk a tanulást! Már várom, hogy találkozzak Veletek! 💕😍😚

Berni néni

04.16. péntek - MAGYAR (3.óra)

Sziasztok Gyerekek!

Magyar óránk van. Egy rövid ismétlés után ma megtanuljuk leírni a ny betűt. Biztosan nagyon ügyesek lesztek! Jó munkát! :)

 

1. Ismétlés: Ismételjük át a ny betűt!

  • Nézd meg, hogyan néz ki a ny betű!
  • Hány betűből áll? Milyen betűkből? - A ny betű egy n betűből és egy y betűből áll. A n betűvel már találkoztunk korábban. Mi a hívóképe? Az y betűt is megismertük már. Melyik betűben találkoztunk vele? Biztosan emlékszel, hogy a gy betűben találkoztunk az y betűvel.
  • Mi a betű hívóképe?- A ny betű hívóképe a cica.
  • Miért? - Mert a cica így nyávog: nyáu-nyáu.
  • Hangoztasd a ny hangot!
  • Tudsz mondani olyan szót, ami ny hanggal kezdődik?

 



2. Hol hallod a ny hangot: Nevezd meg a képet! Hol hallod benne a ny hangot: szó elején, szó közben vagy szó végén? Tedd a képeket a megfelelő csoportba!  Hol hallod - ny

 

3. A ny betű írása: A mai óránkon a ny betű írását is gyakorolni fogjuk. 

  • Először is, szeretném ha megnéznéd ezt a kis videót, ami segíteni fog neked: ny írása - videó
  • Nézzük meg, milyen kettő betűt kell leírnunk, hogy megkapjuk az írott ny betűt:
 
  • Hány vonalközbe írjuk a ny betűt? - A ny betű a lakásban és a pincében lakik, kettő vonalközbe írjuk.
  • Írd az író kezed mutatóujjával háromszor a levegőbe a ny betűt!


4. Írás színessel: Kérd meg anyát, hogy írjon neked egy nagy papírra egy szép nagy ny betűt! Vezesd végig rajta az író kezed mutatóujját háromszor! Írd át 10-féle színes ceruzával! Figyelj rá, hogy a vonalon írj!

Mielőtt elkezdenéd az írást, melegítsd be a kezeid ezzel a vidám zenés kéztornával:  kéztorna

 

5. Írás füzetben: Vedd elő az írás füzeted! Vegyél elő egy jól kihegyezett grafit ceruzát és piros-kék ceruzát is! Kérd meg anyát, hogy a kép alapján írjon neked elő a füzetben betűket! Írd meg ügyesen a sorokat!


 

Köszönöm, hogy ilyen ügyesen dolgoztál magyar órán! :)

Berni néni

T2 anyaga: 04.16. péntek - MAGYAR (3.óra)

Szia!

Magyar órával folytatjuk a napot. Gyakorolni fogunk a mai órán. Jó munkát! :) 


1. Betűismétlés: Olvasd ki a betűt! A lenti betűhalmazból válaszd ki a párját! Jelöld meg! Betűpárosító


2. gy ismétlése: Ismételjük át legújabb betűnket!

  • Nézd meg, hogyan néz ki ez a betű!
  • Hány betűből áll? Milyen betűkből? - A gy betű egy g betűből és egy y-ból áll. 
  • Mi a betű hívóképe? - A hintaló.
  • Miért? - Azért a hintaló, mert a lovat így biztatjuk: gyí!
  • Hangoztasd a gy hangot!
  • Tudsz mondani olyan szót, ami gy hanggal kezdődik?
  • Hallgasd meg a dalt a g és gy betűről!  g, gy betűs dal
  • Emlékszel a dalból olyan szavakra, melyek gy hanggal kezdődnek?

 



3. Hangos olvasás: Húzz egy kártyát! Olvasd fel a szót! Hangosan, érthetően olvass! Hangos olvasás


4. Írás gyakorlása: Szeretném, ha ma is gyakorolnád a gy betű írását. Vedd elő az írás gyakorlókönyved és nyisd ki a gy betű oldalánál! Ezen az oldalon gyakorolj! Nem baj, ha nem érsz a végére, hétvégén is befejezheted.

Mielőtt elkezded, átismételheted az írás menetét a videóval: gy betű írása

A kezeidet is melegítsd be!  Kéztorna


5. gy hang szavakban: Nevezd meg a képeket! Mely szavakban hallod a gy hangot? Figyelj, mert mindig 2 képet kell választanod!  gy hang szavakban


Köszönöm a munkád! :)

Berni néni

T2 anyaga: 04.16. péntek - MATEMATIKA (1.óra)

Jó reggelt! 💜

Elérkezett a hét utolsó tanítási napja. A mai napon matematika, informatika, magyar, környezetismeret és testnevelés óráink lesznek. Jó munkát kívánok mindenkinek! :)

 

Mielőtt elkezdenénk a feladatokat, válaszolj a napi kérdéseimre!

- Mi a mai dátumunk?  Ma 2021. Április 16. van.

- Melyik hónapban vagyunk? Hogy hangzik ez a mondókánkban?



- Milyen nap van ma? A hét hanyadik napja ez?



- Milyen nap volt tegnap?

- Milyen nap lesz holnap? Lesz-e tanulás?

- Kik ünneplik ma névnapjukat? (Csongor) Fiú vagy lánynév?

- Milyen ma az időjárás?

- Szereted, ha ilyen idő van kint? Miért?

- Melyik évszakban vagyunk?

- Hogyan kell felöltözni tavasszal?



- Melyek a tavaszi hónapok?


- Ismételjük át a mondókánkat a hónapokról! 

Matematika órán tovább haladunk a 12-es szám gyakorlásával.

 

1. Kártyázás:

Vedd elő a számkártyáidat 0-20-ig! Készítsd elő a számegyenesed is! Használhatod segítségként.

  • Tedd a számokat növekvő sorrendbe 0-20-ig! 
  • Számolj el 0-20-ig a kártyákra mutatva!
  • Számolj el visszafelé 20-0-ig a kártyákra mutatva!
  • Mutass a legnagyobb számra! Milyen két számjegyből áll?
  • Mutass a legkisebb számra!
  • Mutass a: 10-re, 20-ra, 0-ra, 6-ra, 15-re, 11-re, 12-re !
  • Mutass a 6 kisebb számszomszédjára!
  • Mutass az 5 kisebb számszomszédjára!
  • Mutass a 9 kisebb számszomszédjára!
  • Mutass a 12 kisebb számszomszédjára!
  • Mutass az 1 nagyobb számszomszédjára!
  • Mutass a 7 nagyobb számszomszédjára!
  • Mutass a 0 nagyobb számszomszédjára!
  • Mutass a 11 nagyobb számszomszédjára!

Tedd el a kártyákat!

 

2. Soralkotás: Hoztam neked egy soralkotós feladatot. Figyeld meg, hogyan követik egymást a színes korongok! Melyik korong lesz a következő a sorban? Válaszd ki és jelöld meg a megfelelő színű korongot! Soralkotás

 

3. Sárga könyv 27. oldal: Vedd elő a sárga matematika könyved! Nyisd ki a 27. oldalon! Vegyél elő grafit ceruzát is! A feladat előtt kérd meg anyát, hogy húzzon neked a sorok végére egy-egy vonalat, ahogyan a mintában is látható!

Feladat: Számold meg a sorban a lufikat a kék vonal előtt és a kék vonal után! Írd fel ennek megfelelően az összeadást! A vonal alá pedig írd le ugyanezt megfordítva! A feladat végeztével mit veszel észre? Mennyi lufi van minden sorban?

 

4. Relációk igaz/hamis: Olvasd ki hangosan a megjelenő relációt! Gondold ki, hogy igaz vagy hamis! Kattints a megfelelő gombra!  Relációk igaz/hamis

 

5. Gyakorlás:

Add össze a képeket! Kösd a megfelelő eredményt a négyzethez! Összeadás

Számold ki, mennyi összesen a képen látható pénzérmék értéke! Jelöld a megfelelő számot! Pénzérmék

 

+ Sárga könyv 26. oldal.: Ezen az oldalon a 12-es szám írását gyakorolhatod. Ezt a feladatot nem kérem tőled a mai napon, csak akkor kezdd el, ha még van rá energiád, hiszen magyarból is van mára írás gyakorlása. Elegendő, ha a következő matematika óráig (keddig) elkészülsz vele! :)

  • A felső nagy 12-es számot írd át háromszor pirossal!
  • Az eleső sor 12-es számot pirossal írd!
  • A második sor 12-es számot kék színnel írd!
  • A további sorokban grafit ceruzát használj!

 

Köszönöm a munkád! :)

Berni néni

04.16. péntek - MATEMATIKA (1.óra)

Jó reggelt! 💜

Elérkezett a hét utolsó tanítási napja. A mai napon matematika, informatika, magyar, környezetismeret és testnevelés óráink lesznek. Jó munkát kívánok mindenkinek! :)

 

Mielőtt elkezdenénk a feladatokat, válaszolj a napi kérdéseimre!

- Mi a mai dátumunk?  Ma 2021. Április 16. van.

- Melyik hónapban vagyunk? Hogy hangzik ez a mondókánkban?



- Milyen nap van ma? A hét hanyadik napja ez?



- Milyen nap volt tegnap?

- Milyen nap lesz holnap? Lesz-e tanulás?

- Kik ünneplik ma névnapjukat? (Csongor) Fiú vagy lánynév?

- Milyen ma az időjárás?

- Szereted, ha ilyen idő van kint? Miért?

- Melyik évszakban vagyunk?

- Hogyan kell felöltözni tavasszal?



- Melyek a tavaszi hónapok?


- Ismételjük át a mondókánkat a hónapokról! 

Matematika órán tovább haladunk a 18-as szám gyakorlásával.

 

1. Bemelegítés: Bemelegítésként végezd el a következőket!

  • Számolj el 0-20-ig!
  • Számolj el 20-0-ig visszafelé!
  • Sorold fel a páros számokat 0-20-ig!
  • Sorold fel a páratlan számokat 0-20-ig!
  • Mondd el a számok kisebb és nagyobb számszomszédját!






 

2. Soralkotás: Vedd elő a matematika füzeted! Vegyél elő színes ceruzákat is! Másold le a füzetedbe a színes pöttyökből álló sorozatokat, ahogyan a képen látod! Figyeld meg: hogyan követik egymást a színes pöttyök? Ha felismerted a szabályt, folytasd a sorozatot a sorok végégig!

 


3. Sárga könyv 72. oldal: Vedd elő a sárga matematika könyved! Legyen nálad egy grafit ceruza is. Nyisd ki a könyvet a 72. oldalon.

Feladatok:

  1. Az első feladatban egy számegyenest látsz. Láthatod, hogy a kártyák mind oda vannak kötve a 18-as számhoz. Ez azt jelenti, hogy a kártyákon látható összeadások eredménye mindig 18. Pótold a hiányzó számot az összeadásokban úgy, hogy az eredmény 18 legyen!
  2. Ebben a feladatban a kivonást, összeadást fogod gyakorolni. A sor a 18-as számmal kezdődik. A nyílra -4 van írva, ez azt jelenti, hogy 18-4. Számold ki és írd a négyzetbe! Folytasd a sort, figyeld mindig, mi van a nyílra írva! Figyelj rá, hogy + vagy - jelet látsz!
  3. Az utolsó feladatban szintén összeadni és kivonni kell. Az összes nyíl a 18-as számra mutat, tehát a számolás eredménye mindig 18 kell, hogy legyen. Számold ki, hogy mennyit kell hozzáadni vagy kivonni a számokból, hogy 18 legyen! Írd a vonalra!

 

4. Összeadás, kivonás: Utolsó kettő feladatod kettő interaktív gyakorló feladat lesz.

Számold ki az összeadást! Jelöld a megfelelő eredményt! Összeadás 18-ig

Számold ki a kivonásokat! Húzd a megfelelő eredményt a kivonáshoz! Kivonás 18-ból

 

Köszönöm a munkád! :)

Berni néni

04.16. péntek - INFORMATIKA (2.óra)

Sziasztok!

A mai informatika órára egy feladatot és játékokat hoztam. Jó munkát! :)

 

Feladat: Válaszd ki, mely eszközt jelölik a színes pöttyök!  Számítógép részei

Játékok:

Memóriajáték - Minyonok  

Memóriajáték - Jégvarázs

Kirakó 15 db - Pillangó 

Kirakó 12 db - Micimackó

Kirakó 24 db - Virágok 


Berni néni

04.16. péntek - TESTNEVELÉS (6.óra)

Sziasztok Gyerekek!

A mai torna órához jó mozgást kívánok! :)

1. Tornázz a videóval!  tornás videó

2. Végezd el a következőket!

  • Állj vigyázzba!
  • Emeld a karjaid oldalra! Engedd le!
  • Lépj előre kettőt!
  • Lépj hátra egyet!
  • Fogd meg két kézzel a fejed! Engedd el!
  • Guggolj le! Állj fel!
  • Csukd be a szemed! Emeld fel a kardjaid előre!
  • Engedd le a karjaid és nyisd ki a szemed!
  • Ugorj egyet előre!
  • Ugorj egyet hátra!
  • Emeld ki előre a jobb lábad! Engedd vissza!
  • Emeld ki oldalra a bal lábad! Engedd vissza!
  • Lépj egyet jobbra!
  • Lépj egyet balra!
  • Tapsolj hármat!

 

3. Sétálj egyet a szabadban!

Remélem, jól esett a mozgás! :)

Berni néni