2020. május 12., kedd

Környezetismeret 2020.05.12.

Kedves Gyerekek, a mai környezetismeret órán főként beszélgetni fogunk, tudom, hogy most ez nehezen kivitelezhető, most az anyukátok, nagytestvéretek helyettesít engem, szeretném, ha vele beszélgetnétek különböző témákról!

Vedd elő a Környezetismeret könyvedet és nyisd ki!

60. oldal feladatai:

Nézd meg a képeket, mond el mit látsz rajta! Foglald mondatba! Mondj el minél többet az adott tárgyról!

Például: 1. kép:

  • kulcs
  • Apukám tegnap a munkahelyén hagyta a kulcsát.
  • szürke színű
  • zárat tudunk vele nyitni, zárni
  • vigyázni kell rá
  • fémből készül
  • csak kulcsmásolónál vehetünk másikat
  • nekem már van saját kulcsom


61. oldal feladatai:
  • Nézd meg a képeket, mond el mit látsz rajta!
  • Beszélgessetek az adott képről!
  • Karikázd be, ha az a kép kapcsolódik a tavaszhoz!


Kakkuktojás:

Nevezd meg a képeket, keresd meg melyik nem illik a sorba!




Az óra végére, pedig egy kedves videót hoztam nektek, ahol szintén a kakkuktojást kell megkeresnetek! Jó munkát!






Szorgalmasan dolgoztál ma is! Holnap találkozunk! Jó pihenést! Puszi, Lilla néni :)


Matematika 2. óra 2020.05.12.

Kedves Gyerekek a második órát egy kis számlálással fogjuk kezdeni!


Számlálás:

A gyerekek számokat fognak, a számjegyeknek megfelelően színezd ki a busz négyzeteit! Például: első busz, 9 négyzetet kell kiszínezni! Jó munkát!





8-as szám írása:

A képen látható hogyan is kell a 8 számot helyesen írni. A ceruzánkat az egyes számhoz rakjuk, onnan haladunk a kettes felé, majd a hármas szám és végül visszajutunk a kiindulóponthoz.
Megkérem a kedves szülőket, hogy rajzoljanak egy A/4 papírra egy nagy 8 számot, amin a gyermek tud gyakorolni. Aki igényli be lehet számozni és ki lehet pöttyözni a vonalat!




A Matematika Gyakorlókönyvben (sárga) folytatjuk a munkát, kérlek vedd elő!

80. oldal feladatai:
  • A lap tetjén szereplő két nagy 8 írd át, az egyiket pirossal, a másikat kékkel.
  • A további 8-kat grafit ceruzával írják át a gyerekek!
81. oldal feladatai:
  • Számold meg az alakzatokat és írd be a megfelelő számjegyet!
  • Számold meg a pöttyöket és írd be a számjegyeket!


Játék:

Az óra végére hoztam nektek egy izgalmas játékot, ahol a memóriádra lesz szükséged! Figyelmesen nézd meg a vonaton utazó gyerekeket, jelöld meg azt, aki új arc! Jó szórakozást!



Remélem ügyesen dolgoztál, várom az elkészült feladatokat! Puszi, Lilla néni :)







Matematika 1. óra 2020.05.12.

Kedves Gyerekek, örülök, hogy ma is együtt dolgozhatunk, remélem mindenki jól ébredt és felkészült a mai napra! Jó munkát kívánok!


Napindító:

Ma 2020. május 12. kedd van, névnapjukat ünneplik a Pongrácok.
Milyen név?
Milyen nap volt tegnap?
Milyen nap lesz holnap?
Milyen évszak van?

Melyik lesz a következő évszak?


Több-kevesebb:

A következőkben az lesz a feladatod, hogy megszámolod miből mennyi van, nevezd is meg, majd rajzold be a hiányzó relációs jelet!










Új szám bevezetése:

A mai órán egy új számmal fogunk megismerkedni, ami nem más, mint a 8-as.

Keresd meg az összes 8 számot a feladatlapon és színezd ki!Hányat találtál?






Az óra további részében a Matematika gyakorlókönyvedre (sárga)  lesz szükséged, kérlek vedd elő és nyisd ki!

78. oldal feladatai:
  • Számold meg miből mennyi van, nevezd is meg!
  • A 8 számhoz kösd oda azt, amelyikből 8 darab van!
79. oldal feladatai:
  • Számold meg a csillagokat és kösd a megfelelő számjegyhez!
  • Nézd meg az oszlop elején szereplő számjegyet és annak megfelelően rajzold be a csillagokat!



Ügyes voltál, várlak a következő matematika órán, ahol folytatjuk a 8-as szám gyakorlását! Puszi, Lilla néni :)



Testnevelés 2020.05.12.

Kedves Gyerekek! A mai óránkra egy olyan feladatot, játékot hoztam nektek, ami már nagyon régen került elő. Ma arra foglak kérni titeket, hogy a bemelegítés után készítsetek magatoknak egy akadálypályát. Torna órákon nagyon szeretitek, ezért gondoltam most ismét kipróbálhatjátok ezt otthon is. 
Jó munkát!

1. Bemelegítés, gimnasztikai gyakorlatok
Kezdjük is a bemelegítést! Olyan helyre állj, ahol kényelmesen tudsz mozogni! 
Állj vállszélességű terpeszbe, és mehetnek is a gyakorlatok! Amikor a kezeiddel nem dolgozol, tedd őket csípőre!
  • Fejkörzés mindkét irányba  4-4 kör
  • Fejfordítás jobbra-balra  4-4 ismétlés
  • Fejhajlítás előre-hátra  4-4 ismétlés
  • Fejdöntés jobbra-balra  4-4 ismétlés
  • Vállkörzés előre-hátra  5-5 kör
  • Csuklókörzés mindkét irányban  5-5 számolásig
  • Páros karkörzés előre-hátra  6-6 kör
  • Malomkörzés előre-hátra  10-10 kör
  • Törzsdöntés jobbra-balra  6-6 ismétlés
  • Törzshajlítás előre-hátra  6-6 ismétlés
  • Térdkörzés mindkét irányba 5-5 számolásig
  • Bokakörzés mindkét irányba és mindkét lábbal  5-5 számolásig
 
2. Akadálypálya 
Most pedig építs otthon egy akadálypályát! Ehhez kérj segítséget a családodtól!
Adok néhány ötletet, de saját magadtól is kitalálhatsz elemeket a pályához!
A pályát megépítheted az udvaron is vagy bent a szobában. Nem baj, ha nincs túl nagy helyed, a lényeg, hogy néhány feladatot meg tudj valósítani!

Ötletek:
- labda/ plüss/ tárgy célba dobása - karikába, egy leterített plédre, dobozba, sállal lekerített területre
- labda elgörgetése egyik pontból a másikba kézzel (jobb és bal kézzel is)
- labda elvezetése lábbal egyik pontból a másikba (jobb és bal lábbal is)
- labda pattogtatása megadott ideig, darabszámig
- labda eljuttatása egyik pontból a másikba pókjárásban hashoz szorítva/ két boka közt tartva
- szék alatt átbújás
- székre/ ágyra felugrás vagy felmászás, és leugrás, lemászás
- bukfencezés ágyon vagy szőnyegen, fűben
- szlalomozó futás tárgyak között
- vonal mentén haladás - például a járda szélén, a szőnyeg szélén, egy leterített sál mellett
- átugrás tárgyak fölött - plüssök, játékok, párnák
Ilyen, és ehhez hasonló elemekből épülhet fel az akadálypálya.

Most leírom neked egy megépített pálya tervét:
  • Rajt: két földre lerakott tárgy közül indulsz
  • tyúklépésben végigsétálsz a lerakott vonal mentén (sál, járda széle, csempe vonala)
  • a vonal végén egy labda/ plüss vár, ezt feldobod és elkapod 5-ször
  • a dobások után visszagörgeted a vonal mentén a tárgyat
  • a tárgyat célba dobod (karika, doboz, kijelölt terület)
  • végigfutsz szlalomozva a lerakott tárgyak között (4-5 tárgy, 1 méteres távolságban)
  • a szlalom végén egy széket találsz, átbújsz alatta
  • ezután csinálsz egy bukfencet (szőnyegen, fűben, ágyon)
  • a pálya végén pedig választasz: 3 felülés vagy 3 guggolás
  • Célba értél!
Ha ezt a pályát, vagy valami hasonlóan hosszút építettél, akkor 3-szor menj végig rajta!
Ha rövidebb, kevesebb elemből álló a pályád, akkor 4-szer csináld végig!  
Ha végeztél, pakold el, tedd a helyére a pálya elemeit!


Köszönöm szépen a mai munkád! Nagyon örülök, hogy ismét együtt tornázhattunk! Remélem élveztétek az akadálypályás feladatot! Holnap ismét találkozunk!Lilla néni :)

Ének-zene 05.12. kedd

Kedves Gyerekek!
A pénteki ének óránkon a Madarak és fák napját ünnepeltük. Arra gondoltam, hogy a mai órán is még madarakkal kapcsolatos dalokkal ismerkednénk meg, hiszen nagyon sok szép ilyen énekünk van. Hoztam nektek ismét új dalokat, amik ezekről a csodálatos állatokról, a madarakról és a természetről szólnak. Remélem tetszeni fog nektek!
Jó munkát!


1. Első énekünk egy új dal lesz. Ez egy olyan madárról szól, akiről már pénteken is énekeltünk. Énekeljétek el egyszer a Gólya, gólya, gilice című dalt!
Nektek melyik tetszett jobban? A Gólya, gólya gilice vagy a Gólya bácsi, gólya című dal?



2. Most pedig néhány madár hangját fogjuk meghallgatni. Kérjétek meg családtagotokat, hogy olvassa fel előre, hogy melyik madarat fogod hallani! Most nem kell kitalálnotok, csak hallgassátok ezeket a szép hangokat!
A linkre kattintva be fog jönni egy oldal, ahonnan már korábban is adtam meg hangklipeket. Rá kell kattintani a kis háromszögre és elindul a hang.


Bagoly 
Galamb 
Kakas 
Varjú 
Veréb 
Papagáj


3. Elhoztam nektek az egyik dalt, amit pénteken tanultunk együtt. Énekeld el egyszer a De jó a dió című dalt!
Válaszolj néhány kérdésre! Ha szükséges, még egyszer hallgasd meg az éneket!
  • Milyen madár szerepel a dalban?  (rigó)
  • Mit eszik a rigó a dalban?  (dió)
  • Mi mást esznek még a madarak?  (magvak, kukacok, bogarak stb.)
  • Fülelj nagyon: kisfiú vagy kislány énekli a dalt?  (mindkettő)
Hoztam nektek egy képet is a feketerigóról

4. A következő énekünk megint egy új dal lesz. Kérj meg valakit, hogy olvassa fel neked a találós kérdést és találd ki, miről fog szólni ez a dal!
Fák és bokrok katonásan
egymás mellett sorakoznak,
kismadarak csicseregnek,
mókusfiak szórakoznak.
(erdő) 
Nagyon ügyesen kitaláltad, ez a dal az erdőről fog szólni. Hallgasd meg és próbáld meg elénekelni kétszer a Mély erdőn című dalt! (A videót 0:30-ig énekeljétek! Utána kánonban szól a dal, ezt esetleg meg lehet hallgatni.)


5. Hoztam nektek óra végére két nagyon szép dalt. Ezek a dalok is a madarakról, a fákról, a természetről szólnak. Válassz ki egyet, és nincs más dolgod mint meghallgatni!

Köszönöm szépen a mai munkád!
Nagyon örülök, hogy ilyen szépen elvégezted az ének órai feladatokat!
Remélem, hogy jó kedvvel énekeltél! 
Pénteken ismét találkozunk itt!
Köszönöm a segítséget a családtagoknak!
Berni néni