2021. április 13., kedd

T2 anyaga: 04.13. kedd - MATEMATIKA (1-2.óra)

Jó reggelt! 💚

Ma kettő matematika órával kezdjük a napot. Azután hittan,testnevelés és környezetismeret óráink lesznek. Jó munkát kívánok! :)

Mielőtt elkezdenénk a feladatokat, válaszolj a napi kérdéseimre!

- Mi a mai dátumunk?  Ma 2021. Április 13. van.

- Melyik hónapban vagyunk? Hogy hangzik ez a mondókánkban?



- Milyen nap van ma?


- Milyen nap volt tegnap?

- Kik ünneplik ma névnapjukat? (Ida) Fiú vagy lánynév?

- Milyen ma az időjárás?

- Szereted, ha ilyen idő van kint? Miért?

- Melyik évszakban vagyunk?

- Hogyan kell felöltözni tavasszal?



- Melyek a tavaszi hónapok?


- Mondd el a mondókánkat a hónapokról! 

 

A mai matematika órákon a 12-es számmal ismerkedünk meg. Jó munkát! :)

 

1. Bemelegítés: Bemelegítésként végezd el a következőket!

  • Számolj el 0-20-ig a számegyenesed segítségével!
  • Számolj el 10-0-ig visszafelé!
  • Mutasd a számegyeneseden: 10, 20, 12, 7, 11, 9, 1, 2, 15, 4, 13 ! 
  • A számegyenesed segítségével sorold fel a páros számokat! A páros számokat piros pöttyel jelöltem a számegyeneseden.

 
2. Számlálás gyakorlása: Számláld meg ügyesen a virágokat! Mennyi van belőlük? Karikázd be/mutass a megfelelő számra!


3. Számlálás 20-ig: Hoztam neked egy interaktív feladatot. Ebben a feladatban meg kell számolnod, hogy melyik képből mennyit látsz! Miután megszámoltad, kösd oda a képhez a megfelelő számot!  Számlálás 20-ig

 

4. A 12-es szám:

  • Nézd meg, hogyan néz ki a 12-es szám! 
  • Milyen számjegyekből áll? - Egy 1-es és egy 2-es számjegyből áll.
  • Hogyan mutatod a kezeden? 
  • Keresd meg a számegyenesen! 
  • Mondd el a kisebb és nagyobb számszomszédját! Mutasd is a számegyenesen!
  • Páros vagy páratlan szám? - Mivel van rajta piros jelölés a számegyenesen, innen tudhatjuk, hogy a 12 az egy páros szám. Lentebb találsz egy képet is, ami segít eldöntened, hogy páros-e vagy páratlan.


 




5. Kisebb/nagyobb/12: Ebben a feladatban számokat kell csoportosítanod. Olvasd ki hangosan a középen megjelenő számot! Kisebb mint 12? Nagyobb mint 12? Vagy pontosan 12? Tedd az összes számot a megfelelő csoportba! Számok csoportosítása

 

6. Sárga könyv 25.oldal: Vedd elő a sárga matematika könyved! nyisd ki a 25. oldalon! Vegyél elő egy grafit ceruzát! 

Feladat: Középen látsz egy 12-es számot. Körülötte képek vannak. Számold meg, melyik képből mennyi van! Amiből pontosan 12-t számoltál azt kösd oda a 12-es számhoz!

 

7. Miből van 12: Elteheted a sárga könyved. A ceruzát ne rakd el csak tedd félre! Az előző feladathoz hasonló interaktív következik. Számold meg mindkettő képen, hogy mennyi virágot látsz! Melyik virágból volt 12? Jelöld meg!  Miből van 12

 

8. Lila könyv 30-31.oldalak: Folytassuk a munkát a lila könyvben! Vedd elő! Nyisd ki a 30.oldalon! Vedd magadhoz ismét a grafit ceruzád!

30.oldal:

  1. Számold meg a dinnyéket! Mennyit számoltál?
  2. Számold ki az összeadást és a kivonást a gyümölcsök számának segítségével!
  3. Számold meg a paradicsomokat! Mennyit számoltál? A lap alján látható számsorban karikázd be a megfelelő számot!

31.oldal:

  1. Írd fel az összeadásokat és kivonásokat a zöldségek számának megfelelően! Az elsőnél például add hozzá a vöröshagymához az újhagymát, majd fordítva! Azután vond ki az összes hagymából először az egyikféle hagymát, majd a másikféle hagymát!
  2. Számold ki ügyesen az összeadásokat és kivonásokat! Írd az eredményt a négyzetekbe!

 

9. Memória: Találd meg a számok párját 10-20-ig!  Memória számokkal

 

Nagyon megdicsérlek a munkádért! :)

Berni néni

04. 13. kedd - MATEMATIKA (1-2.óra)

Jó reggelt! 💚

Ma kettő matematika órával kezdjük a napot. Azután hittan,testnevelés és környezetismeret óráink lesznek. Jó munkát kívánok! :)

Mielőtt elkezdenénk a feladatokat, válaszolj a napi kérdéseimre!

- Mi a mai dátumunk?  Ma 2021. Április 13. van.

- Melyik hónapban vagyunk? Hogy hangzik ez a mondókánkban?



- Milyen nap van ma?


- Milyen nap volt tegnap?

- Kik ünneplik ma névnapjukat? (Ida) Fiú vagy lánynév?

- Milyen ma az időjárás?

- Szereted, ha ilyen idő van kint? Miért?

- Melyik évszakban vagyunk?

- Hogyan kell felöltözni tavasszal?



- Melyek a tavaszi hónapok?


- Mondd el a mondókánkat a hónapokról! 

 


A mai matematika órákon továbbra is a 18-as számot fogjuk gyakorolni. Jó munkát! :)


1. Bemelegítő gyakorlatok: Végezd el a következőket!

  • Számolj el 0-20-ig!
  • Számolj el 20-0-ig visszafelé!
  • Sorold fel a páros számokat 0-10-ig!
  • Sorold fel a páratlan számokat 10-20-ig!

 

2. Számlálás gyakorlása: Számláld meg, melyik képből mennyit látsz! Kösd a megfelelő számot a képekhez! Számlálás


3. Igaz/hamis: Ebben a feladatban állításokról kell megállapítanod, hogy igazak vagy hamisak! Felül érkezik az állítás, ahol kacsacsőrt vagy = jelet látsz és kettő számot. Olvasd fel az állítást! Gondold ki, hogy igaz vagy hamis! Jelöld a megfelelő választ!  Relációk-igaz/hamis


4. Hiányos számegyenes: Mielőtt elkezdenénk dolgozni a könyvekben, hoztam még egy interaktív feladatot. Egy számegyenest fogsz látni. Erről a számegyenesről hiányzik néhány szám. Mely számok hiányoznak? Kösd a kis négyzetekhez a megfelelő számokat!  Hiányos számegyenes


5. Lila könyv 69.oldal: Vedd elő a lila matematika tankönyved! Nyisd ki a 69. oldalon! Vegyél elő egy grafit ceruzát és piros-kék ceruzát is! Három feladatod lesz, dolgozz kitartóan!

Feladatok:

  1. Piros és kék ceruzára lesz szükséged. Pirossal karikázd meg a lányokat, kékkel pedig a fiúkat! Mutasd meg sorban a lányokat a legfiatalabbtól a legidősebbig! Ezután tedd meg ugyanezt a fiúkkal!
  2. A második feladatunkban pénzérmék segítségével fogunk számolni. A sorok elején láthatod, hogy hány forintot kell lerajzolnod. A második sorban pl. 18 ft-ot látsz. Gondold ki, milyen érmékkel tudod kirakni a 18 ft-ot! Ezután az érméknek megfelelően írd fel az összeadást!
  3. Az oldal utolsó feladatában összeadásokat látsz. Most viszont nem a végeredmény hiányzik, láthatod, hogy az már be van írva. Pótold az összeadás hiányzó számait úgy, hogy a megfelelő eredményt kapd!


6. Sárga tankönyv 70-71.oldalak: Most pedig vedd elő a sárga matematika könyved! Kettő oldalon fogunk dolgozni, az összeadást és kivonást fogod gyakorolni.

70.oldal:

  • Számold ki az összeadásokat és kivonásokat! Használhatod az ujjaid vagy a számegyenesed segítségét is.

71.oldal:

  • Számold meg a kétféle képet! Ennek megfelelően írd fel az összeadást tehát: add hozzá a homokórák számához a faliórák számát! Ezután írd le fordítva is tehát: a faliórák számához add hozzá a homokórák számát! Miután felírtad a kettő összeadást, jöhetnek a kivonások. Számold össze az összes képet! Ebből vond ki előbb a homokórák számát, majd a faliórák számát! Az összes többi példával így dolgozz! Mindig pontosan számolj!

 

7. 18 bontása: Hoztam neked még egy feladatlapot, amivel a 18 bontását tudod gyakorolni. Az autó mindkettő kerekében legyen egy-egy szám! A kettő szám összege legyen mindig 18! Ha nem tudod kinyomtatni a feladatlapot: Vedd elő a füzeted! Írd fel, hogy 18= 12 + 6 (tehát azt a kettő számot, amit az autó kettő kerekébe írnál). És így tovább egymás alá írd fel az összes megoldást!


 

8. Játék: Óra végére pedig egy kis játékot hoztam neked, egy számos memóriakártyát. Ez most egy kicsit más, mint a megszokott, hiszen most nem teljesen egyforma képeket kell keresned. A számok párjait kell megtalálnod 10-20-ig!  Memória számokkal 10-20-ig


Köszönöm a munkád! Ügyesen gyakoroltál matematikából! :)

Berni néni

04.13. kedd - KÖRNYEZETISMERET (5.óra)

Kedves Gyerekek!

Mai utolsó óránk környezetismeret óra lesz. Biztosan emlékeztek, hogy miről tanultunk múlt órán. Ki emlékszik? A ház körüli madarakról, vagyis a baromfiudvar lakóiról tanultunk. A mai órán még többet foglalkozunk velük. Jó munkát! :)

 

1. Ismétlés: Ismételjük át a múlt órán tanultakat! A képek segítségével röviden foglald össze, amit fejből tudsz a hát körüli madarakról! Tényleg csak azt mondd el, ami eszedbe jut, hiszen a következő feladatban lesz sok-sok kvíz kérdésem neked!


2. Kvíz: Hoztam neked egy kvízjátékot. A képek segítségével válaszolj a kérdésekre!  Kvíz

 

3. Párosító: A következő feladatod egy párosító lesz. Ház körüli madarakat fogsz látni. A fent érkező madárnak van egy párja az alsó képek közt. Találd meg a pártját és jelöld meg! Párosító- baromfiudvar

 

4. Színező: Biztosan emlékszel, hogy mielőtt a baromfiudvar lakóiról tanultunk, korábban a vadon élő madarakat ismertük meg. Ebben a feladatban el kell döntened, hogy a madarak vadon élő vagy ház körüli madarak. Vegyél elő színes ceruzákat! Nevezd meg szép sorban az összes madarat! Színezd ki a valóságnak megfelelően a ház körül élő, baromfiudvarban lakó madarakat! Ha nem tudsz nyomtatni: Vegyél elő egy lapot! A képernyőről válaszd ki a ház körüli madarakat és rajzold le, majd színezd ki!

 


5. Mese: Hoztam neked egy rövid kis mesét. Arra kérlek, hogy figyelmesen nézd meg! Figyelj arra, hogy milyen állatokat látsz a mesében! Mi történik a kiscsibével a mesében? Ki a csibe anyukája? 

Mese a kiscsibéről 

A meséhez tartozik egy interaktív feladat is. A feladat a csibe születéséhez kapcsolódik. Tedd sorba a képeket!  A csibe születése


Köszönöm a munkád! Nagyon ügyesen tanultál ma is! :)

Berni néni

04.13. kedd - TESTNEVELÉS (4.óra)

Sziasztok Gyerekek!

A mai testnevelés órára kettő szuper feladatot hoztam nektek. Jó mozgást! :)

1. Torna: Állj vállszélességű terpeszbe! Tedd a kezeid csípőre!

.      Fejkörzés mindkét irányban (csípőn a kéz, kis terpesz) 4-4 kör

·         Fejfordítás jobbra-balra 4-4 ismétlés

·         Fejhajlítás előre-hátra 4-4 ismétlés

·         Fejdöntés jobbra-balra 4-4 ismétlés

·         Vállkörzés előre-hátra 5-5 kör (könyök oldalt, kezekkel a vállak érintése, kis terpesz)

·         Csuklókörzés mindkét irányban 10-10 számolásig (kezek összekulcsolása mellkas előtt, hajlított könyök)

·         Páros karkörzés előre-hátra 6-6 kör (magas tartásból indul előre/hátra, nyújtott könyök, lassú tempó, minél közelebb a fülhöz, továbbra is kis terpesz)

·         Malomkörzés előre-hátra 10-10 kör (jobb kéz magas tartásban, bal kéz mély tartásban, nyújtott könyök, minél közelebb a fülhöz)

·         Törzsdöntés jobbra-balra 6-6 ismétlés (csípőn a kéz, vállszélességű terpesz)

·         Törzshajlítás előre-hátra 6-6 ismétlés (csípőn a kéz, vállszélességű terpesz)

·         Térdkörzés mindkét irányban 10-10 számolásig (zárt lábak behajlítva, combon támaszkodás)

·         Bokakörzés mindkét irányban 10-10 számolásig, mindkét lábbal

 

  

2. Utánozós feladat: Utánozd le a képeket! 

 



 

 

Remélem, jól érezted magad! :)

 

Berni néni