2021. február 2., kedd

02.02. kedd - KÖRNYEZETISMERET (5.óra)

Kedves Gyerekek!

Mai utolsó óránk környezetismeret lesz. Ma egy új témakörbe kezdünk, amit szerintem kedvelni fogtok. Az állatokról fogunk tanulni. A mai órán az egyik kedvenc állatotokkal foglalkozunk: a kutyával. Végezzétek el ügyesen a feladatokat! Legyetek kitartóak! Jó munkát! :)


1. Fogalmak: Mit jelent az, hogy emlős?

Az emlősállatok elevenen szülnek. Ez azt jelenti, hogy nem tojásból kelnek ki kicsinyeik, hanem az anyaállat megszüli a kölyköket. Miután megszülettek, az emlőjükkel táplálja őket. A kutya is egy emlős állat. Képzeld el, hogy a kutya általában több kicsinyt is világra hoz. Te láttál már újszülött kiskutyusokat?



2. A kutyák bemutatása: Kérd meg anyát, hogy segítsen neked a feliratok elolvasásában! A következő képeken a kutya tulajdonságait mutatom be nektek. Szeretném ha megtalálnád a képek és feliratok segítségével a kérdéseimre a válaszokat! Ezeket szeretném, ha meg is tanulnád és emlékeznél rá!

  • Háziállat vagy vadállat a kutya? - A kutya háziállat.
  • Milyen állat a kutya őse? - A kutya őse a farkas. Nézd meg a képen, miben hasonlítanak?
  • Mi borítja a kutyák testét? - A kutyák testét szőr borítja.
  • Emlős állat-e a kutya? - Igen.
  • Kistestű vagy nagytestű állat? - A kutya lehet egészen pici, és nagytermetű is. Nézd a képet!
  • Hol lakhat a kutya? - Lakhat az udvarban vagy a házban is.
  • Mit eszik, iszik? - Tápot, konzervet, húst, csontot eszik és vizet iszik.
  • Milyen hangot ad? - A kutya ugat. Szoktak morogni és nyüszíteni is.
  • Jó-e a szaglása? - A kutya fontos tulajdonsága a kiváló szaglás.
  • Tudsz-e még bármit a kutyákról? Ha eszedbe jut valami, mondd el!
  • Nektek van otthon kutyátok? Mi a neve?


3. Kvíz: Biztos vagyok benne, hogy ügyesen megtaláltad a válaszokat a kérdéseimre! Ellenőrizheted tudásod egy szuper kvízjátékkal. Válaszolj a kérdésekre! Kvíz - kutyák


4. Rajzolás: Vedd elő a tolltartód! Készíts elő egy rajzlapot is! Rajzolni fogunk, méghozzá kutyust. Hoztam neked ehhez egy segédletet. Ha enélkül is megy, bátran rajzolj magadtól! Azt kérem tőled, hogy töltsd ki a lapot, szép nagy kutyát rajzolj és színezd is ki!

 

5. Memóriakártya: Mai utolsó feladatod egy memóriakártya lesz. Talál meg a képek párját! Kutyás memóriajáték


Házi feladat:

- Fedezd fel a világot! Környezet-ismeret könyv 34.oldal. Oldd meg a feladatokat!

  1. Miben hasonlítanak egymásra a kutyák? Mondd el anyának! Tudod esetleg, hogy melyik kutya milyen fajta?
  2. Rajzolj a tálakba eledelt és italt a kutyáknak!
  3. Mondd el, mit látsz a képeken! Párosítsd az emberekhez és a házikóhoz a kutyákat!

 

Köszönöm a munkád! Mára vége a tanulásnak. Jó délutánt neked! :)

Berni néni

T1 és T2: 2021. 02. 02. kedd - Testnevelés (4. óra)

Sziasztok!

A mai torna órára két feladatot hoztam nektek. Jó mozgást!

1. Torna: Állj vállszélességű terpeszbe! Tedd a kezeid csípőre!

.      Fejkörzés mindkét irányban (csípőn a kéz, kis terpesz) 4-4 kör

·         Fejfordítás jobbra-balra 4-4 ismétlés

·         Fejhajlítás előre-hátra 4-4 ismétlés

·         Fejdöntés jobbra-balra 4-4 ismétlés

·         Vállkörzés előre-hátra 5-5 kör (könyök oldalt, kezekkel a vállak érintése, kis terpesz)

·         Csuklókörzés mindkét irányban 10-10 számolásig (kezek összekulcsolása mellkas előtt, hajlított könyök)

·         Páros karkörzés előre-hátra 6-6 kör (magas tartásból indul előre/hátra, nyújtott könyök, lassú tempó, minél közelebb a fülhöz, továbbra is kis terpesz)

·         Malomkörzés előre-hátra 10-10 kör (jobb kéz magas tartásban, bal kéz mély tartásban, nyújtott könyök, minél közelebb a fülhöz)

·         Törzsdöntés jobbra-balra 6-6 ismétlés (csípőn a kéz, vállszélességű terpesz)

·         Törzshajlítás előre-hátra 6-6 ismétlés (csípőn a kéz, vállszélességű terpesz)

·         Térdkörzés mindkét irányban 10-10 számolásig (zárt lábak behajlítva, combon támaszkodás)

·         Bokakörzés mindkét irányban 10-10 számolásig, mindkét lábbal

 

 

2. Utánozós feladat: Utánozd le a képeket! 



Ügyesen tornáztál!

Berni néni

 

T2: 2021. 02. 02. kedd - Matematika (1-2. óra)

Jó reggelt!

A mai napon kettő matematika, egy hittan, egy testnevelés és egy környezetismeret óránk lesz. Kitartó és ügyes munkát kívánok!

Válaszolj a kérdésekre! Segítenek a képek.

- Mi a mai dátumunk?  Ma 2021. Február 02. van.

- Melyik hónapban vagyunk? Hogy hangzik ez a mondókánkban?
 

- Milyen nap van ma?





- Kik ünneplik ma névnapjukat? (Karolina, Aida) Fiú vagy lánynevek?

- Vannak ilyen nevű ismerőseid?

- Milyen ma az időjárás?

- Szereted, ha ilyen idő van kint? Miért?

- Melyik évszakban vagyunk?

- Hogyan kell felöltözni télen?


- Melyek a téli hónapok?

- Mondd el a mondókánkat a hónapokról!


A mai matematika órán tovább gyakorolunk a 10-es számkörben.

1. Számolj: Számold meg a játékokat! Mutass a megfelelő számra!

 

2. Összekötős: Számold meg a kutyusokat! Kösd a megfelelő számhoz őket!



3. Növekvő sorrend: Tedd a számjegyeket növekvő sorrendbe! Melyik a legkisebb szám? Melyik a legnagyobb szám? sorrend

4. Karikázd be: 

a) A képen sok-sok hópelyhet látsz. Vegyél elő egy grafit ceruzát! Karikázd be a hópelyheket hármasával! Minden karikába, amit rajzolsz, 3 hópehely legyen!


b) Ezután nézd a következő képet! Ezen álarcok vannak. Karikázd be az álarcokat ötösével! Minden karikába, amit rajzolsz, 5 álarc legyen!

5. Legtöbb, legkevesebb: Számold meg, miből mennyi van a képeken! Jelöld be a legtöbbet/legkevesebbet (ahogy a feladat kéri)!  legtöbb, legkevesebb

6. 8-as szám írása: Ma gyakorolni fogod a 8-as szám írását. Legutóbb a 7-es számot ügyesen gyakoroltad, most a 8-as következik. Az első feladatban írd át 10-féle színnel a nagy nyolcast! Ezután kérd meg anyát, hogy írjon neked elő a matematika füzeteben 8 sort, és írd meg a sorokat! (lehet nagyobb méretben) A füzetben már grafit ceruzát használj!

 

Nagyon megdicsérlek!

Berni néni