2020. december 15., kedd

T1 és T2: 2020. 12. 15. kedd - Környezetismeret (5.óra)

Sziasztok!

Mai utolsó óránk környezetismeret lesz. Emlékeztek, hogy miről tanultunk előző órán? A család témakörével foglalkoztunk. Ma is ezt fogjuk folytatni. Jó munkát!

1.  Videó: Nézd meg ezt a rövid kis videót! Ez egy mesefilm előzetese. Figyeld meg, hogy milyen családtagok szerepelnek benne és a videó megnézése után sorold fel őket! (pl. apa, testvérek) Milyennek láttad ezt a családot?

Teljes kikapcsolódás előzetes

 

2. Memóriakártya: Ebben a játékban olyan mesékkel fogsz találkozni, melyek családokról szolnak. Minden családról kettő kép van. A feladatod megtalálni az egyforma képeket memóriakártyázás formájában. 

Memóriakártya - családok

 

3. Tankönyv: Vedd elő a környezetismeret tankönyved! Nyisd ki a 27. oldalon! Feladataid:

  • Meséld el, mi történik a képeken! Minden képről mondj 1-2 szép hosszú mondatot. Mondd el, ki és mit csinál, kivel és mivel.
  • Vegyél elő egy színes ceruzát! Karikázd be azokat a képeket, amelyeken olyan tevékenységet látsz, amit ti is szoktatok csinálni a családoddal! 

 

4. Kinek a holmija: A tankönyv alsó feladatát interaktív formában fogjuk megoldani. Ebben a játékos feladatban képeket fogsz látni. A képeket három csoportba teheted: apa holmija, anya holmija, a kisgyermek holmija. A középen megjelenő képeket válogasd szét! Ha van olyan dolog, amit több emberhez is tehetnél, beszéljétek meg anyával!  Kinek a holmija?

 

Köszönöm a mai munkád! Nagyon nagy dicséretet érdemelsz! Találkozunk holnap! 

Berni néni

T2: 2020. 12. 15. kedd - Matematika (1-2.óra)

Jó reggelt!

A mai napot kettő matematika órával kezdjük. Tovább fogjuk gyakorolni a számolást. Utána hittan, testnevelés és környezetismeret óránk lesz. Jó munkát kívánok!

1. Válaszolj a kérdésekre! Segítenek a képek.

- Mi a mai dátumunk?  Ma 2020. December 15. van.

- Melyik hónapban vagyunk? Hogy hangzik ez a mondókánkban?


- Milyen nap van ma?




- Milyen ma az időjárás?

- Szereted, ha ilyen idő van kint? Miért?

- Melyik évszakban vagyunk?

- Hogyan kell felöltözni télen?


- Melyek a téli hónapok?


- Mondd el a mondókánkat a hónapokról!


Köszönöm, hogy ügyesen megválaszoltad a kérdéseket! Kezdjük a matematikát!

 

2. Számolós dal: Hallgasd meg a Számolós dal -t! Mutasd az ujjadon a látott számokat!

 

3. Számok válogatása: Ebben a játékos feladatban sok-sok színes számmal találkozol. Válogasd ki őket a csoportokba! A megjelenő számot mindig nevezd meg! Ezután tedd a megfelelő csoportba!

Számjegyek válogatása

 

4. Melyik kéz mutat 5-öt: Ebben a feladatban kezeket fogsz látni, amik számokat mutatnak. Válogasd ki azokat, amelyek 5-öt mutatnak! Mindig mondd ki hangosan, hogy mennyit mutat a kéz! -->  feladat

 

5. Miből van 5: Ebben a játékos feladatban nagyon pontosan kell számolnod! Kettő képet fogsz látni. Számold meg miből, mennyit látsz! Jelöld meg azt, amiből 5 van!  Miből van 5

 

6. Összekötős feladat: Nézd meg a feladatot! Sorold fel a középen látható számokat! Mindkét oldalon képeket látsz mellettük. Számold meg, miből mennyi van és kösd a megfelelő számjegyhez! Ha jól dolgoztál, minden számhoz kettő képet kötöttél.


7. Kivonás gyakorlása: Mivel az összeadást már igen sokat gyakoroltuk, ma egy kis kivonás következik. Nézd meg a képen, mi a különbség az összeadás és a kivonás jele között! Kivonásnál is használhatod az ujjaid! Ilyenkor nem kinyitod őket, hanem becsuksz belőle annyit, amennyi a kivonás jele után szerepel.


 

Végezd el a kivonásokat! Mindig számold meg az összes süteményt! Húzz le annyit, amennyit a kivonás jele után látsz! Számold ki, mennyi maradt és írd le!

Köszönöm a munkád, nagyon sokat dolgoztál! Büszke vagyok Rád!

Berni néni

T1: 2020. 12. 15. kedd - Matematika (1-2.óra)

 Jó reggelt!

A mai napot kettő matematika órával kezdjük. Tovább fogjuk gyakorolni a számolást 20-as számkörben. Utána hittan, testnevelés és környezetismeret óránk lesz. Jó munkát kívánok!

1. Válaszolj a kérdésekre! Segítenek a képek.

- Mi a mai dátumunk?  Ma 2020. December 15. van.

- Melyik hónapban vagyunk? Hogy hangzik ez a mondókánkban?


- Milyen nap van ma?




- Milyen ma az időjárás?

- Szereted, ha ilyen idő van kint? Miért?

- Melyik évszakban vagyunk?

- Hogyan kell felöltözni télen?


- Melyek a téli hónapok?


- Mondd el a mondókánkat a hónapokról!


Köszönöm, hogy ügyesen megválaszoltad a kérdéseket! Kezdjük a matematikát!

2. Bemelegítés: Végezd el a következőket!

  • Számolj el 0-10-ig úgy, hogy mutatod az ujjaidon is!
  • Számolj el 10-0-ig visszafelé úgy, hogy mutatod az ujjaidon is!
  • Számolj el 20-ig! Ismételd meg újra!
  • Számold meg, összesen hány ujj van a kezeiden és a lábaidon!
  • Számold meg a színes ceruzáid!

 

3. Gyakorlás a számokkal: A következő feladathoz a képet kell nézned! Számokat látsz rajta 0-20-ig egy számegyenesen! Kérd meg anyát, hogy olvassa fel neked az állításokat! Mindig mutass a keresett számra!

  • Mutass a 20-as számra!
  • Mutass a legkisebb számra!
  • Mutass a legnagyobb számra!
  • Mutass egy számra 10 és 20 között!
  • Mutass egy számot, ami több, mint 10!
  • Mutass egy számot, ami 0 és 10 között van!
  • Mutasd meg a 10 nagyobb számszomszédját! 
  • Mutasd meg a 15 kisebb számszomszédját!
  • Mutasd meg a 19 nagyobb számszomszédját!
  • Mutasd meg a 20 kisebb számszomszédját!
  • Mutasd meg a 17 nagyobb számszomszédját!


4. Számlálás: Számold meg a baglyokat! A baglyok alatt lévő három szám közül mutass rá a megfelelőre! Figyelj a számlálás sorrendjére: fentről-lefelé és balról-jobbra haladj!


5. Gyakorlás a tankönyvben: Vedd elő a lila matematika tankönyved! Nyisd ki a 23. oldalon! Vegyél elő egy hegyes grafit ceruzát! Végezd el az oldalon található feladatokat!

  • Rajzolj nyilakat a formák mérete szerint! A példán láthatod, hogy mindig a kisebb formától a nagyobb forma felé mutatnak a nyilak. rajzolj te is így!
  • Rajzolj nyilakat! A feladat első részében 10-16-ig látsz számokat. Rajzold be a nyilakat a számok növekvő sorrendjében! A feladat második részében 20-tól visszafelé rajzold a nyilakat!
  • Nézd meg jól a számegyenest! A piros nyilak mutatják, hogy kettesével kell berajzolnod őket. Rajzold be grafittal a nyilakat! Mindig ugorj át egy számot, kettesével számolj! Sorold fel azokat a számokat, ahonnan a nyilak indulnak (0, 2, 4, 6 stb.)
Lapozz a 24. oldalra! Itt is végezd el a feladatokat!
  • Számláld meg a leveleket! Írd alá, mennyit számoltál! Melyik oldalon van több? Írd be a kacsacsőrt!
  • Írd be a számokat a körökbe 1-20-ig! Figyelj rá, hogy egy számot a fenti sorba, egy számot a lenti sorba írj!
  • Írd be a számokat a négyzetekbe 1-20-ig! Néhány számot segítségként már beírtak neked. Figyelj rá, hogy balról-jobbra dolgozz!
  • Látsz itt egy gyöngysort. A gyöngyökre számokat kell írnod 0-20-ig! Néhány számot már beírtak neked. Figyelj nagyon, kövesd a gyöngysor vonalát!

6. Összeadás, kivonás: A sok gyakorlás mellett ne feledkezzünk meg az összeadás és a kivonás gyakorlásáról sem. Bár összeadni és kivonni még a 10-es számkörben tanulunk, nagyon fontos ezt is gyakorolni. Végezd el a játékos feladatokat!  

Köszönöm a rengeteg munkád! Nagyon megdicsérlek érte!
Berni néni

T1 és T2: 2020. 12. 15. Testnevelés (4.óra)

 Sziasztok!

A mai testnevelés órán kettő feladatotok lesz. Jó tornázást!

1. Tornázás: Végezd el a gyakorlatokat! Pontosan dolgozz!

·         Fejkörzés mindkét irányba 4-4 kör

·         Fejfordítás jobbra-balra 4-4 ismétlés

·         Fejhajlítás előre-hátra 4-4 ismétlés

·         Fejdöntés jobbra-balra 4-4 ismétlés

·         Vállkörzés előre-hátra 5-5 kör

·         Csuklókörzés mindkét irányba 5-5 számolás

·         Páros karkörzés előre-hátra 6-6 kör

·         Malomkörzés előre-hátra 6-6 kör

·         Törzsdöntés jobbra-balra 6-6 ismétlés

·         Törzshajlítás előre-hátra 6-6 ismétlés

·         Térdkörzés mindkét irányba 5-5 számolás

            ·         Bokakörzés mindkét irányba, mindkét lábbal 5-5 számolás

2. Tükörjáték: Utánozd a képeken látható pózokat! Figyelj minden részletre, irányokra!


Ügyesen tornáztál, megdicsérlek!

Berni néni