2020. március 24., kedd

Ének-zene 03.24. kedd

 Ének-zene


Kedves Szülők, kedves Gyerekek!
A mai ének órán új dalokat fogunk tanulni. Talán ismerősek lesznek nektek ezek a dalok az óvodából, de szeretném, ha most gyakorolnátok őket. Lesz még másféle feladatom is nektek, remélem élvezni fogjátok!
Jó munkát kívánok! Vidám éneklést!

1. Énekeljétek el a Pál, Kata, Péter című dalt! Ezt már jól ismeritek.
Tapsoljatok hozzá!

 Pál, Kata, Péter című dal
  • Milyen állat szerepel a dalban?
  • Utánozd ennek az állatnak a hangját!
  • Háziállat vagy vadállat?
  • Kik szerepelnek a dalban? Kik ők? 

 2. Ezt a dalt közösen még nem tanultuk. Énekeld el a Tavaszi szél című gyönyörű tavaszi dalt!
Nézd meg hozzá a videót is! Énekeljétek el még egyszer!

Tavaszi szél című dal
  • Melyik évszakról szól ez a dal?
  • Neked mi a kedvenced a tavaszban?
  • Fülelj nagyon! Kisfiú vagy kislány énekel a dalban? Esetleg mindketten?

3. Nézz ki az ablakon! Milyen ma az időjárás? Válassz a következő két dal közül az időjárásnak megfelelően!
Ha szép, napos idő van - Süss fel nap című dal
Ha borongósabb az idő -  Ess eső, ess című dal
 

4. Ismét egy új dal következik! Remélem tetszeni fog nektek, és szívesen eléneklitek többször is!
A dal címe Jön a kocsi, most érkeztünk.


Ha már elég jól megy a dal, kérjétek szüleitek, testvéreitek segítségét!
Halk- hangos játékot fogtok játszani. Ha a segítőtök felemeli a kezét, akkor hangosan énekeljetek. Ha leengedi, akkor halkan. Figyeljetek nagyon, legyetek pontosak!


5. A sok-sok éneklés után szeretném, ha részt vennétek egy fejtörőn! 
Meg kell hallgatnod a  hangszerek hangjait, a képek közül kiválasztani, melyiket hallottad.
Fülelj nagyon! 
Nevezd meg az összes hangszert!



Köszönöm szépen a mai munkád! Remélem jó kedvvel énekeltetek!
Kíváncsi vagyok, hogyan ment a hangszeres fejtörő. 
További szép napot nektek! 
A szülőknek köszönöm a közreműködést!

Berni néni 


 

Testnevelés 2020.03.24.


Gyerekek, gyertek ma velem labdázni!
Szeretném megkérni a szülőket, testvéreket, hogy segítsenek a feladatok végrehajtásában, szükség lesz egy párra a gyermeknek. Ha többen vannak, akkor 3-4-en is labdázhatnak. Szükség lesz egy labdára, bármekkora méret jó lehet, ha van választási lehetőség, akkor egy normál (mint egy focilabda) méretűt válasszanak ki.
1.      Bemelegítés: Mozgasd át a bokáid! Végezz bokakörzést mindkét lábbal mindkét irányban, 10-10 számolásig! Mozgasd át a kezeid! Végezz csuklókörzést mindkét irányban 10-10 számolásig! Mondd el és mutogasd is el a mondókát!
Ujjaimat mozgatom, közben vígan mondogatom (ujjak ki-behajlítása)
Kifordítom, befordítom (kézfej ki-befordítása)
Lefordítom, felfordítom (kézfej le-felfordítása)
Zongorázok, furulyázok (ujjakkal zongorázó, furulyázó mozdulat utánzása)
Erősebb lett a kezem, a tornát befejezem (tapsolás)
2.      Labda gurítása: Ülj le a pároddal szemben terpeszülésben! Két kézzel gurítsátok egymásnak a labdát! Figyelj, hogy egyenesen guríts! (20 gurítás, lehet hangosan számolni)
3.      Labda dobása: Maradj terpeszülésben! Két kézzel dobd át a labdát a társad kezébe! Amikor te várod a labdát, tartsd fel a kezeid! Figyelj az irányra és a dobás hosszúságára! (20 dobás)
4.      Labda gurítása: Ülj sarokülésben! Egy kézzel gurítsd a labdát! Másik kezed a combodon pihen. (mindkét kézzel 10-10 gurítás)
5.      Labda dobása: Állj fel! Két kézzel dobd át a labdát a társadnak! Figyelj a magasságra, irányra, hosszúságra! (15 dobás)
6.      Labda pattintása: Maradj állva! pattintsd át a labdát a társadnak! Figyelj rá, hogy milyen erőset pattintasz! (15 pattintott dobás)
7.      Labda rúgása: Maradj állva! A labdát rúgd át a társadnak! Figyelj rá, hogy a labda a földön guruljon! Figyelj az erőre, irányra! (15 rúgás)
8.      Néhány önállóan végezhető feladat: ezeket végezd el, ha a páros feladatokkal elkészültetek!
·         Sarokülésben labda gurítása egyik kézből a másikba a talajon (számolj 10-et belőle)
·         Állva labda feldobása-elkapása magadnak (számolj 10-et a dobásból)
·         Labdapattogtatás, először jobb kézzel, utána ballal (addig pattogtasd, ameddig csak bírod, amíg el nem gurul)
Remélem jól éreztétek magatokat! Köszönöm a szülők segítségét! Lilla néni :)

Matematika 1. óra 2020.03.24.

Kedves Gyerekek, kezdjük el a napot, úgy ahogy az iskolába szoktuk!

Napindító:
Ma 2020. március 24. van kedd. Névnapjukat ünneplik- Gábor, fiú, vagy lánynév?
Sorold fel a hét napjait!
Milyen nap volt tegnap?
Milyen nap less holnap?

Számlálás:
Számoljunk 1-től 10-ig!
Számoljunk 10-től 1-ig visszafele!
Számoljuk meg ujjunk van!
Számoljuk meg, hány színesceruza van a tolltartónkba!
Számoljuk meg, hány grafitceruza van a tolltartónkba!
Számoljuk meg, hány tankönyvünk van!
Számoljuk meg, hány füzetünk van!

Feladatmegoldás:

1. Vegyük elő a matematika tankönyvünket ( zöld színű) és nyissuk ki a 40. oldalon!
Az lesz a feladatunk, hogy jól megnézzük a képeket és elmondjuk Anyának, hogy mit látunk a képen!
Például:
Az első képen három kacsát látok, akik a tóban úsznak.
A második képen két kacsa úszik a tóban, egy pedig a parton sétál.

2. A következő feladatban grafitceruzával dolgozunk. Feladatod, hogy megszámold a domino pöttyeit, beírd a domino alá a megfelelő számot, majd döntsd el, hogy melyik a nagyobb és rakd ki a relációt, kacsacsőrt!

3. Következő feladat a 41. oldalon szerepel. Hasonlóképpen járunk el, mint a legelső feladatban. Mesélj a képről, mond el mit látsz!
Például:
            Az első képen két kacsa úszik a tóban, egy pedig elsétál a part felé.

4. A következő feladatban szintén grafitceruzával dolgozunk. Az lesz a feladatod, hogy beírd a megfelelő relaciós jelet. Ebben a feladatban használjuk a kacsacsőröket és az egyenlőjelet is!

Játék:
Remélem sikerült ügyesen megoldani a tankönyvi feladatokat. Most egy kis játékra hívlak Titeket! A feladatod az lesz, hogy szétnézel a szobádba és keresel 6db plüssállatot, akiket szépen körbeültetsz. Most Te leszel a Tanárnéni/ Tanárbácsi, a Te feladatod less, hogy kiszámold ki is a nyertes, kérlek használd az Ecc, pecc, kimehetsz kezdetű kiszámolót! Jó szórakozást! Kíváncsi vagyok ki nyer!
Lilla néni J

Matematika 2. óra 2020.03.24.


Kedves Gyerekek, gyertek dolgozzunk még egy kicsit!

Figyelemfejlesztés:

Jól nézd meg a képet és válaszolj a kérdésekre!
Hány almát látsz a képen?
Hány sárga almát látsz a képen?
Melyik színű almából van több?
Hány ezüst pénzérmét látsz összesen?
Hány pénzérme van, ami nagy?
Hány piros szaloncukrot látsz?
Piros vagy kék szaloncukorból van több?
Hány sárga sapkás gyereket látsz?
Hány piros sapkás gyereket látsz?
Hány rendőrt látsz összesen?


Feladatmegoldás:

A következő feladathoz a Matematika gyakorlókönyvedre ( sárga színű) lesz szükséged! Nyisd ki az 55. oldalon, grafitceruzát használj!
Az lesz a feladatod, hogy megszámolod, hogy miből mennyi van és leírod a négyzetrácsba, majd elvégzed az összeadást!
Például:
            Egy piros négyzetet látok és két kék négyzetet (szóba mondom)
            1 + 2 = 3 ( ezt írom a négyzetrácsba)



Játék:
Remélem ügyesen dolgoztatok, ezért szeretnélek Titeket egy kis játékos matematika feladatra hívni.
Wordwall több/kevesebb feladat
https://wordwall.net/hu/resource/964687/több-kevesebb

Ügyesek vagytok, büszke vagyok Rátok!!! Lilla néni :)

Környezetismeret 2020.03.24.


Kedves Gyerekek!
Minden évben március 22-én emlékezünk meg a víz fontosságáról ez a víz világnapja. Célja, hogy az emberek óvják, védjék környezetüket, ezen belül a Föld vízkészletét. Fontos, hogy legalább évente egyszer ráirányítsuk a figyelmünket a víznek az életben betöltött rendkívül fontos szerepére.
Mindezekért a mai környezetismeret óra is a víz fontosságáról fog szólni.
Az első feladatotok az lesz, hogy megnézitek A víz körforgása című röved ismeretterjesztő mesét!
Miután megnéztétek, kérlek Titeket, hogy rajzoljátok le nekem a saját esőcseppeiteket Évit és Jocót és a felhőnagymamát!



Végül egy izgalmas memória játékra hívlak benneteket!
Wordwall- víz világnapja 1.