2021. április 20., kedd

Hittan Jézus tanítvánnyá hív

 Hittan

Jézus tanítvánnyá hív

Kedves Szülők!

Az alábbi tananyagot dolgozzuk fel a jelenléti oktatásban. Az otthontanulóktól csak a rövid filmek megtekintését kérem.

Hallgassátok meg az alábbi zeneszámokat!

Az én Istenem formagyakorlat

Elment egyszer Zákeus

Velünk az Úr

Hús vér templom - Sztojka Armandó

Dolgozzuk fel a leckét az alábbi bemutató segítségével!

Jézus tanítvánnyá hív

Olvassuk el a digitális tankönyvet!

Jézus tanítvánnyá hív

Rövid filmek:



Áldás, békesség!

Ildikó néni


T1 és T1: 04.20. kedd - KÖRNYEZETISMERET (5.óra)

 Sziasztok!

A mai órán a többiekkel az iskolában átismételjük azokat a tudnivalókat, amelyeket márciusban és áprilisban otthon tanultatok. Így ma nektek is néhány ismétlő feladatot hoztam. Jó munkát! :)

 

1. Hol lakik: Nevezd meg az állatot! Hol lakik? Válaszd ki a megfelelő képet! Hol lakik?

 

2. Mit eszik: Mit esznek az állatok? Kösd össze az állatokat az eledelükkel!

 

3. Madarak: Legutóbb a madarakról tanultunk. Megismerkedtünk a vadon élő és a házi madarakkal is. Hoztam neked kettő kvízt, hogy átismételd, amit már tudsz!

Madarak- kvíz

Baromfiudvar - kvíz

 

4. Készülünk a Föld napjára: A mai utolsó feladatod egy színező lesz. Kettő nap múlva, csütörtökön fogjuk ünnepelni a Föld napját. Minden évben Április 22-én ünnepeljük. Csütörtökön tehát már előre tudni fogod, hogy a Föld napja alkalmából lesznek feladataink egész nap, ezt a napot a Földünknek szenteljük. A mai órán szeretném, ha elkezdenénk ráhangolódni erre. Hoztam neked egy színezőt, színezd ki a képeket! Fontos, hogy erre csütörtökön szükséged lesz! Ma csak annyi a dolgod, hogy minél szebbre kiszínezd.

Köszönöm a munkád! Mára végeztünk a tanulással! Holnap újra itt találkozunk! :)

Berni néni

T2: 04.20. kedd - MATEMATIKA (1-2.óra)

Jó reggelt! 💚

Ma kettő matematika órával kezdjük a napot. Azután hittan,testnevelés és környezetismeret óráink lesznek. Jó munkát kívánok! :)

Mielőtt elkezdenénk a feladatokat, válaszolj a napi kérdéseimre!

- Mi a mai dátumunk?  Ma 2021. Április 20. van.

- Melyik hónapban vagyunk? Hogy hangzik ez a mondókánkban?



- Milyen nap van ma?


- Milyen nap volt tegnap?

- Kik ünneplik ma névnapjukat? (Tivadar, Odett) Fiú vagy lánynevek?

- Milyen ma az időjárás?

- Szereted, ha ilyen idő van kint? Miért?

- Melyik évszakban vagyunk?

- Hogyan kell felöltözni tavasszal?



- Melyek a tavaszi hónapok?


- Mondd el a mondókánkat a hónapokról! 

 

 

1. Bemelegítés: Bemelegítésként végezd el a következőket!

  • Számolj el 0-20-ig a számegyenesed segítségével!
  • Számolj el 10-0-ig visszafelé!
  • Mutasd a számegyeneseden: 10, 20, 12, 7, 11, 9, 1, 2, 15, 4, 13 ! 
  • A számegyenesed segítségével sorold fel a páros számokat! A páros számokat piros pöttyel jelöltem a számegyeneseden.

 

2. Számkép-ujjkép: Most a 10-es számkörben hoztam egy játékos feladatot. Milyen számot látsz? Válaszd ki azt a kezet, mely ezt a számot mutatja! Párosítsd a számokat az ujjképekkel! Számkép-ujjkép párosító

 

3. Számlálás: Számold meg a képeket! Mennyit számoltál? Karikázd be/mutasd meg a megfelelő számot!


4. Melyikből van 12: Számold meg mindkettő képen a virágokat! Melyik képen számoltál 12 virágot? Jelöld meg!  Melyikből van 12?

 

5. Sárga tankönyv 28. oldal: Vedd elő a sárga matematika tankönyved! Ma egy oldalt hoztam neked a könyvből. Nyisd ki a könyvet a 28. oldalon! Vegyél elő grafit ceruzát, piros és kék ceruzát!

Feladat:

Színezd a korongokat a megadott számok és színek szerint! Ezután írd fel a sor végére az összeadást a korongok számának megfelelően! Tehát: add hozzá a piros korongokhoz a kék korongokat! A vonal alá írd fel fordítva: add a piros korongok számához a kék korongokat!

Így színezz:

  • 4 piros, 8 kék
  • 5 piros, 7 kék
  • 6 piros, 6 kék
  • 7 piros, 5 kék
  • 8 piros, 4 kék

 

6. Összeadás: Számold ki az összeadást! Mi az eredmény? Jelöld a megfelelő számot! Összeadás (12)

 

7. Melyik több: Bár már elmúlt a húsvét, hoztam egy tojásos feladatot. Számold meg a tojásokat! Melyik oldalon van több? Merre nyílik a kacsacsőr? Jelöld a megfelelőt! Melyik több?

 

8. Füzet: Vedd elő a füzeted! Vegyél elő egy grafit ceruzát is! Szeretném, ha lemásolnád, amit a képen látsz! Miután lemásoltad, számegyenes vagy az ujjaid segítségével számold ki az összeadásokat és kivonásokat! Arra kérlek, hogy próbáld meg önállóan írni a számokat! Menni fog!



9. Jutalmul az ügyes munkádért hoztam egy kutyás memóriajátékot! Kutyás memória

Köszönöm, hogy ügyesen dolgoztál matematika órán! :)

Berni néni

 

T1: 04.20. kedd - MATEMATIKA (1-2.óra)

Jó reggelt! 💚

Ma kettő matematika órával kezdjük a napot. Azután hittan,testnevelés és környezetismeret óráink lesznek. Jó munkát kívánok! :)

Mielőtt elkezdenénk a feladatokat, válaszolj a napi kérdéseimre!

- Mi a mai dátumunk?  Ma 2021. Április 20. van.

- Melyik hónapban vagyunk? Hogy hangzik ez a mondókánkban?



- Milyen nap van ma?


- Milyen nap volt tegnap?

- Kik ünneplik ma névnapjukat? (Tivadar, Odett) Fiú vagy lánynevek?

- Milyen ma az időjárás?

- Szereted, ha ilyen idő van kint? Miért?

- Melyik évszakban vagyunk?

- Hogyan kell felöltözni tavasszal?



- Melyek a tavaszi hónapok?


- Mondd el a mondókánkat a hónapokról! 

 

A mai órán ismételni, gyakorolni fogunk.

 

1. Bevezetés: Végezd el a következőket!

  • Számolj el 0-20-ig hangosan!
  • Számolj el 20-0-ig visszafelé hangosan!
  • Számold meg a színes ceruzáid!
  • Sorold fel a páros számokat 0-20-ig!
  • Sorold fel a páratlan számokat 0-20-ig!


2. Számlálás: Számláld meg, miből mennyit látsz! Kösd a számokat a képekhez! Számlálás


3. Tankönyvek-pótlás: Arra szeretnélek kérni, hogy az elmaradt feladataid pótold a tankönyvekben. Holnap tovább fogunk haladni a tananyaggal, így fontos lenne, hogy bepótold az elmaradásokat!


Lila könyv: 71. oldal.

Feladatok:

  1. Kösd össze az egyforma alakzatokat!
  2. Bontsd a számokat! A tegnapi órán volt már egy hasonló feladatunk a 18-as számmal. A kettő egymás mellé írt szám összege mindig annyi legyen, amit az oszlop tetején látsz! Gondold ki: mennyit kell hozzáadnom a 10-hez, hogy 18-at kapjak? A 10-hez 8-at kell adnom, hogy 18-at kapjak. Ezért a 10-es mellé a könyvben 8-ast írtunk. Eszerint dolgozz!
  3. Az utolsó feladat hasonlít arra, amivel a másik oldalon dolgoztunk. Itt most kivonásokat kell kiszámolnod! Miután beírtad az eredményeket, írd be a négyzetbe a megfelelő jelet is: < > vagy = !

Sárga könyv: 69, 70, 71, 72. oldalak. 

Feladatok:

69.oldal:

Ebben a feladatban korongokat fogunk színezni és a színes korongok száma alapján alkotunk összeadást. Az első sorban 10 piros és 8 kék korong van. Így az összeadás ahogyan láthatod 10+8. A vonal alatt pedig fordítva van felírva: 8+10. A te feladatod is ez lesz. Így színezz:

  • 2. sor: 11 piros, 7 kék korong 
  • 3. sor: 12 piros, 6 kék korong
  • 4. sor: 13 piros, 5 kék korong
  • 5. sor: 14 piros, 4 kék korong
  • 6. sor: 15 piros, 3 kék korong

70.oldal:

Számold ki az összeadásokat és kivonásokat! Használhatod az ujjaid vagy a számegyenesed segítségét is.

71.oldal:

Számold meg a kétféle képet! Ennek megfelelően írd fel az összeadást tehát: add hozzá a homokórák számához a faliórák számát! Ezután írd le fordítva is tehát: a faliórák számához add hozzá a homokórák számát! Miután felírtad a kettő összeadást, jöhetnek a kivonások. Számold össze az összes képet! Ebből vond ki előbb a homokórák számát, majd a faliórák számát! Az összes többi példával így dolgozz! Mindig pontosan számolj!
 

72.oldal:

  1. Az első feladatban egy számegyenest látsz. Láthatod, hogy a kártyák mind oda vannak kötve a 18-as számhoz. Ez azt jelenti, hogy a kártyákon látható összeadások eredménye mindig 18. Pótold a hiányzó számot az összeadásokban úgy, hogy az eredmény 18 legyen!
  2. Ebben a feladatban a kivonást, összeadást fogod gyakorolni. A sor a 18-as számmal kezdődik. A nyílra -4 van írva, ez azt jelenti, hogy 18-4. Számold ki és írd a négyzetbe! Folytasd a sort, figyeld mindig, mi van a nyílra írva! Figyelj rá, hogy + vagy - jelet látsz!
  3. Az utolsó feladatban szintén összeadni és kivonni kell. Az összes nyíl a 18-as számra mutat, tehát a számolás eredménye mindig 18 kell, hogy legyen. Számold ki, hogy mennyit kell hozzáadni vagy kivonni a számokból, hogy 18 legyen! Írd a vonalra!

 

Remélem, sikerült bepótolni az elmaradást. Köszönöm az igyekezeted, munkád! :)

Berni néni

T1 és T2: 04.20. kedd - TESTNEVELÉS (4.óra)

Sziasztok!

A mai testnevelés órára kettő szuper feladatot hoztam nektek. Jó mozgást! :)

1. Torna: Állj vállszélességű terpeszbe! Tedd a kezeid csípőre!

.      Fejkörzés mindkét irányban (csípőn a kéz, kis terpesz) 4-4 kör

·         Fejfordítás jobbra-balra 4-4 ismétlés

·         Fejhajlítás előre-hátra 4-4 ismétlés

·         Fejdöntés jobbra-balra 4-4 ismétlés

·         Vállkörzés előre-hátra 5-5 kör (könyök oldalt, kezekkel a vállak érintése, kis terpesz)

·         Csuklókörzés mindkét irányban 10-10 számolásig (kezek összekulcsolása mellkas előtt, hajlított könyök)

·         Páros karkörzés előre-hátra 6-6 kör (magas tartásból indul előre/hátra, nyújtott könyök, lassú tempó, minél közelebb a fülhöz, továbbra is kis terpesz)

·         Malomkörzés előre-hátra 10-10 kör (jobb kéz magas tartásban, bal kéz mély tartásban, nyújtott könyök, minél közelebb a fülhöz)

·         Törzsdöntés jobbra-balra 6-6 ismétlés (csípőn a kéz, vállszélességű terpesz)

·         Törzshajlítás előre-hátra 6-6 ismétlés (csípőn a kéz, vállszélességű terpesz)

·         Térdkörzés mindkét irányban 10-10 számolásig (zárt lábak behajlítva, combon támaszkodás)

·         Bokakörzés mindkét irányban 10-10 számolásig, mindkét lábbal

 

  

2. Utánozós feladat: Utánozd le a képeket! Húzz egy kártyát és utánozz! Addig játssz, míg minden kártya elfogy!  kártyák- utánzás


Remélem, jól érezted magad! :)

 

Berni néni