2021. március 23., kedd

T2 anyaga: 03.24. szerda - MAGYAR ÓRA (1-2.óra)

Ezt az anyagot kérem csak az a tanuló/tanulók készítsék el, akikkel privátban ezt megbeszéltem! Nem halad az egész osztály egy ütemben, ezért van szükség a különböző tananyagokra. Köszönöm!

Jó reggelt! 💖

Ma kettő magyar órával kezdjük a tanulást. Azután matematika, ének-zene és testnevelés óráink lesznek. Jó munkát kívánok! Kitartást! :)

Mielőtt elkezdenénk a feladatokat, válaszolj a napi kérdéseimre!

- Mi a mai dátumunk?  Ma 2021. Március 24. van.

- Melyik hónapban vagyunk? Hogy hangzik ez a mondókánkban?



- Milyen nap van ma?




- Milyen nap volt tegnap?

- Kik ünneplik ma névnapjukat? (Gábor, Karina) Fiú vagy lánynevek?

- Milyen ma az időjárás?

- Szereted, ha ilyen idő van kint? Miért?

- Melyik évszakban vagyunk?

- Hogyan kell felöltözni tavasszal?



- Melyek a tavaszi hónapok?


- Mondd el a mondókánkat a hónapokról! 

 

 A mai órán egy új betűvel ismerkedsz meg.

1. Az új betű bevezetése:

  • Nézd meg, hogyan is néz ki az új betűnk! Ez a b betű.
  • Merre néz a b betű pocakja?
  • A b betű képe a buborékfújó.
  • Hangoztasd a b betűt!
  • Nézd meg, hogyan néz ki ez a betű leírva!
  • Hasonlít-e ez a betű más betűkre? A b betű hasonlít a d és a p betűkre. Később megtanuljuk, hogyan tudod ezeket nagyon ügyesen megkülönböztetni egymástól.
  • Hallgasd meg a b betű dalát!  b betű dala

2. Betűválogató: Válogasd ki a betűket! A középen megjelenő betűt olvasd ki hangosan! Ha b betűt látsz, tedd a b betű csoportjába! Ha nem b betű, tedd az x csoportjába! Csoportosítsd az összes betűt!  betűválogató


3. Betűkereső: Vegyél elő egy grafit ceruzát! Keresd meg és karikázd be az összes b betűt!


 

4. Színező: Vegyél elő egy olyan színes ceruzát, aminek a neve b hanggal kezdődik! Melyik lehet ez? Találd meg és színezd ki vele az összes b betűt a színezőn!


 

5. Szógyűjtés: Hoztam neked képeket. Nevezd meg őket! Mondd el, milyen hanggal kezdődnek!








Gondolkodj! Mondj te is szavakat, amelyek b hanggal kezdődnek!


6. Színező: Hoztam neked egy színezős feladatot. Nevezd meg a képet! Figyeld meg, hallod-e a szó elején a b hangot! Színezd ki a képeket!

7. b hang szó elején: Nevezd meg a képet! Hallod a szó elején a b hangot? Tedd a képeket a megfelelő csoportokba!  b hang szó elején


8. Olvasás: Húzz egy kártyát! Ügyesen olvasd el a szót! Szép hangosan olvass!  hangos olvasás



9. Kirakó: Rakd ki a képet! Mit látsz rajta? Melyik betű hívóképe ez?  Kirakó


Köszönöm a sok-sok munkát! Ügyesen megismerted az új betűt! :)

Berni néni

03.23. kedd - KÖRNYEZETISMERET (5.óra)

Sziasztok Gyerekek!

A mai környezetismeret órán folytatjuk az állatokkal való ismerkedést. Jó munkát! :)

A mai órán a madarak világába látogatunk el. Talán nem is gondolnátok, de a világon több ezerféle madár él. Kisebbek, nagyobbak, színesek, feketék, fehérek. Viszont vannak olyan dolgok, amelyek minden madárban közösek. Mind ahogyan kutyából is rengetegféle van, mégis mindegyiküknek négy lába van. A mai órán szeretném ha megismerkednénk kicsit alaposabban a madarakkal, hiszen csodálatos lények ők is!

 

1. A madarak: Legelőször is szeretném, ha elmondanád, amit te már tudsz a madarakról! Mondhatsz bármit, ami eszedbe jut!

Most pedig én mondok neked néhány tudnivalót. Ezeket kell neked is megjegyezned. Ha ezeket tudod, akkor nagyon megdicsérlek érte! :)

  • Mi borítja a madár testét? - A madarak testét mindig toll borítja!


 

  • Hogyan közlekednek ők? - A madarak repülnek, szökdelnek, vagy lépegetnek. 
  • Hogyan repülnek a madarak? - A szárnyaik segítségével. Kettő szárnyuk van.


  • Hány lába van a madaraknak? - A madarak kétlábú állatok.


 

  • Háziállatok vagy vadállatok? - Mindkettő. Vannak vadon élő madarak, mint például a gólya vagy a sas. De vannak házi madarak is, mint például a tyúk és a kakas. Róluk később még tanulunk.



 

  • Kistestűek vagy nagytestűek? - A madarakat a kistestű állatok közé soroljuk. De azért van kivétel: például a strucc vagy a pingvin nagyobb termetűek.




 

  • Mit esznek, isznak a madarak? - A madarak leginkább magokat, kukacokat, bogarakat esznek. De képzeld csak el, a sas például megeszi a vadnyulat, a gólya pedig a békát is. A madarak vizet isznak.






 

  • Milyen színük lehet? - A madarak bármilyen színben előfordulnak.


 

  • Hogyan szaporodnak a madarak? - A madarak tojással szaporodnak.


 

  • Hol élnek a madarak? - A madarak általában fészket  raknak és abban laknak. 


Tudom, így egy kicsit soknak tűnhet a tudnivaló, de azt gondolom, hogy ezek nagy részét már magadtól is tudtad! :)


2. Mese: Nézd meg ezt a kedves kis mesét a madarakról! Ebből is sokat tanulhatsz.  Madarak - mese

 

Hoztam neked még néhány játékos feladatot a madarakról. A következő órán folytatjuk a tanulást ezekről a szép állatokról!

 

3. Memóriajáték: Találd meg a madarak párját!  Memória - madarak

 

4. Színező: Válassz a kettő madaras színező közül egyet, és színezd ki! Ha nem tudsz nyomtatni, rajzolj egy madarat!




6. Kirakó: Rakd ki a képet! Mit látsz rajta? kirakó

Köszönöm a munkád! Nagyon megdicsérlek! :)

Berni néni

T2 anyaga: 03.23. kedd - MATEMATIKA ÓRA (1-2.óra)

Ezt az anyagot kérem csak az a tanuló/tanulók készítsék el, akikkel privátban ezt megbeszéltem! Nem halad az egész osztály egy ütemben, ezért van szükség a különböző tananyagokra. Köszönöm!


Jó reggelt! 💚

Remélem, kipihentétek magatokat a hétvégén! Folytatjuk az otthoni tanulást. Ma kettő matematika órával kezdjük a napot. Azután hittan,testnevelés és környezetismeret óráink lesznek. Jó munkát kívánok! :)

Mielőtt elkezdenénk a feladatokat, válaszolj a napi kérdéseimre!

- Mi a mai dátumunk?  Ma 2021. Március 23. van.

- Melyik hónapban vagyunk? Hogy hangzik ez a mondókánkban?



- Milyen nap van ma?


- Milyen nap volt tegnap?

- Kik ünneplik ma névnapjukat? (Emőke) Fiú vagy lánynév?

- Milyen ma az időjárás?

- Szereted, ha ilyen idő van kint? Miért?

- Melyik évszakban vagyunk?

- Hogyan kell felöltözni tavasszal?



- Melyek a tavaszi hónapok?


- Mondd el a mondókánkat a hónapokról! 

 


A mai matematika órán átlépünk a 20-as számkörbe! Sok-sok gyakorlást hoztam neked. Biztos vagyok benne, hogy nagyon ügyes leszel! :)

1. Bemelegítő gyakorlatok: Végezd el a következőket!

  • Számolj el hangosan 0-10-ig! Mutasd közben az ujjaidon!
  • Számolj el hangosan visszafelé 10-0-ig! Mutasd az ujjaidon is!
  • Mutasd a kezeden: 3, 7, 9, 0, 4, 10, 1, 5, 2,  6, 8 !
  • Mennyit mutat a kéz?






2. A 20-as számkör: A mai napon megismerkedünk a számokkal 10-20-ig. Először is Nézd meg jól a számegyenest!


  • A számegyenesen balról-jobbra látod a számokat 0-20-ig. A bal oldalon látsz egy piros szívet: ez azt jelenti, hogy mindig a szívecske felől kezdünk számolni. A jobb oldalon látsz egy kék kezet. Ez azt jelenti, hogy mindig a kéz felé haladunk számolás közben. Mutass a számokra és számolj el 0-20-ig balról-jobbra haladva! 
  • Mit veszel észre 10-20-ig? Hány számjegyből állnak a számok? 10-től felfelé már 2 számjegyből állnak a számok. 
  • Sorold el a számokat 10-20-ig: Milyen számjegyekből állnak? Példa: 10 - a 10 egy 1-esből és egy 0-ból áll.
  • Mutass rá a számegyenesen arra a számra, amit anya mond neked: 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20.
  • Most ugyanez egy kicsit nehezítve: 10, 12, 15, 20, 11, 13, 17, 16, 14, 19, 18.


3. Nevezd meg: Készítsd elő a számegyenesed! Húzz egy kártyát! Nevezd meg a számot, amit a kártyán látsz! Mutass rá a számegyeneseden!  kártyás feladat


4. Párosító: Ebben a feladatban különböző számok vannak összekeverve 10-20-ig. Keresd meg mindegyik szám párját!  számpárosító


5. Csoportosító: Vedd elő a számegyenesed! A feladatban kettő csoportba kell válogatnod a számokat: 10-nél kisebb és 10-nél nagyobb számok! A középen megjelenő számot nevezd meg hangosan! A számegyenesed segítségével gondold ki, hogy kisebb vagy nagyobb-e mint 10! Tedd a megfelelő csoportba!  kisebb/nagyobb mint 10


6. Lila könyv: Most arra kérlek, hogy vedd elő a lila matematika tankönyved! Nyisd ki a 25. oldalon! Ezen az oldalon 11-20-ig láthatod a számokat fentről-lefelé. Ismételjünk: Mutass a számokra és számolj ügyesen 11-20-ig! Ezután szeretném, ha megnéznéd, hogyan mutatjuk ezeket a számokat! Utánozd le a kezeket és mondd hangosan a számot! 

Most nézz át a 14. oldalra! Vegyél elő egy grafit ceruzát! Feladatok:

1. feladat: Számold meg a faleveleket! Írd a négyzetbe, mennyit számoltál! Ezután írd be a relációs jelet (< > =)!  

A következő két feladatban egy kicsit sokat fogsz írni. Legyél kitartó, ügyes leszel! Természetesen elő lehet írni a számokat, itt a sorrend megtanulásán van a hangsúly.

2. feladat: Látsz itt egy számkukacot. Arra kérlek, hogy írd be a számokat 0-20-ig!  Miután beírtad a számokat, mutass rájuk szép sorban és hangosan számolj el 0-20-ig!

3.feladat: Ez a feladat hasonló az előzőhöz. Itt is számokat kell írnod. Balról-jobbra fentről-lefelé haladj a számok beírásával! Mindig mondd ki hangosan, amit éppen írsz! Ezután pedig írd be a gyöngysor hiányzó számait! 

Nagyon ügyesen dolgoztál a tankönyvben! 😍


7. Számegyenes: Hoztam még egy gyakorló feladatot. Azt gondolom, hogy már nagyon szépen megismerted a számokat és a számegyenest 0-20-ig! Ebben a feladatban oda kell kötnöd a megadott számokat a számegyenes megfelelő számához!  számegyenes


8. Összekötős: Kösd össze a számokat 0-20-ig! Milyen képet kaptál? Ezután, ha van kedved, színezd ki a képet, ha még nem fáradt el a kezed!


9. Jutalom: Jutalomként hoztam neked egy memóriajátékot! Memória - hercegnők


+1 feladat: Melyik részlet hiányzik a bögréből? Jelöld meg!  rész-egész

 

Nagyon ügyesen matekoztál ma! Büszke vagyok rád! :)

Berni néni