2021. április 7., szerda

Gyógytestnevelés 2021.04.07.

 Szia!

Ma egy pár perces átmozgató tornát hoztam neked.Végezd el a videón szereplő gyakorlatokat. Remélem jól esik😀

Ági néni


04.07. szerda - MATEMATIKA (3.óra)

Sziasztok!

A mai napot matematikával folytatjuk. Legutóbb a 18-as számmal ismerkedtünk meg. A mai órán ezt a munkát fogjuk folytatni. Jó munkát! :)


1. Bemelegítés: Bemelegítésként végezd el a következőket!

  • Számolj el 0-20-ig!
  • Számolj el 20-0-ig visszafelé!
  • Sorold fel a páros számokat 0-10-ig!
  • Sorold fel a páratlan számokat 10-20-ig!
  • Mondd el a számok kisebb és nagyobb számszomszédját!




 

2. Számlálás: Számláld meg a különféle színű és formájú alakzatokat! Írd az alakzatok melletti vonalra, hogy mennyit számoltál! Ha nem tudod kinyomtatni: Számold meg a képernyőn az alakzatokat! A matematika füzetedbe írd le, miből mennyit számoltál!

 

3. Összeadás 18-ig: Számold ki az összeadást az ujjaid vagy a számegyenesed segítségével! mennyi az eredmény? Jelöld a megfelelő számot! összeadás 18-ig


4. Kivonás 18-ból: Számold ki a kivonásokat a számegyenesed vagy az ujjaid segítségével! Húzd a megfelelő eredményt a kivonáshoz!  kivonás 18-ból


5. Lila tankönyv 68. oldal: Vedd elő a lila matematika tankönyved! Nyisd ki a 68. oldalon! Vegyél elő egy kihegyezett grafit ceruzát is!

Feladatok:

  1. Írd fel az összeadást és a kivonást a hóemberek számának megfelelően! Az első képnél add hozzá a kész hóemberekhez az épülő hóember számát! A második képnél vond ki az összes hóemberből az olvadozó hóemberek számát!
  2. Írj számokat a relációs jeleknek megfelelően! ( < > = ) Az elsőnél például 18 > 17, azután = jelet látsz tehát 17 = 17 és így tovább! A feladat második sorában olyan összeadást írj, aminek eredménye megegyezik a 15+3 eredményével! A harmadik sorban számold ki az összeadást, kivonást, írd be a kacsacsőrt vagy = jelet! Utána pedig a kacsacsőrnek megfelelően írj fel egy összeadást!
  3. Számold ki az összeadásokat, kivonásokat és írd a kártyák fölé az eredményt! Kösd a kártyákat a számegyenes megfelelő számához!


6. Sárga tankönyv 67.oldal: Vedd elő a sárga matematika tankönyved! Nyisd ki a 67. oldalon! Ezen az oldalon a 18-as szám írását fogjuk gyakorolni! Vegyél elő egy grafit ceruzát és egy piros-kék ceruzát! Nagyon kérlek, hogy figyelj a 8-as szám helyes írására! Hoztam neked egy képet, hogy fel tudd eleveníteni, hogyan írjuk helyesen a 8-as számot!


 

Feladat:

  • A lap tetején látható szép nagy 18-as számot írd át pirossal!
  • Az első sor nagy 18-as számot írd meg pirossal!
  • A második sort kékkel írd!
  • A további sorokat grafit ceruzával írd meg!


El is készültél a mai matematika feladatokkal! Nagyon megdicsérlek, ügyesen dolgoztál! :)

Berni néni

T2 anyaga: 04.07. szerda - MATEMATIKA (1-2.óra)

Szia!

A mai napot matematika órával fogjuk folytatni. A szünet előtt megismerkedtünk a számokkal 20-ig. A 11-es számot pedig már egészen alaposan megtanultuk. A mai órán tovább gyakorolunk. Jó munkát! :)

 

1. Bemelegítés: Bemelegítésként végezd el a következőket!

  • Számolj el 0-20-ig a számegyenesed segítségével!
  • Számolj el 10-0-ig visszafelé!
  • Mutasd a számegyeneseden: 10, 20, 12, 7, 11, 9, 1, 2, 15, 4, 13 ! 

 

2. Ujjkép-számjegy párosító 10-ig: Ismétlésként hoztam neked egy interaktív feladatot. Figyeld meg, mennyit mutat a kéz! Válaszd ki a hozzá tartozó számot és jelöld meg! ujjkép-számjegy

 

3. Hiányzó számok 20-ig: Hoztam neked egy számsorozatot, ahol 1-20-ig láthatod a számokat, de nem mindet. Néhány szám helyén ugyanis gyümölcsök vannak. Melyik szám helyét jelölik a gyümölcsök? Húzd a számokat a számsor alatti gyümölcsökhöz!  hiányzó számok 20-ig

 

4. A 11-es szám: Ismételjük át a 11-es számot!

  • Nézd meg, hogyan néz ki a 11-es szám! 
  • Milyen számjegyekből áll? 
  • Hogyan mutatod a kezeden? 
  • Keresd meg a számegyenesen! 
  • Mondd el a kisebb és nagyobb számszomszédját!
  • Páros vagy páratlan szám? Mivel nincs rajta piros jelölés, innen tudhatjuk, hogy ez egy páratlan szám. Lentebb találsz egy képet is, ami segít eldöntened, hogy páros-e vagy páratlan.

 



 


5. Számlálás-11: Számold meg mindkettő képen a virágokat! Melyik képen számoltál 11 virágot? Jelöld meg!  virágok - 11

 

6. Lila tankönyv 28.oldal: Vedd elő a lila matematika tankönyved! Nyisd ki a 28. oldalon! Vegyél elő egy hegyes grafit ceruzát is! Szeretném, ha nagyon ügyesen és kitartóan dolgoznál a feladatokon! :)

Feladatok:

1. feladat: Számold meg hány gyermek ül a buszon! Hány gyermek száll még fel? Ennek megfelelően írjuk fel az összeadást! Már be is írták nekünk a gyermekek számát, neked csak össze kell adnod, hogy így hány utasa lesz a busznak! Írd az eredményt a négyzetekbe! A második képen pedig a leszálló utasokat kell kivonnunk az összes utas számából! Írd be az eredményt!

2. feladat: Hiányos számsorokat látsz. Írd be a négyzetekbe a hiányzó számokat! Használhatod segítségül a számegyenesed!

3. feladat: Látsz középen egy számegyenest 0-12-ig. Szeretném ha az ujjaddal lépegetve elszámolnál 0-12-ig! A számegyenes körül összeadásokat is kivonásokat látsz. Ezeket számold ki az ujjaid vagy a számegyenesed segítségével! Írd a kártyák fölé a megoldást! Kösd a kártyákat a számegyenes megfelelő számához!


7. Sárga tankönyv 23.oldal: Vedd elő a sárga matematika tankönyved! nyisd ki a 23. oldalon! Ez lesz mára az utolsó feladatod, kitartás! :)

Feladat: A feladat megkezdése előtt húzzunk egy-egy vonalkát a sorok végére, ahogy a példafeladatban is van, ez segíti a munka menetét! Számold meg a kék jelölővonal előtt és után a szélforgókat! Írd fel ennek megfelelően az összeadást! Add össze amennyit a vonal előtt és amennyit a vonal után számoltál! A megrajzolt vonalkád alá pedig írd fel ugyanezt az összeadást fordítva! Mit figyelsz meg ha kiszámolod az összeadások eredményét? (az eredményeket nem kell leírni, de ha segít, odaírhatjátok a sorok végére)

 

Köszönöm a munkád! Nagyon sokat dolgoztál ma matematika órán! :)

Berni néni

T2 anyaga: 04.07. szerda - MAGYAR (1-2.óra)

Jó reggelt! 💖

Véget ért a tavaszi szünidő, ma folytatjuk az otthoni tanulást. Remélem, jól érezted magad a szünetben! Már várom, hogy találkozzunk, és elmeséljétek nekem is, mivel töltöttétek a szabadidőtöket! :) 

Ma kettő magyar órával kezdjük a tanulást. Azután matematika, ének-zene és testnevelés óráink lesznek. Jó munkát kívánok! Kitartást! :)


Mielőtt elkezdenénk a feladatokat, válaszolj a napi kérdéseimre!

- Mi a mai dátumunk?  Ma 2021. Április 07. van.

- Melyik hónapban vagyunk? Hogy hangzik ez a mondókánkban?

A tavaszi szünet alatt átléptünk Március hónapból Április hónapba. Az Április tavaszi hónap.




- Milyen nap van ma?



- Hogy telt a tavaszi szünet? Mivel töltötted az idődet?

- Kik ünneplik ma névnapjukat? (Herman, Manna) Fiú vagy lánynevek?

- Milyen ma az időjárás?

- Szereted, ha ilyen idő van kint? Miért?

- Melyik évszakban vagyunk?

- Hogyan kell felöltözni tavasszal?



- Melyek a tavaszi hónapok?


- Mondd el a mondókánkat a hónapokról! 

 

A tavaszi szünet előtt magyar órán megismerkedtünk a b betűvel. A mai órákon ennek gyakorlását, írását folytatjuk.

 

1. Betűk ismétlése: Szeretném, ha először is átismételnénk a tanult betűinket! Olvasd fel az ABC-ből az ismert betűket! Amelyeket még nem tanultuk, azokat ugord csak át!

 

2. Ismétlés - b: Ismételjük át az új betűnket!

  • Vizsgáld meg, hogyan néz ki a b betű!
  • Mi a hívóképe?
  • Hangoztasd a b hangot!
  • Mondj 3 szót, ami b hanggal kezdődik!
  • Melyik kettő betűre hasonlít a b betű? Hogyan tudod megkülönböztetni őket?


 
 
 

3. Mondatalkotás: Nézd meg jól a képet! Alkoss a képről 3 szép hosszú mondatot! Figyeld meg, hogy a mondatokban használsz-e b hangot tartalmazó szavakat!
 


4. Gyakorlás-betűpárosító: Találd meg a betűk párját! Olvasd ki a fent érkező betűt! A lenti betűhalmazból válaszd ki a párját és jelöld meg!  betűpárosító 
 

5. Kezdőbetűk-mássalhangzók: Hoztam neked még egy ismétlő, gyakorló feladatot. Ebben a feladatban a képek kezdőbetűjét kell megkeresned. Nevezd meg a képet, ami felül érkezik! Milyen hanggal kezdődik? Válaszd ki és jelöld meg!  kép-kezdőbetű gyakorlás
 
 
6. Olvasás: Most pedig a hangos olvasást fogjuk gyakorolni. Húzz egy kártyát! Olvasd ki a szót! Szép hangosan, érthetően olvass!  olvasás- kártya


7. A b betű írása: Nézzük meg, hogyan néz ki az írott b betű! 
 

  • Milyen elemekből áll?
fecskevonal, csészevonal és horogvonal
  • Hány vonalközben írjuk?
kettő vonalközben írjuk, a földszintre és a padlásra
  • Hogyan is történik az írás menete? 
Hoztam neked ehhez kettőféle videót is. Ha megnézed, máris tudni fogod, hogyan kezdj neki a b betű írásának! 
 


8. Írás gyakorlása: 
 
Próbáld meg a b betűt a levegőbe írni! Használd az író kezed mutatóujját! Legalább 3-szor írd a levegőbe a b betűt! 
 
Kérd meg anyát, hogy egy írólapra, rajzlapra írjon neked egy jó nagy b betűt! Vezesd végig rajta az író kezed mutatóujját háromszor! Ezután írd át 10-féle színes ceruzával!

Vedd elő az írás füzeted! Vegyél elő egy kihegyezett grafit ceruzát! Kérd meg anyát, hogy írjon neked elő a füzetedben b betűket nagyobb méretben, ahogyan a többi betűt is írni szoktad! legalább 4 sort írj!


 
9. Memória: Óra végére pedig egy memóriajátékot hoztam neked: memória
 


Köszönöm, hogy ügyesen dolgoztál magyar órán! :)
Berni néni 

04.07. szerda - MAGYAR (1-2.óra)

Jó reggelt! 💖

Véget ért a tavaszi szünidő, ma folytatjuk az otthoni tanulást. Remélem, jól érezted magad a szünetben! Már várom, hogy találkozzunk, és elmeséljétek nekem is, mivel töltöttétek a szabadidőtöket! :) 

Ma kettő magyar órával kezdjük a tanulást. Azután matematika, ének-zene és testnevelés óráink lesznek. Jó munkát kívánok! Kitartást! :)


Mielőtt elkezdenénk a feladatokat, válaszolj a napi kérdéseimre!

- Mi a mai dátumunk?  Ma 2021. Április 07. van.

- Melyik hónapban vagyunk? Hogy hangzik ez a mondókánkban?

A tavaszi szünet alatt átléptünk Március hónapból Április hónapba. Az Április tavaszi hónap.




- Milyen nap van ma?



- Hogy telt a tavaszi szünet? Mivel töltötted az idődet?

- Kik ünneplik ma névnapjukat? (Herman, Manna) Fiú vagy lánynevek?

- Milyen ma az időjárás?

- Szereted, ha ilyen idő van kint? Miért?

- Melyik évszakban vagyunk?

- Hogyan kell felöltözni tavasszal?



- Melyek a tavaszi hónapok?


- Mondd el a mondókánkat a hónapokról! 

 

A tavaszi szünet előtt magyar órán megismerkedtünk a cs betűvel. A mai órákon ennek gyakorlását folytatjuk.

 

1. Betűk ismétlése: Szeretném, ha először is átismételnénk a tanult betűinket! Olvasd fel az ABC-ből az ismert betűket! Amelyeket még nem tanultuk, azokat ugord csak át!

 

2. A cs betű ismétlése: Ismételjük át, mit tudunk a cs betűről!

  • Nézd meg, hogyan néz ki ez a betű!
  • Hány betűből áll? Milyen betűkből? A cs betű egy c betűből és egy s betűből áll.
  • Mi a betű hívóképe? A csibe.
  • Miért? Mert a kiscsibe így csipog: csip-csip.
  • Hangoztasd a cs hangot!
  • Tudsz mondani olyan szót, ami cs hanggal kezdődik? Mondj 5-öt!
  • Hallgasd meg a dalt a cs betűről! Figyeld meg a szavakat a dalban! cs betűs dal
  • Emlékszel milyen cs betűs szavakat hallottál a dalokban? Sorolj fel amennyit csak tudsz! 


 

3. Kezdőbetűk: Gyakorlásként hoztam neked egy interaktív feladatot. Felül érkezni fognak sorban a képek. Nevezd meg a beérkező képet! Mondd el, milyen hanggal kezdődik! Válaszd ki a felsorolt betűk közül a megfelelőt és jelöld meg!  kép-kezdőbetű gyakorlás


4. cs hang szavakban: Hoztam neked még egy interaktív feladatot. Nevezd meg a képet! Fülelj nagyon: hallod-e a szóban a cs hangot? Figyelned kell a szó elejére, a szó végére és a szó közbeni hangokra is! Tedd a képeket a megfelelő csoportba! cs hang szavakban


5. Hangos olvasás: Most pedig gyakorolni fogjuk a cs betű hangos olvasását. Vedd elő az olvasókönyved! Nyisd ki a 121. oldalon! Szép hangosan, érthetően olvass!

  • Olvasd fel a kettő betűsort a rózsaszín részben!
  • Olvasd fel a kettő betűs szótagok közül az első három oszlopot!
  • Olvasd fel a 3 szóoszlopot!


6. cs-c megkülönböztetése: Nézzük meg, miben hasonlít és miben különbözik ez a kettő betű!

  • Hány betűből állnak? Milyen betűkből? - A c egy betűből, a cs kettő betűből áll. Áll egy c és egy s betűből.
  • Mi a hívóképük? - A c hívóképe a kisegér (cin-cin), a cs hívóképe a csibe (csip-csip).
  • Olvasd ki a kettő betűt! Hasonlít a hangjuk? - Ez a kettő betű kimondva is hasonló. Ezért nagyon fontos, hogy meg tudjuk őket különböztetni!

Hoztam neked néhány képet. Nevezd meg! melyik hangot hallod: c vagy cs? Figyelj, mert találsz kettő kakukktojást is!












7. Játékház munkafüzet 56.oldal: Vedd elő a Játékház munkafüzeted! Nyisd ki az 56. oldalon! Vegyél elő grafit ceruzát és színes ceruzákat! 

Feladatok:

1. feladat: Vegyél elő piros, kék, citromsárga és zöld színű színes ceruzákat! Színezd ki a nyilakat az irányuknak megfelelően! 

  • jobbra - kék
  • balra - piros
  • felfelé - citromsárga
  • lefelé - zöld

2. feladat: Olvasd fel a kettő betűt a középen! Ezt a kettő betűt kell keresned a szavakban. Nevezd meg a képet! Fülelj, melyik hangot hallod a kettő közül a szóban? Kösd a képeket a betűkhöz!

3. feladat: Rajzold át, majd másold át a mintákat!



8. cs-c megkülönböztetése: Mai utolsó feladatunkban a cs és c hang megkülönböztetését gyakoroljuk. Nevezd meg a fent érkező képet! Melyik hangot hallod a szóban: cs vagy c hangot? Jelöld meg a megfelelőt!  cs-c megkülönböztetése


Köszönöm az ügyes munkát! :)

Berni néni

04.07. szerda - ÉNEK-ZENE (4.óra)

Sziasztok! 

Ének óránk van. Hoztam nektek szép tavaszi dalokat, zenéket és egy kis húsvéti ismétlést is. Jó éneklést és zenehallgatást! :) 


1. Kezdjük egy kis mozgással az órát! Énekeld és mutogasd a Nyuszi Gyuszi című dalunkat!

2. A következő dalunk: Hol jártál báránykám? Énekeld el a dalt!

3. Az előző dalunkhoz kapcsolódóan hoztam neked egy játékos feladatot is. Válaszolj a kérdésekre!  Hol jártál...

4. Utolsó énekünk pedig a kedvenc tavaszi dalotok lesz: Tavaszi szél

5. Hoztam nektek egy kis videót is. Nézd és hallgasd meg! Remélem, tetszik!  Virágcsokor

 

Köszönöm, hogy ügyesen énekeltél! :)

Berni néni

04.07. szerda - TESTNEVELÉS (5.óra)

Sziasztok!

Mai utolsó óránk testnevelés lesz. Mozogjatok, tornázzatok ügyesen! Jó munkát! :)

 

1. Mondókázás: Végezzétek el a mondókákhoz tartozó mozgást és közben mondjátok is a szövegét!  Minden mondókát kétszer ismételjetek!

 

Hej, Gyula, Gyula, Gyula,  (kezekkel finoman a combok ütögetése)
szól a duda, duda, duda,  (kezekkel finoman a has ütögetése)
Pest, Buda, Buda, Buda,  (kezekkel keresztben a vállak ütögetése)
Pattogatott kukorica.  (ujjakkal a fejtető ütögetése)


Cini, cini muzsika,  (csípőre tett kézzel, kisterpeszben
táncol a kis Zsuzsika,  jobbra-balra fordulás)
jobbra dűl, balra dűl,  (jobbra-balra dőlés)
tücsök koma hegedül  (karokkal hegedülő mozgás utánzása)

 

Fél lábadat felemeled,  (először jobb, majd második ismétlésnél bal lábon ugrálás)
a másikat bicegteted,
bic-bic-bic,
sánta a bíbic.

 

2. Labdás gyakorlatok: Most pedig ügyesíteni fogjuk a kezeinket. Labdás gyakorlatokat fogunk elvégezni. Olyan labdával dolgozz, amit meg tudsz fogni egy kézben is! Ha nincs labdád, az sem gond! Fogj egy plüsst, lehetőleg olyat, amit lehet a földön görgetni! Mehet is a labdázás, hajrá! :)

  • Labda átadása fej fölött: Fogd a labdát a jobb kezedbe, tartsd a tested mellett oldalt, majd a fejed fölött add át a bal kezedbe! A könyökeid legyenek nyújtva, és minden átadás után engedd le oldalra a karjaid! 10 átadás
  • Labda átadása test előtt: Fogd a labdát a jobb kezedbe és a hasad előtt add át a bal kezedbe! A könyökeid legyenek nyújtva, átadás után hozd ki a karjaid oldalra! 10 átadás
  • Labda átadása hát mögött: Fogd a labdát a jobb kezedbe, a hátad mögött add át a balba! Minden átadás után hozd ki a kezeid oldalra! 10 átadás
  • Labda körbeadása hasnál: Add körbe a hasadnál a labdát elöl és hátul is! Jobbra és balra indítva 5-5 kör
  • Labda körbeadása térdnél: Hajolj előre és add körbe a labdát a térdednél elöl és hátul is! Jobbra és balra indítva 5-5 kör
  • Labda gurítása bokánál: Gurítsd/ görgesd körbe a bokádnál a labdát! Jobbra és balra indítva 5-5 kör 
  • Labda feldobása-elkapása: Két kézben fogd a labdát! Dobd fel, majd kapd el! Közepes magasságban dobj! Figyelj rá, hogy magad fölé dobj, ne kelljen elmozdulnod a helyedről!         10 dobás-elkapás

Remélem, jót mozogtál! :)

Berni néni