Szia!
Ma egy pár perces átmozgató tornát hoztam neked.Végezd el a videón szereplő gyakorlatokat. Remélem jól esik😀
Ági néni
Szia!
Ma egy pár perces átmozgató tornát hoztam neked.Végezd el a videón szereplő gyakorlatokat. Remélem jól esik😀
Ági néni
Sziasztok!
A mai napot matematikával folytatjuk. Legutóbb a 18-as számmal ismerkedtünk meg. A mai órán ezt a munkát fogjuk folytatni. Jó munkát! :)
1. Bemelegítés: Bemelegítésként végezd el a következőket!
2. Számlálás: Számláld meg a különféle színű és formájú alakzatokat! Írd az alakzatok melletti vonalra, hogy mennyit számoltál! Ha nem tudod kinyomtatni: Számold meg a képernyőn az alakzatokat! A matematika füzetedbe írd le, miből mennyit számoltál!
3. Összeadás 18-ig: Számold ki az összeadást az ujjaid vagy a számegyenesed segítségével! mennyi az eredmény? Jelöld a megfelelő számot! összeadás 18-ig
4. Kivonás 18-ból: Számold ki a kivonásokat a számegyenesed vagy az ujjaid segítségével! Húzd a megfelelő eredményt a kivonáshoz! kivonás 18-ból
5. Lila tankönyv 68. oldal: Vedd elő a lila matematika tankönyved! Nyisd ki a 68. oldalon! Vegyél elő egy kihegyezett grafit ceruzát is!
Feladatok:
6. Sárga tankönyv 67.oldal: Vedd elő a sárga matematika tankönyved! Nyisd ki a 67. oldalon! Ezen az oldalon a 18-as szám írását fogjuk gyakorolni! Vegyél elő egy grafit ceruzát és egy piros-kék ceruzát! Nagyon kérlek, hogy figyelj a 8-as szám helyes írására! Hoztam neked egy képet, hogy fel tudd eleveníteni, hogyan írjuk helyesen a 8-as számot!
Feladat:
El is készültél a mai matematika feladatokkal! Nagyon megdicsérlek, ügyesen dolgoztál! :)
Berni néni
Szia!
A mai napot matematika órával fogjuk folytatni. A szünet előtt megismerkedtünk a számokkal 20-ig. A 11-es számot pedig már egészen alaposan megtanultuk. A mai órán tovább gyakorolunk. Jó munkát! :)
1. Bemelegítés: Bemelegítésként végezd el a következőket!
2. Ujjkép-számjegy párosító 10-ig: Ismétlésként hoztam neked egy interaktív feladatot. Figyeld meg, mennyit mutat a kéz! Válaszd ki a hozzá tartozó számot és jelöld meg! ujjkép-számjegy
3. Hiányzó számok 20-ig: Hoztam neked egy számsorozatot, ahol 1-20-ig láthatod a számokat, de nem mindet. Néhány szám helyén ugyanis gyümölcsök vannak. Melyik szám helyét jelölik a gyümölcsök? Húzd a számokat a számsor alatti gyümölcsökhöz! hiányzó számok 20-ig
4. A 11-es szám: Ismételjük át a 11-es számot!
5. Számlálás-11: Számold meg mindkettő képen a virágokat! Melyik képen számoltál 11 virágot? Jelöld meg! virágok - 11
6. Lila tankönyv 28.oldal: Vedd elő a lila matematika tankönyved! Nyisd ki a 28. oldalon! Vegyél elő egy hegyes grafit ceruzát is! Szeretném, ha nagyon ügyesen és kitartóan dolgoznál a feladatokon! :)
Feladatok:
1. feladat: Számold meg hány gyermek ül a buszon! Hány gyermek száll még fel? Ennek megfelelően írjuk fel az összeadást! Már be is írták nekünk a gyermekek számát, neked csak össze kell adnod, hogy így hány utasa lesz a busznak! Írd az eredményt a négyzetekbe! A második képen pedig a leszálló utasokat kell kivonnunk az összes utas számából! Írd be az eredményt!
2. feladat: Hiányos számsorokat látsz. Írd be a négyzetekbe a hiányzó számokat! Használhatod segítségül a számegyenesed!
3. feladat: Látsz középen egy számegyenest 0-12-ig. Szeretném ha az ujjaddal lépegetve elszámolnál 0-12-ig! A számegyenes körül összeadásokat is kivonásokat látsz. Ezeket számold ki az ujjaid vagy a számegyenesed segítségével! Írd a kártyák fölé a megoldást! Kösd a kártyákat a számegyenes megfelelő számához!
7. Sárga tankönyv 23.oldal: Vedd elő a sárga matematika tankönyved! nyisd ki a 23. oldalon! Ez lesz mára az utolsó feladatod, kitartás! :)
Feladat: A feladat megkezdése előtt húzzunk egy-egy vonalkát a sorok végére, ahogy a példafeladatban is van, ez segíti a munka menetét! Számold meg a kék jelölővonal előtt és után a szélforgókat! Írd fel ennek megfelelően az összeadást! Add össze amennyit a vonal előtt és amennyit a vonal után számoltál! A megrajzolt vonalkád alá pedig írd fel ugyanezt az összeadást fordítva! Mit figyelsz meg ha kiszámolod az összeadások eredményét? (az eredményeket nem kell leírni, de ha segít, odaírhatjátok a sorok végére)
Köszönöm a munkád! Nagyon sokat dolgoztál ma matematika órán! :)
Berni néni
Jó reggelt! 💖
Véget ért a tavaszi szünidő, ma folytatjuk
az otthoni tanulást. Remélem, jól érezted magad a szünetben! Már várom,
hogy találkozzunk, és elmeséljétek nekem is, mivel töltöttétek a
szabadidőtöket! :)
Ma kettő magyar órával kezdjük a tanulást. Azután matematika, ének-zene és testnevelés óráink lesznek. Jó munkát kívánok! Kitartást! :)
Mielőtt elkezdenénk a feladatokat, válaszolj a napi kérdéseimre!
- Mi a mai dátumunk? Ma 2021. Április 07. van.
- Melyik hónapban vagyunk? Hogy hangzik ez a mondókánkban?
A tavaszi szünet alatt átléptünk Március hónapból Április hónapba. Az Április tavaszi hónap.
- Kik ünneplik ma névnapjukat? (Herman, Manna) Fiú vagy lánynevek?
- Milyen ma az időjárás?
- Szereted, ha ilyen idő van kint? Miért?
- Melyik évszakban vagyunk?
- Hogyan kell felöltözni tavasszal?
- Melyek a tavaszi hónapok?
- Mondd el a mondókánkat a hónapokról!
A tavaszi szünet előtt magyar órán megismerkedtünk a b betűvel. A mai órákon ennek gyakorlását, írását folytatjuk.
1. Betűk ismétlése: Szeretném, ha először is átismételnénk a tanult betűinket! Olvasd fel az ABC-ből az ismert betűket! Amelyeket még nem tanultuk, azokat ugord csak át!
2. Ismétlés - b: Ismételjük át az új betűnket!
Jó reggelt! 💖
Véget ért a tavaszi szünidő, ma folytatjuk az otthoni tanulást. Remélem, jól érezted magad a szünetben! Már várom, hogy találkozzunk, és elmeséljétek nekem is, mivel töltöttétek a szabadidőtöket! :)
Ma kettő magyar órával kezdjük a tanulást. Azután matematika, ének-zene és testnevelés óráink lesznek. Jó munkát kívánok! Kitartást! :)
Mielőtt elkezdenénk a feladatokat, válaszolj a napi kérdéseimre!
- Mi a mai dátumunk? Ma 2021. Április 07. van.
- Melyik hónapban vagyunk? Hogy hangzik ez a mondókánkban?
A tavaszi szünet alatt átléptünk Március hónapból Április hónapba. Az Április tavaszi hónap.
- Kik ünneplik ma névnapjukat? (Herman, Manna) Fiú vagy lánynevek?
- Milyen ma az időjárás?
- Szereted, ha ilyen idő van kint? Miért?
- Melyik évszakban vagyunk?
- Hogyan kell felöltözni tavasszal?
- Melyek a tavaszi hónapok?
- Mondd el a mondókánkat a hónapokról!
A tavaszi szünet előtt magyar órán megismerkedtünk a cs betűvel. A mai órákon ennek gyakorlását folytatjuk.
1. Betűk ismétlése: Szeretném, ha először is átismételnénk a tanult betűinket! Olvasd fel az ABC-ből az ismert betűket! Amelyeket még nem tanultuk, azokat ugord csak át!
2. A cs betű ismétlése: Ismételjük át, mit tudunk a cs betűről!
3. Kezdőbetűk: Gyakorlásként hoztam neked egy interaktív feladatot. Felül érkezni fognak sorban a képek. Nevezd meg a beérkező képet! Mondd el, milyen hanggal kezdődik! Válaszd ki a felsorolt betűk közül a megfelelőt és jelöld meg! kép-kezdőbetű gyakorlás
4. cs hang szavakban: Hoztam neked még egy interaktív feladatot. Nevezd meg a képet! Fülelj nagyon: hallod-e a szóban a cs hangot? Figyelned kell a szó elejére, a szó végére és a szó közbeni hangokra is! Tedd a képeket a megfelelő csoportba! cs hang szavakban
5. Hangos olvasás: Most pedig gyakorolni fogjuk a cs betű hangos olvasását. Vedd elő az olvasókönyved! Nyisd ki a 121. oldalon! Szép hangosan, érthetően olvass!
6. cs-c megkülönböztetése: Nézzük meg, miben hasonlít és miben különbözik ez a kettő betű!
Hoztam neked néhány képet. Nevezd meg! melyik hangot hallod: c vagy cs? Figyelj, mert találsz kettő kakukktojást is!
7. Játékház munkafüzet 56.oldal: Vedd elő a Játékház munkafüzeted! Nyisd ki az 56. oldalon! Vegyél elő grafit ceruzát és színes ceruzákat!
Feladatok:
1. feladat: Vegyél elő piros, kék, citromsárga és zöld színű színes ceruzákat! Színezd ki a nyilakat az irányuknak megfelelően!
2. feladat: Olvasd fel a kettő betűt a középen! Ezt a kettő betűt kell keresned a szavakban. Nevezd meg a képet! Fülelj, melyik hangot hallod a kettő közül a szóban? Kösd a képeket a betűkhöz!
3. feladat: Rajzold át, majd másold át a mintákat!
8. cs-c megkülönböztetése: Mai utolsó feladatunkban a cs és c hang megkülönböztetését gyakoroljuk. Nevezd meg a fent érkező képet! Melyik hangot hallod a szóban: cs vagy c hangot? Jelöld meg a megfelelőt! cs-c megkülönböztetése
Köszönöm az ügyes munkát! :)
Berni néni
Sziasztok!
Ének óránk van. Hoztam nektek szép tavaszi dalokat, zenéket és egy kis húsvéti ismétlést is. Jó éneklést és zenehallgatást! :)
1. Kezdjük egy kis mozgással az órát! Énekeld és mutogasd a Nyuszi Gyuszi című dalunkat!
2. A következő dalunk: Hol jártál báránykám? Énekeld el a dalt!
3. Az előző dalunkhoz kapcsolódóan hoztam neked egy játékos feladatot is. Válaszolj a kérdésekre! Hol jártál...
4. Utolsó énekünk pedig a kedvenc tavaszi dalotok lesz: Tavaszi szél
5. Hoztam nektek egy kis videót is. Nézd és hallgasd meg! Remélem, tetszik! Virágcsokor
Köszönöm, hogy ügyesen énekeltél! :)
Berni néni
Sziasztok!
Mai utolsó óránk testnevelés lesz. Mozogjatok, tornázzatok ügyesen! Jó munkát! :)
1. Mondókázás: Végezzétek el a mondókákhoz tartozó mozgást és közben mondjátok is a szövegét! Minden mondókát kétszer ismételjetek!
Hej, Gyula, Gyula, Gyula, (kezekkel finoman a
combok ütögetése)
szól a duda, duda, duda, (kezekkel finoman a has ütögetése)
Pest, Buda, Buda, Buda, (kezekkel keresztben a vállak ütögetése)
Pattogatott kukorica. (ujjakkal a fejtető ütögetése)
Cini, cini muzsika, (csípőre tett kézzel, kisterpeszben
táncol a kis Zsuzsika, jobbra-balra fordulás)
jobbra dűl, balra dűl, (jobbra-balra dőlés)
tücsök koma hegedül (karokkal hegedülő mozgás utánzása)
Fél lábadat felemeled, (először jobb, majd
második ismétlésnél bal lábon ugrálás)
a másikat bicegteted,
bic-bic-bic,
sánta a bíbic.
2. Labdás gyakorlatok: Most pedig ügyesíteni fogjuk a kezeinket. Labdás gyakorlatokat fogunk elvégezni. Olyan labdával dolgozz, amit meg tudsz fogni egy kézben is! Ha nincs labdád, az sem gond! Fogj egy plüsst, lehetőleg olyat, amit lehet a földön görgetni! Mehet is a labdázás, hajrá! :)
Remélem, jót mozogtál! :)
Berni néni