2020. április 22., szerda

Vizuális kultúra- Rajz


Kicsi drága elsőseim!!

Ma megyünk tovább a feladatokkal!!
A mai órára is hoztam nektek egy kis filmet amivel nagyon is egyet érte.
Mégpedig , hogy mindannyian művészek vagyon! Annyi különbséggel ,hogy mindenkinek más a nézőpontja!
De egy biztos, szerintem az egyik fontos kelléke a művésznek egy festő paletta amin a színek vannak rajta.
Mert hát na valljuk meg őszintén színek nélkül elég egyhangú lenne mind a művészet mind a világ! Nézzétek meg ezt a kis filmet!

Mese:



A feladatod pedig az, hogy készíts egy festő palettát nekem, de nem ám csak sima palettát, hanem rakunk bele egy kis csavart!

A színek ne festékből vagy színezve legyenek hanem tárgyak legyenek!
Mellékellek mellé egy általam készített minta darabot!


Na egy hasonlót szeretnék tőletek kapni! Lehet rajta több szín is!
Jó szórakozást kívánok hozzá!

Matematika 2020.04.22.

Kedves Gyerekek, a mai matematika órára is a természettel, Földünkkel kapcsolatos feladatokat hoztam, remélem ügyesek lesztek! Jó munkát!


1. kép: Számold meg, hány fa van a jobb oldalon és hány a bal oldalon és tedd ki a megfelelő relációs jelet!





2. kép: Számold meg miből mennyit látsz és írd a megfelelő helyre!




3. kép: 



4. kép:

Számkörbővítés:

Az óra további részében a Matematika tankönyvedre ( zöld) lesz szükséged, kérlek vedd elő!

62. oldal feladatai:
  • Bicikliversenyt rendeztek. A te feladatod, hogy beírd ki hanyadik helyen áll. Figyeld meg a biciklisek sapkájának színét!
  • Karikázd be a katicabogarakat hatosával!
  • Karikázd be a hangyákat nyolcasával!

63. oldal feladatai:
  • Számold meg hány gomba van és színezd ki a helyes számjegyet!
  • Írd be a hiányzó számokat a számsorba! 
  • Számold meg a dominó pöttyeit és írd be a megfelelő számjegyet, tedd ki a relációs jelet!

Nagyon ügyesen dolgoztál, biztos elfáradtál! Jó pihenést kívánok délutánra! Holnap várlak! Puszi, Lilla néni :)






Magyar 2. óra 2020.04.22.

Ezen a magyar órán is a Föld és annak védelmével foglalkozunk! Készítettem nektek sok érdekes feladatot, játékot, ahol még többet megtudhatsz erről a napról! Jó munkát!


Szelektív hulladékgyűjtés:

Mint, ahogy azt már az előző órán is láthattuk, Földünk tisztaságának megőrzésében fontos szerepet játszik a szelektív hulladékgyűjtés, hiszen sok hulladék újrafelhasználható.



1. kép: Vezesd a Pet palackot a megfelelő kukába! Figyelj, hogy a pontozott vonalon haladj! Milyen színű a kuka? Színezd ki a megfelelőre!




2. kép: Vezesd a hulladékokat a kukába a pontozott vonalon haladva, majd színezd ki a kukákat!


Fontos, hogy minden ember vigyázzon a környezetére, csak így őrizhetjük meg a Földünk tisztaságát. Te is tehetsz azért, hogy tisztább legyen az otthonunk!

1. kép: Nézd meg a képeket és válaszd ki, hogy melyik jó a Földnek és melyik rossz és kösd oda! Majd színezd ki azokat, amit a Föld szeret!




2. feladat: Nézd meg a feladat képeit és kösd a megfelelőhöz!



Bízom benne, hogy sokat megtanultál a Föld napjáról a feladatok által! A következőkben kettő feladatot hoztam nektek, remélem ügyesen megoldjátok! Jó munkát!

Föld napja Kvíz:



Föld napja memóriajáték:



Végezetül, ha van kedved színezd ki a Föld napjára készült színezőt!


Nagyon ügyes voltál! Várom az elksézült feladatokat! Lilla néni :)

Testnevelés 2020.04.22.

Kedves Gyerekek! Ahogyan azt már megszokhattátok, minden hétre hozok nektek egy elméleti feladatot is, hiszen ez is nagyon fontos. A mai órára is hoztam nektek egyet. Jó munkát! 

Kérjetek segítséget otthon a szüleitektől vagy nagyobb testvértől! Köszönöm a segítséget!

A feladat menete:
  • Nyissák meg a megadott linken a feladatot!  Feladat
  • A feladatban egy hiányos szöveget fognak találni.
  • Olvassák fel hangosan a gyerekeknek!
  • Ahol hiányzik a szó, álljanak meg, hogy a gyermek magától is be tudjon helyettesíteni egy szót.
  • Ha ez nehéznek bizonyul, akkor az üres helyre kattintva megjelenik egy lista, ezt olvassák fel a gyermekeknek!
  • A gyermek kiválasztja a szerinte megfelelő választ, erre rákattintva be lehet illeszteni a szövegbe.
  • Ha végeztek a történettel, az ellenőrzés gombra kattintva megjelenik a feladat értékelése. 

FONTOS: A gyermekeknek lehet segíteni kérdésekkel.
Például ha a szöveg így hangzik: "Ma szerda van. A mai napon is van testnevelés óránk. Minden héten összesen (______) testnevelés óránk van."
Meg lehet kérdezni, hogy "Hány testnevelés órád van a héten?"


Ha végeztél a feladattal, nagyon büszke lehetsz magadra, hiszen ez már egy kicsit nehezebb volt! Nagyon ügyes vagy, ha megoldottad!
A mai napon még annyit kérnék tőled, hogy ha teheted, menj ki a szabadba és játssz valamit, amit szeretsz! Ma van a Föld napja, ünnepeld meg egy nagy játszással a természetben!

Köszönöm, hogy ma is velem dolgoztatok! Puszi, Lilla néni :)

Magyar 1. óra 2020.04.22.

Kedves Gyerekek! Ma április 22 van a Föld napja, ezért egész nap ezzel a témakörrel fogunk foglalkozni, hogy minél szélesebb körbe megismerjük ezt a jeles napot! Jó tanulást kívánok!

Napindító:

Ma 2020. április 22. szerda van, névnapjukat ünneplik a Csillák!
Milyen név?
Sorold fel a hét napjait!
Milyen nap van ma?
Milyen jeles nap ez?

A mai első magyar órát egy mesének szenteljük. Kérd meg anyukádat, hogy olvassa fel neked a mesét. Figyelj nagyon mesehallgatás közben, hiszen a végén kérdéseke kell válaszolnod!

A Föld meséje


Egyszer volt, hol nem volt, volt a Világűrben egy bolygó. Messziről úgy nézett ki, mint egy kék üveggolyó. Irígykedve nézett rá a többi égitest, mert olyan gyönyörű volt.
A Nap nagyon- nagyon büszke volt rá, hiszen Õ melengette fényével minden reggeltől estig. Ápolta, nevelgette, figyelte, hogyan fejlődik rajta az Élet…
Gyönyörű kékségét a Földet borító tengerek, folyók, tavak adták. Smaragdszínben zöldelltek az erdők, mezők…, barnállottak a felszántott földek…, az állatok mozgalmassá tették.., az emberek pedig annyit használtak belőle, amennyire életükhöz szükségük volt.Mikor a Nap beküldte fénysugarait a felhők alá mélyen, azok vígan jelentették, hogy a Földön minden rendben! Színpompásan virítanak a virágok, a fák termései éretten kínálják magukat, a vizek lakói vígan lubickolnak a kristálytiszta tengerekben, majmocskák ugrándoznak a fákon, minden élőlény boldogan éli világát.
Egyszer aztán megváltozott minden!!!
Az Ember, aki nagyon régóta békességben élt a növényekkel, állatokkal, hirtelen önzővé vált. Kényelmesen, bőségben akart élni, nem érdekelte, milyen hatása van új életének a  Földre.
Ha fázott, kivágta a fákat, hogy azok tüzénél melegedjen, de nem ültetett helyettük másikat! Kihalászta a vízből a halakat mert éhes volt, de nem nevelt helyettük újakat .Leszakította az édes gyümölcsöket, de nem ápolta a termést adó növényeket, hogy teremhessenek újra. Önzése egyre nőtt!
Nagy házakban akart élni. Szép ruhákban akart pompázni. Gyorsan el szeretett volna jutni bárhová a Földön. Már nem volt elég a saját lába, járműveket talált ki magának. Nagy gyárakat épített, amiknek kéményéből dőlt a füst a tiszta levegőbe. A nagy hajóiból mérgező olaj szivárgott a tengerbe, felelőtlenül szétszórta a sok szemetet, levadászta az állatokat, és elfoglalta a helyüket.
A FÖLD SZENVEDETT!!!
A róla visszaverődő fényhírnökökkel a Naphoz kiáltott segítségért!
“Segíts! Az Ember észre sem veszi és elpusztít engem!!! Segíts kérlek, hogy megtisztulhassak, míg nem késő!!”
A Nap nagyon féltette a Földet, és folyton keresett, kutatott, mert nem tudta, hogyan segíthetne rajta.
Egyszer az egyik fényhírnök izgatottan jelentette: “Nap! Napocska! Találtam valakit, aki segíthetne a Földnek életben maradni! Igaz, KICSI…. az emberek gyereknek hívják, de nagyon sok van belőle! Képzeld! A gyerekek szeretik a Földet! Meglocsolják a virágokat, el ne hervadjanak. Télen a madárkáknak etetőt készítenek, éhen ne haljanak! Imádják az állatokat, símogatják, mosdatják, etetik őket, játszanak velük. Nem dobálják szét a szemetet! Sokat járnak az erdőbe, de nem tördelik az ágakat! Tudnak fára mászni,kedvesek, mosolygósak, szorgalmasak és legszívesebben folyton vízben lubickolnának a halacskákkal. Õket kérd meg, hogy segítsenek a Földnek megtisztulni, életben maradni!”
A Nap megértette az üzenetet és nem keresett tovább.Érezte, hogy a gyerekekre van szükség, és minden erejével Õket kezdte tanítani: Színpompás virágokat szórt a lábuk elé, hogy a gyerekek megszokják a szép színes növényeket maguk körül.Egész nyáron egészségesre sütötte kis testüket, hogy legyen erejük télire. Titkos üzeneteket súgott a fülükbe, hogy lássák milyen gyönyörű a természet amely szebbé teszi életüket és védjék minden erejükkel otthonukat a Földet.
A Nap nem csalódott. A gyerekek megértették, milyen nagy feladat vár rájuk. Azóta szorgalmasan gyűjtik a szemetet, az óvoda kertjébe növényeket ültetnek, magocskákat keltetnek, kis kezük munkáját figyelemmel kísérik, minden saját termésüknek örülnek. Enni adnak az állatoknak, ha fészekből kiesett madárkát találnak, segítenek visszatenni a helyére.
A Nap megnyugodott. Gyors fényhírnököt küldött a Földhöz, biztató üzenettel:
“Ne félj KINCSEM! Megmenekülsz! Elhasznált, szenvedő tested védi sok-sok gyermek!Okos felnőtté cseperednek majd, és nem felejtik el mennyi szép élményt kaptak tőled, amikor még kicsik voltak. Ha majd felnőttek lesznek, akkor sem fognak cserbenhagyni téged. Megtisztítanak, és megtanulnak úgy élni rajtad csodaszép KÉK BOLYGÓ, hogy ne fájjon neked!”

Válaszolj a kérdésekre!
  • Ki nevelte, ápolta, melegítette a Földet?
  • Mit tettek az emberek, ami miatt a Föld szenvedett?
  • Ki segít a Földnek életben maradni?

Remélem ügyesen válaszoltál a feltett kérdésekre, várlak a következő órán! Puszi, Lilla néni :)










Gyógytestnevelés

Szia!

Mára egy labdás tornát küldök Neked. 


Szép napot!

Ági néni