2020. május 25., hétfő

Magyar 2. óra 2020.05.25.

Kedves Gyerekek, a második magyar órán az írást fogjuk gyakorolni, így fontos, hogy ellenőrizd a tolltartód, hogy a ceruzáid hegye megfelelő legyen! Jó munkát!


Ujjtorna:

Mielőtt megkezdjük az írást fontos, hogy az ujjainkat is előkészítsük, mondjuk el az ismert mondókánkat!

" Ujjaimat tornáztatom, 
közben vígan mondogatom.
Kifordítom, befordítom,
lefordítom, felfordítom.
Zongorázom, furulyázom,
erős lett a két kezem.
A tornát befejezem."



Vonalvezetés gyakorlása:

1. kép: A vonal mentén menj el a járművekhez! Figyelj arra, hogy ne érj hozzá a többi vonalhoz!



2. kép: Folytasd az elkezdett sort! Próbálj minél pontosabban dolgozni!





A " h " betű írása:

A videó bemutatja a " h " betű helyes írását, kérek mindenkit nézze meg, többször is meg lehet nézni, ha szükséges!

Kérem, a szülőket, hogy írjanak egy " h " betűt A/4-es lapra, amit gyermek írjon át minél többször színes ceruzákkal!





Vedd elő a Játékház írásfüzetedet és nyisd ki!

35. oldal feladatai:

  • Az első sor " h " betűt írd át piros színű ceruzával!
  • A további sorokban grafitceruzát használj!
  • Figyelj a vonalvezetésre, a vonalközökre és a betűkapcsolásokra!
  • Fontos, hogy ne kapkodj és ne radírozz!
  • Színezd ki a macit!

Remélem gyönyörűen megírtad az oldalt, várom az elkészült munkákat! Büszke vagyok rád! Puszi, Lilla néni :)





Magyar 1. óra 2020.05.25.

Kedves Gyerekek, ma elkezdődik egy újabb hét a digitális oktatás keretein belül! Az elmúlt hetekben nagyon ügyesen dolgoztatok, remélem továbbra is ilyen szorgalmasak lesztek! Jó munkát kívánok a hétre! 



Napindító:

Ma 2020. május 25. hétfő van, névnapjukat ünneplik az Orbánok.
Milyen név?
Hogy telt a hétvégéd?
Mi volt a legjobb az elmúlt két napban?
Sorold fel az évszakokat!
Sorold fel a hónapokat!


Szókincsbővítés:

1. kép: Beszélj a képről!

Válaszolj a következő kérdésekre:

  • Hol játszódik?
  • Mit csinálnak a gyerekek?
  • Hány gyerek van a képen?
  • Hány felnőtt van a képen?
  • Milyen játékokat, játékszereket látsz?
  • Milyen évszak lehet?
  • Milyen ruhába vannak a gyerekek?
  • Te mivel játszanál szívesen?




2. kép: Beszélj a képről!

Válaszolj a következő kérdésekre:
  • Mi a helyszín?
  • Kiket látsz a képen?
  • Mit csinálnak a gyerekek?
  • Mit csinálnak a felnőttek?
  • Milyen állat van a ház tetején?
  • Milyen zöldségeket látsz?
  • Milyen évszak lehet?
  • Te mit szeretsz csinálni a kertbe?






Új betű gyakorlása:

A következő szavak mindegyikében van " ő " betű csak máshol. Az lesz a feladatod, hogy szótagolva eltapsolod és megkeresed benne az " ő " betűt és bekarikázod! A szülők segítségét kérem az olvasásban. Köszönöm. 

  • őszibarack
  • tető
  • őrbódé
  • testőr
  • lepedő
  • őzgida
  • égő
  • cső
  • csípő
  • ősember


Olvasás gyakorlása:

Vedd elő a Játékház képesolvasókönyvedet és nyisd ki!

62. oldal feladatai:
  • Olvasd el a magánhangzósort!
  • Olvasd el a szavakat!
  • Olvasd el a kékkel írt szavakat!
  • Olvasd el a mondatokat!
  • Karikázd be grafitceruzával az összes " ő " betűt, amit ezen az oldalon találsz!



Nagyon ügyesen dolgoztál, bízom benne, hogy ügyesen meg mostmár az olvasás is és sikerült megtanulni az " ő " betűt! Várlak a következő órán! Lilla néni :)


Testnevelés 2020.05.25.


Kedves Gyerekek! Elkezdünk egy újabb hetet. Ezen a héten is mindennap fogunk tornázni. Tudjátok, hogy a sok tanulás mellett a mozgás is nagyon fontos. Kezdjük is a mai órát!
Jó munkát!


1. Mondókázás
Bemelegítésként mondókázni fogunk. Végezzétek el a mondókákhoz tartozó mozgást és közben mondjátok is a szövegét! Ha nem vagytok biztosak benne, hogy hogyan kell a mozgást elvégezni, kérjetek segítséget! Minden mondókát kétszer ismételjetek!

Hej, Gyula, Gyula, Gyula,  (kezekkel finoman a combok ütögetése)
szól a duda, duda, duda,  (kezekkel finoman a has ütögetése)
Pest, Buda, Buda, Buda,  (kezekkel keresztben a vállak ütögetése)
Pattogatott kukorica.  (ujjakkal a fejtető ütögetése)

Cini, cini muzsika,  (csípőre tett kézzel, kisterpeszben 
táncol a kis Zsuzsika,  jobbra-balra fordulás)
jobbra dűl, balra dűl,  (jobbra-balra dőlés)
tücsök koma hegedül  (karokkal hegedülő mozgás utánzása)

Fél lábadat felemeled,  (először jobb, majd második ismétlésnél bal lábon ugrálás)
a másikat bicegteted,
bic-bic-bic,
sánta a bíbic.


2. Labdás gyakorlatok
Most pedig ügyesíteni fogjuk a kezeinket. Labdás gyakorlatokat fogunk elvégezni. Olyan labdával dolgozz, amit meg tudsz fogni egy kézben is! Ha nincs labdád, az sem gond! Fogj egy plüsst, lehetőleg olyat, amit lehet a földön görgetni! Mehet is a labdázás, hajrá! :)
  • Labda átadása fej fölött: Fogd a labdát a jobb kezedbe, tartsd a tested mellett oldalt, majd a fejed fölött add át a bal kezedbe! A könyökeid legyenek nyújtva, és minden átadás után engedd le oldalra a karjaid! 10 átadás
  • Labda átadása test előtt: Fogd a labdát a jobb kezedbe és a hasad előtt add át a bal kezedbe! A könyökeid legyenek nyújtva, átadás után hozd ki a karjaid oldalra! 10 átadás
  • Labda átadása hát mögött: Fogd a labdát a jobb kezedbe, a hátad mögött add át a balba! Minden átadás után hozd ki a kezeid oldalra! 10 átadás
  • Labda körbeadása hasnál: Add körbe a hasadnál a labdát elöl és hátul is! Jobbra és balra indítva 5-5 kör
  • Labda körbeadása térdnél: Hajolj előre és add körbe a labdát a térdednél elöl és hátul is! Jobbra és balra indítva 5-5 kör
  • Labda gurítása bokánál: Gurítsd/ görgesd körbe a bokádnál a labdát! Jobbra és balra indítva 5-5 kör 
  • Labda feldobása-elkapása: Két kézben fogd a labdát! Dobd fel, majd kapd el! Közepes magasságban dobj! Figyelj rá, hogy magad fölé dobj, ne kelljen elmozdulnod a helyedről!         10 dobás-elkapás

3. Utánozós játék
Óra végén pedig jöjjön egy kis utánozós játék. Ahogy mindig lenni szokott, képeket fogtok látni. Utánozzátok le pontosan, amit a képen láttok! Ugyanúgy álljon a kezetek, lábatok, minden testrészetek! Figyeljetek az irányokra is! Biztos vagyok benne, hogy szuperül leutánozzátok!




Köszönöm, hogy ma is kitartóan dolgoztál! Biztos vagyok benne, hogy a labdával is egyre ügyesedsz! Holnap találkozunk! Puszi, Lilla néni :)

Technika-életvitel és gyakorlat 05.25. hétfő

Kedves Gyerekek!
A mai óránkon igen sokféle dolgot fogunk csinálni: vágni, ragasztani, festeni is fogunk.
Ezen a héten vasárnap, és a következő hétfőn Pünkösdöt fogjuk ünnepelni. Ezért ma egy olyan virágot fogunk elkészíteni, ami erről az ünnepről kapta a nevét.
Kitalálod melyik virág lehet az?
1. pünkösdi orgona
2. pünkösdi rózsa
3. pünkösdi tulipán
Ezek közül a virágok közül kettőt csak kitaláltam. Egy rózsafajta az, amit elneveztek pünkösdi rózsának. Azért nevezik így, mert a pünkösdi időszakban nyílik. Nézzétek meg a képeken, hogy milyen szép ez a virág!


Nem csak szép, hanem nagyon illatos is. Ha láttok valahol egy ilyen virágot, szagoljátok meg! :)
Ma egy ilyen szép virágos bokrot fogunk készíteni.
Jó munkát!

Elsőként mindig azt nézzük meg, hogy milyen eszközökre lesz szükségünk. Nézd meg a képet! Nevezd meg, hogy milyen eszközöket látsz rajta! Vedd elő ezeket, és pakold ki az asztalodra! Mivel festeni is fogunk, terítsd le az asztalt újságpapírral!

Fehér papír, zöld színes ceruza, zöld színű tempera, víz, ecset, egy kis papír a festéknek, wc-papír guriga, piros színes papír, grafit ceruza, vonalzó, olló, ragasztó, zsírkréta (ha nincs festéked)
Ha mindent előkészítettél, kezdheted az alkotást! Dolgozz pontosan, precízen, de élvezd a munkát! :)


Köszönöm a mai órai munkád! Várom a képet az elkészült alkotásról! Mindig öröm nézni őket, hiszen nagyon ügyesen dolgozol! Nagyon büszke vagyok rád! :)
Köszönöm mindenkinek, aki segített a gyerekeknek!
További szép hetet kívánok!
Berni néni