2021. március 26., péntek

T2 anyaga: 03.26. - MAGYAR (3.óra)

Ezt az anyagot kérem csak az a tanuló/tanulók készítsék el, akikkel privátban ezt megbeszéltem! Nem halad az egész osztály egy ütemben, ezért van szükség a különböző tananyagokra. Köszönöm!

 

Szia!

A mai magyar órán folytatjuk a b betű tanulását, gyakorlását. Jó munkát! :)

 

1. Ismétlés: Ismételd át a b betűről tanultakat!

  • Nézd meg, hogyan is néz ki az új betűnk! Ez a b betű.
  • Merre néz a b betű pocakja?
  • A b betű képe a buborékfújó.
  • Hangoztasd a b betűt!
  • Nézd meg, hogyan néz ki ez a betű leírva!
  • Hasonlít-e ez a betű más betűkre? A b betű hasonlít a d és a p betűkre. Ma megtanuljuk, hogyan tudod ezeket nagyon ügyesen megkülönböztetni egymástól.
  • Mondj 5 olyan szót, ami b hanggal kezdődik!

2. b-d-p megkülönböztetése: Nézzük meg, miben hasonlítanak ezek a betűk!

  • Olvasd fel balról-jobbra haladva a 3 betűt!
  • Mit veszel észre? Nagyon hasonlóan néznek ki. Nekünk nagyon fontos, hogy meg tudjuk különböztetni őket egymástól!
  • Miben különböznek?
  • a b pocakja jobbra néz, a szára felfelé
  • a d pocakja balra néz, a szára felfelé
  • a p feje jobbra néz, a szára lefelé
  • Ezek a betűk kimondva is nagyon hasonlóak. Játsszunk egy kicsit: kérd meg anyát, hogy felváltva mondja neked a 3 betűt legalább 3-3szor, te pedig mutass rá arra, amit anyától hallottál! 
  • Mondj mindhárom betűvel 2-2 szót!


 

3. b-d-p: Vegyél elő grafit ceruzát! Olvasd ki a sor elején bekeretezett betűt! A sorban keresd meg az összes ugyanilyen betűt és keretezd be!

 

4. Betűválogató: Válogasd ki a betűket! Először is olvasd ki a csoport betűjét! Ezekbe a csoportokba kell beletenned a b, d és p betűket! Csoportosítsd az összeset! Mindig olvasd ki hangosan is a betűket!  betűválogató

 

5. b-d megkülönböztetése: Vegyél elő egy kék és egy zöld színes ceruzát! Színezd a b betűket kékre! Színezd a d betűket zöldre! Számold meg mennyi b és d betűt találtál! Írd a négyzetbe!

 

6. b-d szavak elején: Nevezd meg a képet! Milyen hanggal kezdődik a szó: b vagy d hanggal? Jelöld a megfelelő betűt!  b-d szavak elején

 

+1 feladat:  Csoportosítsd a képeket! csoportosító

Köszönöm a munkád! Már nagyon ügyesen megtanultad a b betűt! :)

Berni néni 

T2 anyaga: 03.26. péntek - MATEMATIKA (1.óra)

Ezt az anyagot kérem csak az a tanuló/tanulók készítsék el, akikkel privátban ezt megbeszéltem! Nem halad az egész osztály egy ütemben, ezért van szükség a különböző tananyagokra. Köszönöm!

Jó reggelt! 💜

Elérkezett a hét utolsó tanítási napja. A mai napon matematika, informatika, magyar, környezetismeret és testnevelés óráink lesznek. Jó munkát kívánok mindenkinek! :)

Mielőtt elkezdenénk a feladatokat, válaszolj a napi kérdéseimre!

- Mi a mai dátumunk?  Ma 2021. Március 26. van.

- Melyik hónapban vagyunk? Hogy hangzik ez a mondókánkban?



- Milyen nap van ma? A hét hanyadik napja ez?



- Milyen nap volt tegnap?

- Milyen nap lesz holnap? Lesz-e tanulás?

- Kik ünneplik ma névnapjukat? (Emánuel, Larissza, Manuéla) Fiú vagy lánynevek?

- Milyen ma az időjárás?

- Szereted, ha ilyen idő van kint? Miért?

- Melyik évszakban vagyunk?

- Hogyan kell felöltözni tavasszal?



- Melyek a tavaszi hónapok?


- Ismételjük át a mondókánkat a hónapokról! 

 

1. Bevezetés, ismétlés: Végezd el a feladatokat!

  • Számolj el 0-20-ig úgy, hogy a számegyenesen mutatod a számokat!
  • Most próbálj meg elszámolni számegyenes nélkül 0-20-ig!
  • Számolj el 10-0-ig visszafelé ugyanígy!
  • Mutass rá a számegyenesen: 10, 8, 11, 5, 12, 20, 15, 2, 0, 17, 1 !

 

2. Számlálás: Vegyél elő egy grafit ceruzát! Számláld meg, miből mennyit látsz a képen! Írd a számot a kis képek melletti vonalra!

 

3. Hiányos számegyenes: Vedd elő a számegyenesed, ez segítségedre lehet a feladatban. Hoztam neked számegyeneseket, melyekből hiányzik 1-1 szám. Melyik szám hiányozhat a zöld négyzet helyéről? Gondold ki és jelöld a megfelelőt!  hiányos számegyenes


4. Sárga tankönyv 19-20. oldalak: Vedd elő a sárga tankönyved! Legyen nálad egy grafit ceruza is! Nyisd ki a könyvet a 19. oldalon! Megpróbálhatod egyedül megkeresni a 19. oldalt, hiszen már ismered ezt a számot!

Feladatok:

19.o.: Számláld meg a képeket mindkettő oldalon! Hogy ne felejtsd el, írd a keret fölé/ mellé a számot! Gondold ki, hogy a kettő oldal közül melyik több, kevesebb vagy egyenlőek-e! Írd középre a megfelelő jelet! <  >  =

20.o.: Ebben a feladatban nem neked kell számlálnod, megadták neked a számokat a négyzetek sarkában! A példában láthatod, hogy az egyik oldalon 13 a másik oldalon 11 csákó van. A kacsacsőr a 13 felé van nyitva, hiszen az a több. A feladatban neked kell rajzolnod!

  • Nézd meg a számot a sarkokban!
  • A számnak megfelelően rajzolj figurákat! (kör, háromszög, csillag, szív bármi)
  • Írd a megfelelő jelet a kettő kupac közé! <  >  =


5. Párkereső 10-20-ig: Hoztam neked egy memóriajátékot. Számokat találsz benne 10-20-ig. Találd meg a párokat!  memória számokkal


+1 feladat: Számold ki az összeadásokat! Az eredménynek megfelelő számot jelöld meg! 

összeadás 10-es számkörben

 

Végeztünk mára a matematika órával. Nagyon megdicsérlek! :)

Berni néni

03.26. péntek - KÖRNYEZETISMERET (4.óra)

Sziasztok!

A mai környezetismeret órán folytatjuk a madarak megismerését. Jó munkát! :)

1. Ismétlés: Röviden ismételjük át, mit kell tudnunk a madarakról! Szeretném, ha felsorolnál 5 tudnivalót róluk!

 

2. Kvíz: Hoztam neked egy kvízjátékot! Válaszolj a kérdésekre a képek segítségével! A kérdések és egyes válaszok elolvasásában kérhetsz segítséget!  madaras kvíz


3. Tankönyv: Vedd elő a környezetismeret tankönyved! Nyisd ki a 37. oldalon! Vegyél elő egy grafit ceruzát is! Feladataid:

1. feladat:

Válaszolj a kérdésekre! Segítségként előtte megbeszélhetitek a válaszokat a leírtak szerint.

  • Milyen állatokat látsz a képen? - Madarakat.
    Tudod a nevüket? - gólya, fecske, cinege, fakopács (harkály)
    Miben hasonlítanak? - toll fedi testüket, kettő lábuk van, szárnyaikkal repülnek stb.

2. feladat:

Melyik madárhoz tartoznak a képek? Kösd össze! Négy madarat látsz középen: gólya, fecske, cinege és fakopács. Nevezd meg amit a képeken látsz! Melyik madárhoz tartozhat? 

  • Melyik toll melyik madárhoz illik? 
  • Melyik eledelt eszik a madarak?
  • Melyik madár hol lakik?


4. Madárfajták: Párosítsd a madarak neveit a képekkel! A madarak nevének elolvasásában kérhetsz segítséget! Válaszd ki a hozzá tartozó képet! madárfajták


5. Párosító: Hoztam még egy párosítós játékot. Minden madárról kettő képet találsz, de a képek nem egyformák. Találd meg a párokat!  madaras párosító

Köszönöm a munkád! :) Még lesz ma egy testnevelés óránk, de szeretnék itt elköszönni a hétvégére. Nagyon köszönöm az egész hetes kitartásotokat, szorgalmatokat! Nagyon büszke vagyok rá, hogy ilyen ügyes gyerekek járnak a 2.b osztályba! :) Remélem, hamarosan találkozunk, nagyon hiányoztok! Kellemes hétvégét Mindenkinek! :) 💕

Berni néni

03.26. péntek - MAGYAR (3.óra)

Sziasztok Gyerekek!

A mai napot magyar órával folytatjuk. Tegnap megismerkedtünk egy új betűvel, ennek gyakorlására hoztam ma feladatokat nektek. Jó munkát! :)

1. Ismétlés: Ismételjük át a cs betűt!

  • Nézd meg, hogyan néz ki ez a betű!
  • Hány betűből áll? Milyen betűkből? A cs betű egy c betűből és egy s betűből áll.
  • Mi a betű hívóképe? A csibe.
  • Miért? Mert a kiscsibe így csipog: csip-csip.
  • Hangoztasd a cs hangot!
  • Tudsz mondani olyan szót, ami cs hanggal kezdődik?
  • Hallgasd meg a dalt a c és cs betűkről!  c-cs dal
  • Hallgasd meg a dalt a cs betűről! Figyeld meg a szavakat a dalban! cs betűs dal
  • Emlékszel milyen cs betűs szavakat hallottál a dalokban? Sorolj fel amennyit csak tudsz! 


  

2. Mondatalkotás: Hoztam neked képeket. Szeretném, ha mondanál mindegyik képről 1-1 szép hosszú mondatot! Figyeld meg: hallod-e az általad mondott mondatban a cs hangot valahol?








3. Szó-kép egyeztetés: Olvasd el a szavakat! Megfigyelheted, hogy ezek a szavak ugyanazzal a hanggal kezdődnek. Melyik ez a hang? Párosítsd a szavakat a megfelelő képekkel!  szó-kép egyeztetés


4. Játékház munkafüzet: Vedd elő a Játékház munkafüzeted! Nyisd ki az 54. oldalon! Vegyél elő grafit ceruzát és színes ceruzákat! 

1. Színezd ki a nyilakat a megadott színekkel!
  • jobbra - kék
  • balra - piros
  • felfelé - citromsárga
  • lefelé - zöld

2. Olvasd el a képek melletti mondatokat! Rajzolj és színezz a mondatoknak megfelelően!

3. Rajzold át, majd másold le a mintát!

 

5. Gyakorlás: Pótold a szó utolsó szótagját!  szótagok

Köszönöm az ügyes munkád! :)

Berni néni

03.26. péntek - MATEMATIKA (1.óra)

Jó reggelt! 💜

Elérkezett a hét utolsó tanítási napja. A mai napon matematika, informatika, magyar, környezetismeret és testnevelés óráink lesznek. Jó munkát kívánok mindenkinek! :)

Mielőtt elkezdenénk a feladatokat, válaszolj a napi kérdéseimre!

- Mi a mai dátumunk?  Ma 2021. Március 26. van.

- Melyik hónapban vagyunk? Hogy hangzik ez a mondókánkban?



- Milyen nap van ma? A hét hanyadik napja ez?



- Milyen nap volt tegnap?

- Milyen nap lesz holnap? Lesz-e tanulás?

- Kik ünneplik ma névnapjukat? (Emánuel, Larissza, Manuéla) Fiú vagy lánynevek?

- Milyen ma az időjárás?

- Szereted, ha ilyen idő van kint? Miért?

- Melyik évszakban vagyunk?

- Hogyan kell felöltözni tavasszal?



- Melyek a tavaszi hónapok?


- Ismételjük át a mondókánkat a hónapokról! 

 

1. Bevezetés: Végezd el a következőket!

 

2. Számlálás: Számláld meg melyik képből mennyit találsz! Írd a vonalra amennyit számláltál! Ha nem tudod kinyomtatni: írd le a füzetedben mennyit számláltál a képekből!


 

3. Sárga tankönyv 64-65.oldal: Vedd elő a sárga matematika tankönyved! Vegyél elő egy grafit ceruzát is! Nyisd ki a könyved a 64. oldalon!

64.oldal: Ezen az oldalon az összeadást és kivonást fogjuk gyakorolni. Írd fel a képeknek megfelelően az összeadásokat és kivonásokat! Az elsőnél leírom a példát:

  • 10+7=17
  • 7+10=17
  • 17-10=7
  • 17-7=10

65.oldal: 

  1. Figyeld meg a számegyenest! Láthatod, hogy az összeadásokat a 17-es számhoz kötöttük. Pótold a hiányzó számot az összeadásból úgy, hogy az eredmény 17 legyen!
  2. Oldd meg az összeadásokat! Írd az eredményt a négyzetekbe!
  3. Írd be a számokat a kacsacsőrnek megfelelően! Mindig 1-el kisebb számot írj! 17 > 16 > ...

 

4. Füzet: Vedd elő a matematika füzeted! Legyen nálad egy hegyes grafit ceruza és egy piros ceruza is! 

  • Másold le a füzetedbe a kivonásokat!
  • Számold ki! Írd az eredményt a = jel után!
  • A kiszámolt eredményeket nézd: Mely számok párosak? Karikázd be pirossal!

5. Soralkotás: Nézd meg, hogyan következnek egymás után a képek! Mi következik a sorban? Jelöld meg!  soralkotás

Köszönöm a munkád! Nagyon megdicsérlek az ügyes számolásért! :)

Berni néni

03.26. péntek - INFORMATIKA ÓRA (2.óra)

Sziasztok!

Mivel egész héten nagyon ügyesen dolgoztatok, sok-sok játékot hoztam nektek ma informatika órára. használjátok ügyesen az egeret és a billentyűket! :)

 

Ezen az oldalon többféle nyuszis játékot találsz:

Húsvéti kirakók:

Memóriajátékok:


Berni néni

03.26. péntek - TESTNEVELÉS ÓRA (6.óra)

Sziasztok Gyerekek!

A mai torna órához jó mozgást kívánok! :)

1. Tornázz a videóval!  tornás videó

2. Végezd el a következőket!

  • Állj vigyázzba!
  • Emeld a karjaid oldalra! Engedd le!
  • Lépj előre kettőt!
  • Lépj hátra egyet!
  • Fogd meg két kézzel a fejed! Engedd el!
  • Guggolj le! Állj fel!
  • Csukd be a szemed! Emeld fel a kardjaid előre!
  • Engedd le a karjaid és nyisd ki a szemed!
  • Ugorj egyet előre!
  • Ugorj egyet hátra!
  • Emeld ki előre a jobb lábad! Engedd vissza!
  • Emeld ki oldalra a bal lábad! Engedd vissza!
  • Lépj egyet jobbra!
  • Lépj egyet balra!
  • Tapsolj hármat!

 

3. Sétálj egyet a szabadban!

Remélem, jól esett a mozgás! :)

Berni néni