2021. március 16., kedd

T2 anyaga: 03.16. kedd - MATEMATIKA ÓRA (1-2.óra)

Jó reggelt! 💚

Remélem, kipihentétek magatokat a háromnapos hétvégén! Folytatjuk az otthoni tanulást. Ma kettő matematika órával kezdjük a tanulást. Azután hittan,testnevelés és környezetismeret óráink lesznek. Jó munkát kívánok! :)

Mielőtt elkezdenénk a feladatokat, válaszolj a napi kérdéseimre!

- Mi a mai dátumunk?  Ma 2021. Március 16. van.

- Melyik hónapban vagyunk? Hogy hangzik ez a mondókánkban?



- Milyen nap van ma?


- Milyen nap volt tegnap?

- Kik ünneplik ma névnapjukat? (Henriett, Henrietta) Fiú vagy lánynevek?

- Milyen ma az időjárás?

- Szereted, ha ilyen idő van kint? Miért?

- Melyik évszakban vagyunk?

- Hogyan kell felöltözni tavasszal?



- Melyek a tavaszi hónapok?


- Mondd el a mondókánkat a hónapokról! 

 


1. Bemelegítés: Hallgasd meg a dalt: Számolós dal ! Végezd el a következőket:

  • Számolj el 0-10-ig! Mutasd az ujjaidon is!
  • Számolj el visszafelé 10-0-ig! Mutasd az ujjaidon is!
  • Mutasd a kezeden: 3, 7, 9, 0, 4, 10, 1, 5, 2,  6, 8 !
  • Mennyit mutat a kéz?







2. Ujjkép-számjegy párosító: Nézd meg a fent érkező képet! Kezeket látsz rajta. Mennyit mutat a kéz? Mondd el, majd válaszd ki a számok közül a megfelelőt!  ujjkép-számjegy párosító

 

3. Csoportosító 1-5-ig: Ebben a feladatban 5 csoportba kell kiválogatnod a képeket. A képek közt találsz dobókockákat, kezeket, figurákat. Számolj és csoportosíts!  csoportosító 1-5-ig

 

4. Számlálás: Számláld meg a különféle tavaszi bogarakat! Írd a négyzetbe amennyit számláltál!


5. Gyakorló lap: Hoztam neked egy gyakorló feladatlapot. Ezekkel a feladatokkal most a 9-es számot tudod gyakorolni.

Feladatok:

  1. A fenti számsorban karikázd be a 9-es számot!
  2. Színezz ki 9 golyót bármilyen színnel!
  3. Írd le a 9-eseket!
  4. Színezd ki azokat az elemeket, amelyekbe 9-es szám van írva!
  5. Számold meg a narancsokat!
  6. Számold meg a katicát pöttyeit! Kösd a katicákat a megfelelő számokhoz!



6. Miből van 9: Számold meg mindkettő képen a gyümölcsöket! Melyik gyümölcsből számoltál 9-et? Jelöld meg!  Miből van 9?

 

7. Piros-kék korongok: Párosítsd a képeket! Úgy kell megtalálnod a párokat, hogy összesen 9 korongod legyen! A kék korongokhoz keresd a piros korongokat!  Piros-kék korongok (9)

 

8. Összeadás-kivonás: Ebben a feladatban színezned kell! vegyél elő színes ceruzákat! Számold ki az ujjaid segítségével az összeadásokat-kivonásokat! Színezz a megadott színek szerint! 



Mivel ma rengeteget dolgoztál, így szorgalmi feladatot mára nem hoztam neked.

Köszönöm a munkád! Nagyon sokat dolgoztál matematikából! Megdicsérlek! :)

Berni néni

Húsvétra készülünk 2.

  Hittan

Húsvétra készülünk

Kedves Szülők!

A tavaszi szünetig négy hittanóra lesz. Ennek megfelelően az alábbiakban több órára való anyagot találnak. Azt ajánlanám, hogy a Jézus életéről szóló rajzfilmeket vetítsék le a gyermeküknek jutalomképpen a tanulás után. Visszaküldendő feladatot nem kérek.


Hallgassák meg az alábbi zeneszámokat!

Az én Istenem formagyakorlat

Hús vér templom - Sztojka Armandó

A mennyben tudnak rólad

Győzni fogunk


Ismerjék meg a húsvét történetét az alábbi bemutatók (ppt) segítségével!





Olvassák el a digitális tankönyvet!

Jézus útja a kereszttel - digitális tankönyv

Az emmausi tanítványok útja - digitális tankönyv


Feladat: Nézzék meg az alábbi rövid rajzfilmeket!

Az első karácsony

Jézus csodái

Az utolsó vacsora

A húsvéti történet

Tekintsék meg gyermekükkel az alábbi rövid filmeket!

Papírszínház: Feketepéntek

Papírszínház: Sírás helyett öröm/húsvét

Áldás, békesség!

Ildikó néni


03.16. kedd - MATEMATIKA ÓRA (1-2.óra)

Jó reggelt! 💚

Remélem, kipihentétek magatokat a háromnapos hétvégén! Folytatjuk az otthoni tanulást. Ma kettő matematika órával kezdjük a tanulást. Azután hittan,testnevelés és környezetismeret óráink lesznek. Jó munkát kívánok! :)

Mielőtt elkezdenénk a feladatokat, válaszolj a napi kérdéseimre!

- Mi a mai dátumunk?  Ma 2021. Március 16. van.

- Melyik hónapban vagyunk? Hogy hangzik ez a mondókánkban?



- Milyen nap van ma?


- Milyen nap volt tegnap?

- Kik ünneplik ma névnapjukat? (Henriett, Henrietta) Fiú vagy lánynevek?

- Milyen ma az időjárás?

- Szereted, ha ilyen idő van kint? Miért?

- Melyik évszakban vagyunk?

- Hogyan kell felöltözni tavasszal?



- Melyek a tavaszi hónapok?


- Mondd el a mondókánkat a hónapokról! 


1. Bemelegítés: Bemelegítésnek végezd el a következőket!

  • Számolj el 0-20-ig!
  • Számolj el 20-0-ig visszafelé!
  • Számold meg, mennyi színes ceruza van a tolltartódban!
  • Mutasd a kezeden: 12, 9, 16, 8, 0, 10, 15 !
  • Mondd el a számok kisebb és nagyobb számszomszédait!


 

2. Páros/páratlan: Már sokszor gyakoroltuk, hogy melyek a páros és páratlan számok. Ebben a feladatban ki kell őket válogatnod. Tedd a számokat a megfelelő csoportba! Segítségül használhatsz számegyenest!  páros/páratlan



3. Lila tankönyv 56-57. oldalak: Vedd elő a lila színű matematika tankönyved! Vegyél elő egy kihegyezett grafit ceruzát is! Nyisd ki a könyvet az 56. oldalon!

56.oldal feladatai:

  1. Írd fel a kivonásokat a számegyenes és a piros nyilak szerint!
  2. A második órás feladatot HAGYD KI!! Az órával egy későbbi órán fogunk foglalkozni, akkor térünk vissza ehhez a feladathoz.
  3. A harmadik feladatban nézd meg, mi a kis b betű értéke! Mindig úgy kapod meg a b értékét, ha az a-hoz hozzá adsz 4-et! Tehát: ha a fenti számot látod, adj hozzá 4-et és írd le az alsó négyzetbe! Ha a lenti szám van megadva, vegyél el belőle 4-et, és írd a fölötte lévő négyzetbe!

 

57.oldal feladatai:

  1. Karikázd be azokat a formákat, amelyek pontosan ugyanolyanok, mint a bekarikázott forma!
  2. Számold ki az összeadásokat! Írd be az eredményt!
  3. Az utolsó feladatban a nyilak a 16-os számra mutatnak. Ez azt jelenti, hogy az összeadások eredménye mindig 16 legyen! A karikákban lévő számokhoz mennyit kell adni, hogy 16-ot kapj? Írd a négyzetbe a megfelelő számot! Ne felejtsd el a nyílra felírni az összeadás jelét!

 

4. Kivonás 16-ból: Olvasd ki hangosan a kivonásokat! Számold ki! Párosítsd a megfelelő eredménnyel!  kivonás 16-ból

 

5. Összeadás-kivonás: Hoztam neked egy feladatlapot. Ha nem tudod kinyomtatni, akkor sincs semmi baj. Írd le ez esetben a matematika füzetedbe az összeadásokat és kivonásokat és a füzetedben dolgozz! A feladatod ez lesz: Először is, számold meg a gyümölcsöket! Írd a négyzetbe! Ezután számold ki az összeadásokat, kivonásokat! Ha elfelejtenéd, felírhatod a megoldásokat a műveletek mellé! Színezd ki azokat a műveleteket, amelyek eredménye megegyezik a gyümölcsök számával! Tehát: ha 4 gyümölcsöt számoltál és az összeadás eredménye 4, akkor színezel! Ha az összeadás eredménye 5, akkor fehéren hagyod!



6. A 16-os szám bontása: Vedd elő a hazaküldött feladatlapok közül, amit a képen látsz! Bontsd a 16-os számot a lufiknak megfelelően! Segítségül használhatsz korongokat: tegyél ki 16 korongot! Tegyél belőle bal/jobb oldalra annyit, amennyi a lufiba van írva! Nézd meg, mennyi korong marad a jobb/bal oldalon!



7. Több-kevesebb: Számold meg a virágokat mindkettő képen! Hol számoltál többet? Jelöld meg!  több-kevesebb

 

8. Kirakó: Óra végére hoztam neked egy kirakót. A képen számokat fogsz látni, ha ügyesen kirakod a képet.  számos kirakó

 

Köszönöm a sok-sok munkát matematikából! Nagyon megdicsérlek! :)

Berni néni

03.16. kedd - KÖRNYEZETISMERET ÓRA (5.óra)

Kedves Gyerekek!

A mai környezetismeret órán a tavasszal fogunk foglalkozni. Ahogy látjátok és érzitek, lassan megérkezik a tavasz nem csak a naptár szerint. Nagyon sokat beszéltünk a tavaszról. Rengeteg mindent megtanultatok róla, de szeretném, ha a mai órán még a tavasszal foglalkoznánk. Jó munkát! :)

 

1. Tudnivalók a tavaszról: Szeretném, ha elmondanál mindent, amit már tudsz a tavaszról! Ebben segítségedre lesznek képek és kérdések. Amit csak tudsz, mondj el magadtól!



  • Melyik évszakban vagyunk?
  • Melyik a három tavaszi hónapunk?
  • Milyen tavasszal az időjárás? (Süt a nap? Meleg van? Esik valami? Fúj a szél? Van-e köd?)
  • Hogyan szoktunk felöltözni tavasszal?
  • Mit csinálnak a madarak tavasszal?
  • Mi történik a virágokkal, fákkal tavasszal?
  • Milyen kis élőlények jelennek meg?


2. Feladatlap I.: Vedd elő a képen látható haza küldött feladatlapot! Vegyél elő grafit ceruzát, és színes ceruzákat is!

Feladatok:

  1. Az első feladaton három napig kell dolgoznod: kedd, szerda és csütörtök. Minden nap rajzold be, hogy milyen volt aznap a napsütés, a hőmérséklet, a szél és a csapadék. Ehhez küldök egy képet, amelyik segítségével be tudod rajzolni az aznapi időjárást. (a feladatlap alatt látható)
  2. A második feladatban az olvasáshoz kérhetsz segítséget. Ki kell választanod a mondatok közül, hogy melyik igaz a tavaszra!
  3. Az utolsó feladatban is kérj segítséget a hosszú mondatok elolvasásához! Egészítsd ki a rajzot a leírás alapján! Szép színes rajzot készíts!

3. Kvíz: Hoztam neked egy interaktív kvízjátékot a tavaszról. Válaszolj a kérdésekre a képek és állítások kiválasztásával!  Kvíz - tavasz

 

4. Feladatlap II.: Vedd elő a képen látható haza küldött feladatlapot! Vegyél elő grafit ceruzát, és színes ceruzákat is!

Feladatok:

  1. Kösd össze a kerti szerszámokat a neveikkel!
  2. Rajzolj egy virágoskertet! Szeretném, ha a kertről fel lehetne ismerni, hogy a rajzodon tavasz van!

5. Kerti munkák: Hoztam neked egy interaktív feladatot, ami a kerti munkákról szól. A mondatok olvasásában kérhetsz segítséget. Hogyan kell kertészkedni tavasszal? Mivel, mit kell elvégezni? Mit használunk hozzá? Fejezd be a mondatokat a megfelelő állítás jelülésével!  Tavasz - kerti munkák

 

6. Memóriakártya: Óra végére egy tavaszi memóriajátékot hoztam neked.  Memóriajáték - tavasz


Köszönöm a munkád! :)

Berni néni

03.16. kedd - TESTNEVELÉS ÓRA (4.óra)

Sziasztok!

A mai testnevelés órára kettő szuper feladatot hoztam nektek. Jó mozgást! :)

1. Torna: Állj vállszélességű terpeszbe! Tedd a kezeid csípőre!

.      Fejkörzés mindkét irányban (csípőn a kéz, kis terpesz) 4-4 kör

·         Fejfordítás jobbra-balra 4-4 ismétlés

·         Fejhajlítás előre-hátra 4-4 ismétlés

·         Fejdöntés jobbra-balra 4-4 ismétlés

·         Vállkörzés előre-hátra 5-5 kör (könyök oldalt, kezekkel a vállak érintése, kis terpesz)

·         Csuklókörzés mindkét irányban 10-10 számolásig (kezek összekulcsolása mellkas előtt, hajlított könyök)

·         Páros karkörzés előre-hátra 6-6 kör (magas tartásból indul előre/hátra, nyújtott könyök, lassú tempó, minél közelebb a fülhöz, továbbra is kis terpesz)

·         Malomkörzés előre-hátra 10-10 kör (jobb kéz magas tartásban, bal kéz mély tartásban, nyújtott könyök, minél közelebb a fülhöz)

·         Törzsdöntés jobbra-balra 6-6 ismétlés (csípőn a kéz, vállszélességű terpesz)

·         Törzshajlítás előre-hátra 6-6 ismétlés (csípőn a kéz, vállszélességű terpesz)

·         Térdkörzés mindkét irányban 10-10 számolásig (zárt lábak behajlítva, combon támaszkodás)

·         Bokakörzés mindkét irányban 10-10 számolásig, mindkét lábbal

 

  

2. Utánozós feladat: Utánozd le a képeket! Húzz egy kártyát és utánozz! Addig játssz, míg minden kártya elfogy!  kártyák- utánzás


Remélem, jól érezted magad! :)

 

Berni néni