2021. április 9., péntek

04.09. péntek - INFORMATIKA (2.óra)

Sziasztok Gyerekek!

Informatika órára egy feladatot és néhány játékot hoztam ma nektek. Használjátok ügyesen az egeret és a billentyűket! Jó munkát! :) 


Feladat: Keresd meg a számítógép részeinek párját!  képpárosító

Játékok:

Berni néni

04.09. péntek - KÖRNYEZETISMERET (4.óra)

Kedves Gyerekek!

A mai és a következő környezetismeret órán a ház körüli madarakkal ismerkedünk. Jó munkát! :)


1. Találós kérdések: Óra elejére hoztam neked néhány találós kérdést. Találd ki, melyik állatra gondoltam!

A szemétdomboknak ura,
A hajnalt hozza a falura,
De ha sokat zajong reggelente,
Gyorsan bekerülhet a levesbe.
(kakas) 


A baromfiudvarnak lakója,
Akire szemet vetett a róka,
Egyfolytában kotkodálja,
Minden napra van tojása.
(tyúk)
 
Lábujjain hártya feszül,
Jobban úszik, mint ahogy repül,
A gyerekek azt éneklik róla,
Hogy fürdőzik a fekete tóban.
(kacsa)
 
A tojáshéjból kibújok, és azonnal kapirgálok.
(csibe)
 
Két lábon totyogó párna,
Tömik, hogy hízzon a mája,
Matyi róla kapta a nevét,
Márton süt belőle pecsenyét.
(liba)  

 

2. Madarak a baromfiudvarban: Nézzük meg, milyen madarak lakhatnak a ház körül és mit kell tudni róluk!

- Mit jelent az, hogy baromfi? - Baromfinak nevezzük a ház körül élő szárnyas madarakat. Baromfi például a tyúk, a kakas, a fiú és lány kacsa vagy a pulyka is.

- Milyen madarak élhetnek a ház körül?- tyúk, kakas, liba, kacsa pulyka, gyöngyös

Nézd meg a képeket és mondj el 1-1 tulajdonságot mindegyik madárról!






 

- Mit kell tudni a ház körül élő madarakról? - Sorolj fel mindent, amit tudsz! 

- Leírom én is, amit tudnod kell - a képek is segítenek:

  • háziállatok
  • kistestű állatok
  • testüket toll borítja
  • kétlábú állatok
  • szárnyuk van - A házi madarak ritkábban használják repülésre a szárnyukat. Ha repülnek is, nem olyan magasra, mint például a galamb, a gólya vagy a sas.
  • tojással szaporodnak
  • magvakat, kukacokat, bogarakat, növényeket esznek, vizet isznak
  • ólban élnek
  • különféle hangokat adnak ki - ehhez kapcsolódóan lesz később egy feladatod
  • a baromfi hasznos állat lehet - megehetjük a tojását, húsát - Te szereted?

 








3. Tankönyv 38-39. oldal: Vegyük elő a környezetismeret tankönyvet! Keresd meg a 38-39. oldalakat! Ezen a kettő oldalon tanulunk a baromfiudvar lakóiról.

Feladataid:

  1. Nézd meg, milyen madarakat látsz a képeken! Nevezd meg őket! Mondd el, miben hasonlítanak egymásra!
  2. Ehhez a feladathoz kivágott képek szükségesek, melyek az iskolában vannak! Ezt a feladatot majd pótoljuk később!
  3. Hogyan kell gondoskodnunk a baromfiudvar lakóiról? Mondd el anyukádnak, testvérednek, hogy milyen teendőink vannak, ha tartunk otthon baromfit! (etetés-itatás, gondozás, aljazás, tojásszedés)
  4. Miért hasznosak a baromfiudvar lakói? A képek alapján fogalmazd meg, hogy általában miért tartanak az emberek baromfit! Lenne még egy kérdésem: Szerinted bármilyen háznál lehet baromfit tartani? Például egy panelban lehet? Kertes házban? Tanyán? Mondd el, mit gondolsz erről!


4. Milyen hangja van a baromfinak: Hoztam neked egy interaktív feladatot. Párosítsd a leírt hangokat a képekkel! Utánozd te is a madarak hangját!  hangok-képek


5. Színező: Hoztam neked egy színezőt a mai óránkhoz kapcsolódóan. Színezd ki a valóságnak megfelelően! Ne feledd, hogy a kakasnak nagyon szép színes tollazata van! Ha nem tudod kinyomtatni a színezőt, rajzolj egy lapra egy kakast és színezd ki!

Köszönöm a munkád! :)

Még lesz ma egy testnevelés óránk, de szeretnék most elköszönni a hétvégére. Köszönöm a munkád és a kitartásod! :) Legyen szuper és vidám a hétvégéd! Jövő héten hétfőn folytatjuk az otthoni tanulást. Várom már, hogy találkozzunk! 💕

Puszillak benneteket! 😊

Berni néni

T2 anyaga: 04.09. péntek - MAGYAR (3.óra)

Szia!

Magyar óránk van. A mai órára gyakorló feladatokat hoztam neked az eddig tanult betűkhöz. Ugyanis jövő héten hétfőn egy új betűt tanulunk. Szeretném, ha figyelmesen dolgoznál ma is! Jó munkát! :)


1. Szóalkotás, mondatalkotás: Első feladatként hoztam neked 10 betűt. A feladatod az lesz, hogy 

  • kiolvasod hangosan a betűt,
  • mondasz egy szót, ami ezzel a hanggal kezdődik,
  • a kitalált szóval alkotsz egy mondatot!









 

2. Hol hallod - k hang: Nevezd meg a képet! Hol hallod benne a k hangot? Szó elején, szó közben vagy szó végén? Jelöld a megfelelőt! Ha hibátlanul dolgozol, a feladat végén egy kép jelenik meg a kirakóból!  Hol hallod - k


3. Szó-kép egyeztetés: Gyakoroljuk az olvasást! Olvasd ki a fent beérkező szót! Értelmezd és válaszd ki a hozzá tartozó képet! Szó-kép egyeztetés


4. Szóalkotás (ü-ű gyakorlása): Mondd el, mit látsz a képen! Az összekevert betűkből alkosd meg a szót! Szóalkotás


5. Írás: A mai órán még gyakoroljuk az írást is. Vedd elő az írás füzeted! Vegyél elő egy szép hegyes grafit ceruzát is! Kérd meg anyát, hogy írjon neked elő a füzetedben a lent megadott betűkből 1-1 sort! 

  • d
  • g
  • b
  • s
  • sz
  • c
  • j
  • r

Figyelmesen, precízen írj! Nem baj, ha lassabban haladsz! Akár hétvégén is befejezheted!

Írás előtt melegítsd be a kezeid, ujjaid ezzel a vidám kéztornával: Zenés kéztorna - videó

 

Köszönöm a munkád! Várlak környezetismeret órán! :)

Berni néni

04.09. péntek - MAGYAR (3.óra)

Kedves Gyerekek!

Magyar óránk van. A mai órára gyakorló feladatokat hoztam nektek az eddig tanult betűkhöz. Ugyanis jövő héten hétfőn egy új betűt tanulunk. Szeretném, ha figyelmesen dolgoznátok ma is! Jó munkát! :)


1. Szóalkotás, mondatalkotás: Első feladatként hoztam neked 10 betűt. A feladatod az lesz, hogy 

  • kiolvasod hangosan a betűt,
  • mondasz egy szót, ami ezzel a hanggal kezdődik,
  • a kitalált szóval alkotsz egy mondatot!









 

2. Hol hallod - cs hang: Nevezd meg a képet! Hol hallod benne a cs hangot? Szó elején, szó közben vagy szó végén? Tedd a megfelelő csoportba a képeket!  Hol hallod - cs


3. Színes tojások: Egy kicsit visszatekintünk a Húsvétra. Ebben a feladatban színes tojásokat találsz és szavakat. A szavak a tojások színét jelölik. Párosítsd a szavakat a hozzájuk illő tojással! Tojás-szín párosító


4. Írott-nyomtatott betűk: Hoztam neked még kettő interaktív feladatot. Olvasd ki a fent érkező nyomtatott betűt! Válaszd ki a lenti írott betűkből a párját! 

Írott-nyomtatott I.

Írott-nyomtatott II. 


5. Írás: Vedd elő a Játékház betűtanítás munkafüzeted! Nyisd ki a 70. oldalon. Vegyél elő egy jól kihegyezett grafit ceruzát és egy piros ceruzát is! A tegnapi órán megtanultuk, hogyan kell írni a cs betűt. Ezt fogod ma is gyakorolni ennek az oldalnak az elkészítésével. 

Figyelmesen, precízen írj! Nem baj, ha lassabban haladsz! Akár hétvégén is befejezheted!

Írás előtt melegítsd be a kezeid, ujjaid ezzel a vidám kéztornával: Zenés kéztorna - videó

  • A felső nagy cs betűket pirossal írd!
  • A további sorokban grafit ceruzával dolgozz! 


 

Köszönöm a munkád! Várlak környezetismeret órán! :)

Berni néni

04.09. péntek - TESTNEVELÉS (6.óra)

Sziasztok Gyerekek!

A mai torna órához jó mozgást kívánok! :)

1. Tornázz a videóval!  tornás videó

2. Végezd el a következőket!

  • Állj vigyázzba!
  • Emeld a karjaid oldalra! Engedd le!
  • Lépj előre kettőt!
  • Lépj hátra egyet!
  • Fogd meg két kézzel a fejed! Engedd el!
  • Guggolj le! Állj fel!
  • Csukd be a szemed! Emeld fel a kardjaid előre!
  • Engedd le a karjaid és nyisd ki a szemed!
  • Ugorj egyet előre!
  • Ugorj egyet hátra!
  • Emeld ki előre a jobb lábad! Engedd vissza!
  • Emeld ki oldalra a bal lábad! Engedd vissza!
  • Lépj egyet jobbra!
  • Lépj egyet balra!
  • Tapsolj hármat!

 

3. Sétálj egyet a szabadban!

Remélem, jól esett a mozgás! :)

Berni néni

04.09. péntek - MATEMATIKA (1.óra)

Jó reggelt! 💜

Elérkezett a hét utolsó tanítási napja. A mai napon matematika, informatika, magyar, környezetismeret és testnevelés óráink lesznek. Jó munkát kívánok mindenkinek! :)

 

Mielőtt elkezdenénk a feladatokat, válaszolj a napi kérdéseimre!

- Mi a mai dátumunk?  Ma 2021. Április 09. van.

- Melyik hónapban vagyunk? Hogy hangzik ez a mondókánkban?



- Milyen nap van ma? A hét hanyadik napja ez?



- Milyen nap volt tegnap?

- Milyen nap lesz holnap? Lesz-e tanulás?

- Kik ünneplik ma névnapjukat? (Erhard, Dusán) Fiú vagy lánynevek?

- Milyen ma az időjárás?

- Szereted, ha ilyen idő van kint? Miért?

- Melyik évszakban vagyunk?

- Hogyan kell felöltözni tavasszal?



- Melyek a tavaszi hónapok?


- Ismételjük át a mondókánkat a hónapokról! 

Matematika órán tovább haladunk a 18-as szám gyakorlásával.

 

1. Bevezetés: Végezd el a következőket!

  • Számolj el 0-20-ig hangosan!
  • Számolj el 20-0-ig visszafelé hangosan!
  • Számold meg a színes ceruzáid!
  • Sorold fel a páros számokat 0-20-ig!
  • Sorold fel a páratlan számokat 0-20-ig!

 

2. Mennyit mutat a kéz: Nézd meg, mennyit mutat a kéz! Mondd el szóban!









 

3. Sárga tankönyv 68-69.oldalak: Vedd elő a sárga matematika tankönyved. Vegyél elő grafit ceruzát és piros-kék ceruzát is! Nyisd ki a könyvet a 68. oldalon! A mai órán kettő oldalt fogunk elkészíteni a könyvből.

  • 68.oldal:

A feladat megkezdése előtt húzz/ kérj meg valakit rá, hogy húzzon neked minden sor végére egy-egy vízszintes vonalat, ahogyan a példában is látszik! Ez segíteni fogja a munkád. Számold meg a kék vonal előtt és a kék vonal után is az órákat! Ennek megfelelően írd fel az összeadást a sor végén a vonal fölé! A vonal alá pedig írd le ugyanezt megfordítva a számokat! Mit veszel észre a feladat végére? Mennyi lesz minden sorban az összeadások eredménye?

  • 69.oldal:

Ebben a feladatban korongokat fogunk színezni és a színes korongok száma alapján alkotunk összeadást. Az első sorban 10 piros és 8 kék korong van. Így az összeadás ahogyan láthatod 10+8. A vonal alatt pedig fordítva van felírva: 8+10. A te feladatod is ez lesz. Így színezz:

  • 2. sor: 11 piros, 7 kék korong 
  • 3. sor: 12 piros, 6 kék korong
  • 4. sor: 13 piros, 5 kék korong
  • 5. sor: 14 piros, 4 kék korong
  • 6. sor: 15 piros, 3 kék korong

 

4. Több/kevesebb/egyenlő füzetben: Vedd elő a matematika füzeted! Másold le a füzetedbe, amit a képen látsz! Gondold ki, hogy melyik oldalon látsz kisebb, nagyobb számot, vagy esetleg a számok egyenlőek-e! A számok közé írd be a megfelelő jelet. < > vagy = !

 


5. Igaz-hamis: Óra végére egy interaktív feladatot hoztam neked. Olvasd ki és számold ki az összeadást vagy kivonást! Figyelj rá mindig, hogy melyik jelet látod: + vagy - ! Miután kiszámoltad, gondold ki, hogy az állítás igaz vagy hamis! Jó a beírt eredmény vagy nem jó? Jelöld a pipát, ha igaz az állítás, jelöld az x-et, hogyha hamis! igaz-hamis

 

Köszönöm a munkád! Találkozunk a következő órán! :)

Berni néni