2020. december 15., kedd

T1: 2020. 12. 15. kedd - Matematika (1-2.óra)

 Jó reggelt!

A mai napot kettő matematika órával kezdjük. Tovább fogjuk gyakorolni a számolást 20-as számkörben. Utána hittan, testnevelés és környezetismeret óránk lesz. Jó munkát kívánok!

1. Válaszolj a kérdésekre! Segítenek a képek.

- Mi a mai dátumunk?  Ma 2020. December 15. van.

- Melyik hónapban vagyunk? Hogy hangzik ez a mondókánkban?


- Milyen nap van ma?




- Milyen ma az időjárás?

- Szereted, ha ilyen idő van kint? Miért?

- Melyik évszakban vagyunk?

- Hogyan kell felöltözni télen?


- Melyek a téli hónapok?


- Mondd el a mondókánkat a hónapokról!


Köszönöm, hogy ügyesen megválaszoltad a kérdéseket! Kezdjük a matematikát!

2. Bemelegítés: Végezd el a következőket!

  • Számolj el 0-10-ig úgy, hogy mutatod az ujjaidon is!
  • Számolj el 10-0-ig visszafelé úgy, hogy mutatod az ujjaidon is!
  • Számolj el 20-ig! Ismételd meg újra!
  • Számold meg, összesen hány ujj van a kezeiden és a lábaidon!
  • Számold meg a színes ceruzáid!

 

3. Gyakorlás a számokkal: A következő feladathoz a képet kell nézned! Számokat látsz rajta 0-20-ig egy számegyenesen! Kérd meg anyát, hogy olvassa fel neked az állításokat! Mindig mutass a keresett számra!

  • Mutass a 20-as számra!
  • Mutass a legkisebb számra!
  • Mutass a legnagyobb számra!
  • Mutass egy számra 10 és 20 között!
  • Mutass egy számot, ami több, mint 10!
  • Mutass egy számot, ami 0 és 10 között van!
  • Mutasd meg a 10 nagyobb számszomszédját! 
  • Mutasd meg a 15 kisebb számszomszédját!
  • Mutasd meg a 19 nagyobb számszomszédját!
  • Mutasd meg a 20 kisebb számszomszédját!
  • Mutasd meg a 17 nagyobb számszomszédját!


4. Számlálás: Számold meg a baglyokat! A baglyok alatt lévő három szám közül mutass rá a megfelelőre! Figyelj a számlálás sorrendjére: fentről-lefelé és balról-jobbra haladj!


5. Gyakorlás a tankönyvben: Vedd elő a lila matematika tankönyved! Nyisd ki a 23. oldalon! Vegyél elő egy hegyes grafit ceruzát! Végezd el az oldalon található feladatokat!

  • Rajzolj nyilakat a formák mérete szerint! A példán láthatod, hogy mindig a kisebb formától a nagyobb forma felé mutatnak a nyilak. rajzolj te is így!
  • Rajzolj nyilakat! A feladat első részében 10-16-ig látsz számokat. Rajzold be a nyilakat a számok növekvő sorrendjében! A feladat második részében 20-tól visszafelé rajzold a nyilakat!
  • Nézd meg jól a számegyenest! A piros nyilak mutatják, hogy kettesével kell berajzolnod őket. Rajzold be grafittal a nyilakat! Mindig ugorj át egy számot, kettesével számolj! Sorold fel azokat a számokat, ahonnan a nyilak indulnak (0, 2, 4, 6 stb.)
Lapozz a 24. oldalra! Itt is végezd el a feladatokat!
  • Számláld meg a leveleket! Írd alá, mennyit számoltál! Melyik oldalon van több? Írd be a kacsacsőrt!
  • Írd be a számokat a körökbe 1-20-ig! Figyelj rá, hogy egy számot a fenti sorba, egy számot a lenti sorba írj!
  • Írd be a számokat a négyzetekbe 1-20-ig! Néhány számot segítségként már beírtak neked. Figyelj rá, hogy balról-jobbra dolgozz!
  • Látsz itt egy gyöngysort. A gyöngyökre számokat kell írnod 0-20-ig! Néhány számot már beírtak neked. Figyelj nagyon, kövesd a gyöngysor vonalát!

6. Összeadás, kivonás: A sok gyakorlás mellett ne feledkezzünk meg az összeadás és a kivonás gyakorlásáról sem. Bár összeadni és kivonni még a 10-es számkörben tanulunk, nagyon fontos ezt is gyakorolni. Végezd el a játékos feladatokat!  

Köszönöm a rengeteg munkád! Nagyon megdicsérlek érte!
Berni néni