2021. április 20., kedd

T1: 04.20. kedd - MATEMATIKA (1-2.óra)

Jó reggelt! 💚

Ma kettő matematika órával kezdjük a napot. Azután hittan,testnevelés és környezetismeret óráink lesznek. Jó munkát kívánok! :)

Mielőtt elkezdenénk a feladatokat, válaszolj a napi kérdéseimre!

- Mi a mai dátumunk?  Ma 2021. Április 20. van.

- Melyik hónapban vagyunk? Hogy hangzik ez a mondókánkban?



- Milyen nap van ma?


- Milyen nap volt tegnap?

- Kik ünneplik ma névnapjukat? (Tivadar, Odett) Fiú vagy lánynevek?

- Milyen ma az időjárás?

- Szereted, ha ilyen idő van kint? Miért?

- Melyik évszakban vagyunk?

- Hogyan kell felöltözni tavasszal?



- Melyek a tavaszi hónapok?


- Mondd el a mondókánkat a hónapokról! 

 

A mai órán ismételni, gyakorolni fogunk.

 

1. Bevezetés: Végezd el a következőket!

  • Számolj el 0-20-ig hangosan!
  • Számolj el 20-0-ig visszafelé hangosan!
  • Számold meg a színes ceruzáid!
  • Sorold fel a páros számokat 0-20-ig!
  • Sorold fel a páratlan számokat 0-20-ig!


2. Számlálás: Számláld meg, miből mennyit látsz! Kösd a számokat a képekhez! Számlálás


3. Tankönyvek-pótlás: Arra szeretnélek kérni, hogy az elmaradt feladataid pótold a tankönyvekben. Holnap tovább fogunk haladni a tananyaggal, így fontos lenne, hogy bepótold az elmaradásokat!


Lila könyv: 71. oldal.

Feladatok:

  1. Kösd össze az egyforma alakzatokat!
  2. Bontsd a számokat! A tegnapi órán volt már egy hasonló feladatunk a 18-as számmal. A kettő egymás mellé írt szám összege mindig annyi legyen, amit az oszlop tetején látsz! Gondold ki: mennyit kell hozzáadnom a 10-hez, hogy 18-at kapjak? A 10-hez 8-at kell adnom, hogy 18-at kapjak. Ezért a 10-es mellé a könyvben 8-ast írtunk. Eszerint dolgozz!
  3. Az utolsó feladat hasonlít arra, amivel a másik oldalon dolgoztunk. Itt most kivonásokat kell kiszámolnod! Miután beírtad az eredményeket, írd be a négyzetbe a megfelelő jelet is: < > vagy = !

Sárga könyv: 69, 70, 71, 72. oldalak. 

Feladatok:

69.oldal:

Ebben a feladatban korongokat fogunk színezni és a színes korongok száma alapján alkotunk összeadást. Az első sorban 10 piros és 8 kék korong van. Így az összeadás ahogyan láthatod 10+8. A vonal alatt pedig fordítva van felírva: 8+10. A te feladatod is ez lesz. Így színezz:

  • 2. sor: 11 piros, 7 kék korong 
  • 3. sor: 12 piros, 6 kék korong
  • 4. sor: 13 piros, 5 kék korong
  • 5. sor: 14 piros, 4 kék korong
  • 6. sor: 15 piros, 3 kék korong

70.oldal:

Számold ki az összeadásokat és kivonásokat! Használhatod az ujjaid vagy a számegyenesed segítségét is.

71.oldal:

Számold meg a kétféle képet! Ennek megfelelően írd fel az összeadást tehát: add hozzá a homokórák számához a faliórák számát! Ezután írd le fordítva is tehát: a faliórák számához add hozzá a homokórák számát! Miután felírtad a kettő összeadást, jöhetnek a kivonások. Számold össze az összes képet! Ebből vond ki előbb a homokórák számát, majd a faliórák számát! Az összes többi példával így dolgozz! Mindig pontosan számolj!
 

72.oldal:

  1. Az első feladatban egy számegyenest látsz. Láthatod, hogy a kártyák mind oda vannak kötve a 18-as számhoz. Ez azt jelenti, hogy a kártyákon látható összeadások eredménye mindig 18. Pótold a hiányzó számot az összeadásokban úgy, hogy az eredmény 18 legyen!
  2. Ebben a feladatban a kivonást, összeadást fogod gyakorolni. A sor a 18-as számmal kezdődik. A nyílra -4 van írva, ez azt jelenti, hogy 18-4. Számold ki és írd a négyzetbe! Folytasd a sort, figyeld mindig, mi van a nyílra írva! Figyelj rá, hogy + vagy - jelet látsz!
  3. Az utolsó feladatban szintén összeadni és kivonni kell. Az összes nyíl a 18-as számra mutat, tehát a számolás eredménye mindig 18 kell, hogy legyen. Számold ki, hogy mennyit kell hozzáadni vagy kivonni a számokból, hogy 18 legyen! Írd a vonalra!

 

Remélem, sikerült bepótolni az elmaradást. Köszönöm az igyekezeted, munkád! :)

Berni néni