2021. március 26., péntek

T2 anyaga: 03.26. péntek - MATEMATIKA (1.óra)

Ezt az anyagot kérem csak az a tanuló/tanulók készítsék el, akikkel privátban ezt megbeszéltem! Nem halad az egész osztály egy ütemben, ezért van szükség a különböző tananyagokra. Köszönöm!

Jó reggelt! 💜

Elérkezett a hét utolsó tanítási napja. A mai napon matematika, informatika, magyar, környezetismeret és testnevelés óráink lesznek. Jó munkát kívánok mindenkinek! :)

Mielőtt elkezdenénk a feladatokat, válaszolj a napi kérdéseimre!

- Mi a mai dátumunk?  Ma 2021. Március 26. van.

- Melyik hónapban vagyunk? Hogy hangzik ez a mondókánkban?



- Milyen nap van ma? A hét hanyadik napja ez?



- Milyen nap volt tegnap?

- Milyen nap lesz holnap? Lesz-e tanulás?

- Kik ünneplik ma névnapjukat? (Emánuel, Larissza, Manuéla) Fiú vagy lánynevek?

- Milyen ma az időjárás?

- Szereted, ha ilyen idő van kint? Miért?

- Melyik évszakban vagyunk?

- Hogyan kell felöltözni tavasszal?



- Melyek a tavaszi hónapok?


- Ismételjük át a mondókánkat a hónapokról! 

 

1. Bevezetés, ismétlés: Végezd el a feladatokat!

  • Számolj el 0-20-ig úgy, hogy a számegyenesen mutatod a számokat!
  • Most próbálj meg elszámolni számegyenes nélkül 0-20-ig!
  • Számolj el 10-0-ig visszafelé ugyanígy!
  • Mutass rá a számegyenesen: 10, 8, 11, 5, 12, 20, 15, 2, 0, 17, 1 !

 

2. Számlálás: Vegyél elő egy grafit ceruzát! Számláld meg, miből mennyit látsz a képen! Írd a számot a kis képek melletti vonalra!

 

3. Hiányos számegyenes: Vedd elő a számegyenesed, ez segítségedre lehet a feladatban. Hoztam neked számegyeneseket, melyekből hiányzik 1-1 szám. Melyik szám hiányozhat a zöld négyzet helyéről? Gondold ki és jelöld a megfelelőt!  hiányos számegyenes


4. Sárga tankönyv 19-20. oldalak: Vedd elő a sárga tankönyved! Legyen nálad egy grafit ceruza is! Nyisd ki a könyvet a 19. oldalon! Megpróbálhatod egyedül megkeresni a 19. oldalt, hiszen már ismered ezt a számot!

Feladatok:

19.o.: Számláld meg a képeket mindkettő oldalon! Hogy ne felejtsd el, írd a keret fölé/ mellé a számot! Gondold ki, hogy a kettő oldal közül melyik több, kevesebb vagy egyenlőek-e! Írd középre a megfelelő jelet! <  >  =

20.o.: Ebben a feladatban nem neked kell számlálnod, megadták neked a számokat a négyzetek sarkában! A példában láthatod, hogy az egyik oldalon 13 a másik oldalon 11 csákó van. A kacsacsőr a 13 felé van nyitva, hiszen az a több. A feladatban neked kell rajzolnod!

  • Nézd meg a számot a sarkokban!
  • A számnak megfelelően rajzolj figurákat! (kör, háromszög, csillag, szív bármi)
  • Írd a megfelelő jelet a kettő kupac közé! <  >  =


5. Párkereső 10-20-ig: Hoztam neked egy memóriajátékot. Számokat találsz benne 10-20-ig. Találd meg a párokat!  memória számokkal


+1 feladat: Számold ki az összeadásokat! Az eredménynek megfelelő számot jelöld meg! 

összeadás 10-es számkörben

 

Végeztünk mára a matematika órával. Nagyon megdicsérlek! :)

Berni néni