2021. március 16., kedd

03.16. kedd - MATEMATIKA ÓRA (1-2.óra)

Jó reggelt! 💚

Remélem, kipihentétek magatokat a háromnapos hétvégén! Folytatjuk az otthoni tanulást. Ma kettő matematika órával kezdjük a tanulást. Azután hittan,testnevelés és környezetismeret óráink lesznek. Jó munkát kívánok! :)

Mielőtt elkezdenénk a feladatokat, válaszolj a napi kérdéseimre!

- Mi a mai dátumunk?  Ma 2021. Március 16. van.

- Melyik hónapban vagyunk? Hogy hangzik ez a mondókánkban?



- Milyen nap van ma?


- Milyen nap volt tegnap?

- Kik ünneplik ma névnapjukat? (Henriett, Henrietta) Fiú vagy lánynevek?

- Milyen ma az időjárás?

- Szereted, ha ilyen idő van kint? Miért?

- Melyik évszakban vagyunk?

- Hogyan kell felöltözni tavasszal?



- Melyek a tavaszi hónapok?


- Mondd el a mondókánkat a hónapokról! 


1. Bemelegítés: Bemelegítésnek végezd el a következőket!

  • Számolj el 0-20-ig!
  • Számolj el 20-0-ig visszafelé!
  • Számold meg, mennyi színes ceruza van a tolltartódban!
  • Mutasd a kezeden: 12, 9, 16, 8, 0, 10, 15 !
  • Mondd el a számok kisebb és nagyobb számszomszédait!


 

2. Páros/páratlan: Már sokszor gyakoroltuk, hogy melyek a páros és páratlan számok. Ebben a feladatban ki kell őket válogatnod. Tedd a számokat a megfelelő csoportba! Segítségül használhatsz számegyenest!  páros/páratlan



3. Lila tankönyv 56-57. oldalak: Vedd elő a lila színű matematika tankönyved! Vegyél elő egy kihegyezett grafit ceruzát is! Nyisd ki a könyvet az 56. oldalon!

56.oldal feladatai:

  1. Írd fel a kivonásokat a számegyenes és a piros nyilak szerint!
  2. A második órás feladatot HAGYD KI!! Az órával egy későbbi órán fogunk foglalkozni, akkor térünk vissza ehhez a feladathoz.
  3. A harmadik feladatban nézd meg, mi a kis b betű értéke! Mindig úgy kapod meg a b értékét, ha az a-hoz hozzá adsz 4-et! Tehát: ha a fenti számot látod, adj hozzá 4-et és írd le az alsó négyzetbe! Ha a lenti szám van megadva, vegyél el belőle 4-et, és írd a fölötte lévő négyzetbe!

 

57.oldal feladatai:

  1. Karikázd be azokat a formákat, amelyek pontosan ugyanolyanok, mint a bekarikázott forma!
  2. Számold ki az összeadásokat! Írd be az eredményt!
  3. Az utolsó feladatban a nyilak a 16-os számra mutatnak. Ez azt jelenti, hogy az összeadások eredménye mindig 16 legyen! A karikákban lévő számokhoz mennyit kell adni, hogy 16-ot kapj? Írd a négyzetbe a megfelelő számot! Ne felejtsd el a nyílra felírni az összeadás jelét!

 

4. Kivonás 16-ból: Olvasd ki hangosan a kivonásokat! Számold ki! Párosítsd a megfelelő eredménnyel!  kivonás 16-ból

 

5. Összeadás-kivonás: Hoztam neked egy feladatlapot. Ha nem tudod kinyomtatni, akkor sincs semmi baj. Írd le ez esetben a matematika füzetedbe az összeadásokat és kivonásokat és a füzetedben dolgozz! A feladatod ez lesz: Először is, számold meg a gyümölcsöket! Írd a négyzetbe! Ezután számold ki az összeadásokat, kivonásokat! Ha elfelejtenéd, felírhatod a megoldásokat a műveletek mellé! Színezd ki azokat a műveleteket, amelyek eredménye megegyezik a gyümölcsök számával! Tehát: ha 4 gyümölcsöt számoltál és az összeadás eredménye 4, akkor színezel! Ha az összeadás eredménye 5, akkor fehéren hagyod!



6. A 16-os szám bontása: Vedd elő a hazaküldött feladatlapok közül, amit a képen látsz! Bontsd a 16-os számot a lufiknak megfelelően! Segítségül használhatsz korongokat: tegyél ki 16 korongot! Tegyél belőle bal/jobb oldalra annyit, amennyi a lufiba van írva! Nézd meg, mennyi korong marad a jobb/bal oldalon!



7. Több-kevesebb: Számold meg a virágokat mindkettő képen! Hol számoltál többet? Jelöld meg!  több-kevesebb

 

8. Kirakó: Óra végére hoztam neked egy kirakót. A képen számokat fogsz látni, ha ügyesen kirakod a képet.  számos kirakó

 

Köszönöm a sok-sok munkát matematikából! Nagyon megdicsérlek! :)

Berni néni