Jó reggelt! 💚
Remélem, kipihentétek magatokat a háromnapos hétvégén! Folytatjuk az otthoni tanulást. Ma kettő matematika órával kezdjük a tanulást.
Azután hittan,testnevelés és környezetismeret óráink lesznek. Jó munkát
kívánok! :)
Mielőtt elkezdenénk a feladatokat, válaszolj a napi kérdéseimre!
- Mi a mai dátumunk? Ma 2021. Március 16. van.
- Melyik hónapban vagyunk? Hogy hangzik ez a mondókánkban?
- Milyen nap volt tegnap?
- Kik ünneplik ma névnapjukat? (Henriett, Henrietta) Fiú vagy lánynevek?
- Milyen ma az időjárás?
- Szereted, ha ilyen idő van kint? Miért?
- Melyik évszakban vagyunk?
- Hogyan kell felöltözni tavasszal?
- Melyek a tavaszi hónapok?
- Mondd el a mondókánkat a hónapokról!
1. Bemelegítés: Bemelegítésnek végezd el a következőket!
- Számolj el 0-20-ig!
- Számolj el 20-0-ig visszafelé!
- Számold meg, mennyi színes ceruza van a tolltartódban!
- Mutasd a kezeden: 12, 9, 16, 8, 0, 10, 15 !
- Mondd el a számok kisebb és nagyobb számszomszédait!
2. Páros/páratlan: Már sokszor gyakoroltuk, hogy melyek a páros és páratlan számok. Ebben a feladatban ki kell őket válogatnod. Tedd a számokat a megfelelő csoportba! Segítségül használhatsz számegyenest! páros/páratlan
3. Lila tankönyv 56-57. oldalak: Vedd elő a lila színű matematika tankönyved! Vegyél elő egy kihegyezett grafit ceruzát is! Nyisd ki a könyvet az 56. oldalon!
56.oldal feladatai:
- Írd fel a kivonásokat a számegyenes és a piros nyilak szerint!
- A második órás feladatot HAGYD KI!! Az órával egy későbbi órán fogunk foglalkozni, akkor térünk vissza ehhez a feladathoz.
- A harmadik feladatban nézd meg, mi a kis b betű értéke! Mindig úgy kapod meg a b értékét, ha az a-hoz hozzá adsz 4-et! Tehát: ha a fenti számot látod, adj hozzá 4-et és írd le az alsó négyzetbe! Ha a lenti szám van megadva, vegyél el belőle 4-et, és írd a fölötte lévő négyzetbe!
57.oldal feladatai:
- Karikázd be azokat a formákat, amelyek pontosan ugyanolyanok, mint a bekarikázott forma!
- Számold ki az összeadásokat! Írd be az eredményt!
- Az utolsó feladatban a nyilak a 16-os számra mutatnak. Ez azt jelenti, hogy az összeadások eredménye mindig 16 legyen! A karikákban lévő számokhoz mennyit kell adni, hogy 16-ot kapj? Írd a négyzetbe a megfelelő számot! Ne felejtsd el a nyílra felírni az összeadás jelét!
4. Kivonás 16-ból: Olvasd ki hangosan a kivonásokat! Számold ki! Párosítsd a megfelelő eredménnyel! kivonás 16-ból
5. Összeadás-kivonás: Hoztam neked egy feladatlapot. Ha nem tudod kinyomtatni, akkor sincs semmi baj. Írd le ez esetben a matematika füzetedbe az összeadásokat és kivonásokat és a füzetedben dolgozz! A feladatod ez lesz: Először is, számold meg a gyümölcsöket! Írd a négyzetbe! Ezután számold ki az összeadásokat, kivonásokat! Ha elfelejtenéd, felírhatod a megoldásokat a műveletek mellé! Színezd ki azokat a műveleteket, amelyek eredménye megegyezik a gyümölcsök számával! Tehát: ha 4 gyümölcsöt számoltál és az összeadás eredménye 4, akkor színezel! Ha az összeadás eredménye 5, akkor fehéren hagyod!
6. A 16-os szám bontása: Vedd elő a hazaküldött feladatlapok közül, amit a képen látsz! Bontsd a 16-os számot a lufiknak megfelelően! Segítségül használhatsz korongokat: tegyél ki 16 korongot! Tegyél belőle bal/jobb oldalra annyit, amennyi a lufiba van írva! Nézd meg, mennyi korong marad a jobb/bal oldalon!
7. Több-kevesebb: Számold meg a virágokat mindkettő képen! Hol számoltál többet? Jelöld meg! több-kevesebb
8. Kirakó: Óra végére hoztam neked egy kirakót. A képen számokat fogsz látni, ha ügyesen kirakod a képet. számos kirakó
Köszönöm a sok-sok munkát matematikából! Nagyon megdicsérlek! :)
Berni néni