2021. április 27., kedd

T2: 04. 27. kedd - MATEMATIKA (1-2.óra)

Jó reggelt! 💚

Ma kettő matematika órával kezdjük a napot. Azután hittan,testnevelés és környezetismeret óráink lesznek. Jó munkát kívánok! :)

Mielőtt elkezdenénk a feladatokat, válaszolj a napi kérdéseimre!

- Mi a mai dátumunk?  Ma 2021. Április 27. van.

- Melyik hónapban vagyunk? Hogy hangzik ez a mondókánkban?



- Milyen nap van ma?


- Milyen nap volt tegnap?

- Kik ünneplik ma névnapjukat? (Mariann, Zita) Fiú vagy lánynevek?

- Milyen ma az időjárás?

- Szereted, ha ilyen idő van kint? Miért?

- Melyik évszakban vagyunk?

- Hogyan kell felöltözni tavasszal?



- Melyek a tavaszi hónapok?


- Mondd el a mondókánkat a hónapokról! 

 

 

 A mai matematika órákon tovább haladunk a 13-as számmal.


1. Kártyázás:

Vedd elő a számkártyáidat 0-20-ig! Készítsd elő a számegyenesed is! Használhatod segítségként.

  • Tedd a számokat növekvő sorrendbe 0-20-ig! 
  • Számolj el 0-20-ig a kártyákra mutatva!
  • Számolj el visszafelé 20-0-ig a kártyákra mutatva!
  • Mutass a legnagyobb számra! Milyen két számjegyből áll?
  • Mutass a legkisebb számra!
  • Mutass a: 10-re, 20-ra, 0-ra, 6-ra, 15-re, 11-re, 12-re, 13-ra !
  • Mutass a 13 kisebb számszomszédjára!
  • Mutass az 1 kisebb számszomszédjára!
  • Mutass a 9 kisebb számszomszédjára!
  • Mutass a 12 kisebb számszomszédjára!
  • Mutass az 1 nagyobb számszomszédjára!
  • Mutass a 8 nagyobb számszomszédjára!
  • Mutass a 0 nagyobb számszomszédjára!
  • Mutass a 11 nagyobb számszomszédjára!

Tedd el a kártyákat!

 

2. Számlálás: Számláld meg a Föld bolygókat! Mennyit számoltál? Mutass a számra vagy karikázd be!



3. A 13-as szám ismétlése:

  • Nézd meg, hogyan néz ki a 13-as szám! 
  • Milyen számjegyekből áll? - Egy 1-es és egy 3-as számjegyből áll.
  • Hogyan mutatod a kezeden? 
  • Keresd meg a számegyenesen! 
  • Mondd el a kisebb és nagyobb számszomszédját! Mutasd is a számegyenesen!
  • Páros vagy páratlan szám? - Mivel nincs rajta piros jelölés a számegyenesen, innen tudhatjuk, hogy a 13 az egy páratlan szám. Lentebb találsz egy képet is, ami segít eldöntened, hogy páros-e vagy páratlan.

 


4. 11-12-13: Számláld meg a virágokat! Mennyit számoltál: 11-et, 12-t vagy 13-at? Tedd a képet a megfelelő szám csoportjába! 11/12/13 virág


5. Lila tankönyv 36. oldal: Vedd elő a lila tankönyved! Nyisd ki a 36. oldalon! Vegyél elő egy grafit ceruzát, és vegyél elő piros, kék, sárga és zöld színeseket is! Feladatok:

  1. Mennyi tulipán van a vázában? Mennyit tesz még bele a kislány? Írd fel és számold ki az összeadást! Mennyi tulipán van a vázában? Mennyi hervadt el? Írd fel és számold ki a kivonást!
  2. Figyeld meg, hogyan követik egymást a sorban a formák! Az alakjukra és a színükre is figyelj! Folytasd a sorozatokat! Ehhez a feladathoz kapcsolódik a következő interaktív feladat (6. feladat). Oldd meg és azután térj vissza a tankönyvedhez!
  3. Számold ki az összeadásokat, kivonásokat! Írd fölé! Kösd a kártyákat a számegyenes megfelelő számaihoz!


6. Sorminta: Figyeld meg, hogyan követik egymást az alakzatok! Mi következik? Folytasd a sort! Sorminta alakzatokkal


7. Sárga tankönyv 31.oldal: Vedd elő a sárga matematika könyved! Nyisd ki a 31. oldalon! Kérd meg anyát, hogy a feladat elkezdése előtt, húzzon neked vízszintes vonalakat a sorok végére! A 13-at fogjuk bontani és felírni az így kapott összeadást. Számold meg a ceruzákat a kék vonal előtt és a kék vonal után! Írd fel összeadással! Ezután írd fel fordítva is!


8. Pótlás 13-ra: Számold meg a korongokat! Rajzolj minden dobozba annyit, hogy összesen 13 korong legyen benne!


9. Játék: Ha van még kedved, játssz egyet! Autós memória


Köszönöm a szorgalmas munkád! :) Nagyon sokat dolgoztál!

Berni néni