2021. április 14., szerda

04.14. szerda - MATEMATIKA (3.óra)

Kedves Gyerekek!

A mai napot matematika órával folytatjuk. Nagyon ügyesen dolgoztatok eddig, tudom, hogy ez most is így lesz! :) Jó munkát!

Matematikából a mai órán is még a 18-as számmal kapcsolatos feladatokat hoztam.

 

1. Bemelegítés: Kezdjük egy kis bemelegítéssel a matematika órát!

  • Számolj el hangosan 20-ig! Ha tudsz, akár tovább is elszámolhatsz, ameddig pontosan tudod a számokat!
  • Számolj el 20-0-ig visszafelé!
  • Sorold fel a páratlan számokat 0-20-ig!
  • Kérj meg valakit, hogy mondja neked a számsorokat, te pedig ismételd el ugyanúgy!
  • 0 2 4 6
  • 1 2 4 5
  • 6 4 2 1
  • 8 4 1 7
  • 9 1 0 4
  • 6 7 2 3

 

2. Lila tankönyv 70-71.oldal: Vedd elő a lila matematika tankönyved! Nyisd ki a 70. oldalon! Vegyél elő grafit ceruzát is! Feladatok:

70.o.:

  1. Az első, órás feladatot hagyd ki! Ezt később fogjuk megcsinálni.
  2. A második feladatban számold ki az összeadásokat! Írd az eredményt a négyzetekbe! Miután kiszámoltad őket: Látsz a kettő oszlop között négyzeteket. Ide be kell írnod a megfelelő jelet: < > vagy = ! Gondold ki, hogy melyik oldal eredménye a több/kevesebb vagy egyenlőek-e és írd be a jelet!

71.o.:

  1. Kösd össze az egyforma alakzatokat!
  2. Bontsd a számokat! A tegnapi órán volt már egy hasonló feladatunk a 18-as számmal. A kettő egymás mellé írt szám összege mindig annyi legyen, amit az oszlop tetején látsz! Gondold ki: mennyit kell hozzáadnom a 10-hez, hogy 18-at kapjak? A 10-hez 8-at kell adnom, hogy 18-at kapjak. Ezért a 10-es mellé a könyvben 8-ast írtunk. Eszerint dolgozz!
  3. Az utolsó feladat hasonlít arra, amivel a másik oldalon dolgoztunk. Itt most kivonásokat kell kiszámolnod! Miután beírtad az eredményeket, írd be a négyzetbe a megfelelő jelet is: < > vagy = !


3. Színező: Hoztam neked egy színezőt. Számold ki az összeadásokat! Színezd ki a cukorkákat a megfelelő színekkel! Ha nem tudsz nyomtatni: Írd le a füzetedbe az összeadásokat és számold ki!

 


4. Gyakorlás: Óra végére egy kis gyakorlást hoztam. Számold meg a gyümölcsöket mindkettő képen! Hol látod a legtöbbet/legkevesebbet? Mindig figyelj a kérdésre: a legtöbbet vagy a legkevesebbet keressük! Jelöld a megfelelő képet!  Legtöbb/legkevesebb

 

Véget ért a matematika óra, köszönöm az ügyes munkát! :)

Berni néni