2020. május 28., csütörtök

Magyar 2. óra 2020.05.28.

Kedves Gyerekek, a második magyar órán is az új betű gyakorlásával foglalkozunk majd, de előtte jöjjön néhány játékos feladat!



Új betű gyakorlása játékosan:

1. feladat: Sok-sok " d " betűt fogsz látni a feladat során, az lesz a feladatod, hogy kiválogasd azokat, amelyek helyesen vannak írva!

Válogatás


2. feladat: A következő feladatban képeket és szavakat fogsz látni. Jelöld meg azt, amelyikben hallod és látod a " d " betűt!

Melyik szóban van?






Új betű írása:

Az óra további részében a " d " betű írásával foglalkozunk, ezért kérlek ellenőrizd le, hogy hegyes e a grafitceruzád. 


Ujjtorna:

Mozgasd át az ujjaidat a tanult mondóka segítségével!

" Kezeimet tornáztatom, 
közben vígan mondogatom.
Kifordítom, befordítom,
lefordítom, felfordítom.
Zongorázom, furulyázom.
Erős lett a két kezem,
a tornát befejezem. "



A képeknek megfelelően mozgasd a tenyeredet, ujjaidat! Végezd el egymás után a gyakorlatokat, a gyakorlatsort ismételd meg háromszor!

1. gyakorlatsor:




2. gyakorlatsor:





A " d " betű írása:



Nézd meg a videót és figyeld meg a " d " betű helyes írásának módját!

A d betű írása



Kérem a szülőket, hogy írjanak egy A/4 lapra " d " betűt, melyet a gyermek írjon át minél többször színes ceruzákkal!

Vedd elő a Játékház írásfüzetedet és nyisd ki!

36. oldal feladatai:

  • Írd át a legfelső sort piros ceruzával!
  • A további sorokat grafitceruzával írd át! 
  • Figyelj a vonalközökre és a vonalvezetésre!
  • Színezd ki a bohóvot, ha végeztél az írással!

Várom a gyönyörű írásokat! Büszke vagyok Rátok!!! 
Puszi, Lilla néni :)